Hjem Smerte Åben debat om smerter

få ondt i ryggen efter at stå på hoved

Redigeret 12 juli, 2013, 05:35 i Åben debat om smerter
hej her idag da jeg vil prøve at stå på hoved det gik det fint første gang men så anden gang gik det ikke vælte jeg til højre og fik ondt i ryggen men her kl 13:00 er det gået lidt over men hvad kan det være der er sker

Kommentarer

  • I går fik jeg trådt forkert på en trappestige og faldt ret voldsomt - og det oven i købet på et sted med skærver. Lige det første øjeblik så jeg både sol, måne og stjerner til trods for, at jeg slet ikke slog hovedet, men det skyldtes helt klart, at man jo netop bliver helt fortumlet, når noget sådant sker.

    Fik en gevaldig skramme på det ene ben og mit håndled har også fået en tur, da jeg tog fra med hånden.

    I første omgang blev jeg naturligvis vældigt forskrækket og troede der var sket noget, der var langt værre, men efter at have sundet mig kunne konstatere, at det ikke var så galt.

    I dag gør det stadig ret ondt i mit håndled og når jeg har stået for længe, så kan jeg godt mærke ømheden i benet, men helt klart - det handler om, at jeg fået et par på "sinkadusen" og så er den ikke længere.

    Det, jeg prøver at fortælle dig er, at det da er ret almindeligt, at når man falder, så gør det ondt i starten, men hvis ikke der er sket noget alvorligt, så klinger denne smerte hurtigt af igen.

    Så - hvis du efter kort tid allerede har en tydelig bedring efter dit fald, så er der nok ikke sket noget alvorligt, men naturligvis kan du være øm og lidt forslået et par dage efter.

    Så tag du det roligt - prøv eventuelt at hvile ryggen og tage den med ro resten af dagen, hvis du ellers stadig er lidt øm - så har du det nok endnu bedre i morgen - og om et par dage bør det her være glemt igen.
  • okay men nogen gang har jeg lidt ondt rundt om hjerte
  • "okay men nogen gang har jeg lidt ondt rundt om hjerte"

    Det forstår jeg ikke. Du faldt i går, og nu har du "nogen gange" ondt om hjertet????

    Hvis du er lidt øm i ryggen og måske brystkassen efter dit fald, så er det helt naturligt og går over - er du helt sikker på, at det hjertet den er gal med? Eller føler du dig bare forslået?

    Hvor gammel er du? Du virker meget ung og er måske lige en lille smule for meget optaget af, at du er faldet og har slået dig lidt.

    Hvis du efter dit fald meget hurtigt har fået det bedre og smerterne ikke er tiltaget, men tvært i mod bliver gradvist mindre, så ER der altså ikke noget galt.

    I et debatforum som det her, kan man altså udelukkende forholde sig til, hvad der bliver oplyst, så hvis du i forvejen døjer med hjerteproblemer, der nu er blevet forværret ved at du er faldet, så bør du naturligvis handle på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.