Hjem Smerte Åben debat om smerter

Synke smerter

Redigeret 9 juli, 2013, 11:31 i Åben debat om smerter
Hej . Her på det seneste, har jeg døjet med synke smerter, eller forum for noget som irritere mig hvergang jeg synker. Det føles som der sidder noget i halsen, som maden rammer som gør ondt når jeg synker, eller generelt bare når jeg synker. Det kom pludselig en morgen hvor jeg skulle spise morgenmad, undrede jeg mig over hvor det gjordede når jeg synkede, jeg regnede bare med det væk næste dag, men det har vejet i flere dage nu. Jeg håber der nogen der kender til det, eller ved noget om det.

Kommentarer

  • Hejsa.

    Jeg har prøvet nøjagtig det samme mange gange efterhånden. Den ene gang var det så slemt jeg tabte mig flere kilo fordi jeg stoppede med at spise. Så til sidst tog jeg på skadestuen, hvor jeg fik noget pencilen. De fandt ikke rigtigt ud af hvad det var, men pencelinen fik det til at dæmpe sig. Det var nogle meet stærke piller jeg fik som nu har givet mig tinitus, så pas på med hvad du for, og vær sikker på du kan tåle det.

    -Caillat
  • Hej Caillat. Tak for din svar. Hvor langtid vejede din synke smerter, da min har vejet et par dage. Forsvandt tinitusen eller har du den stadig? Hvordan undersøgt lægen dig.
  • Efter jeg fik piller blev det stadig ved og kom på endnu flere piller.
    Lige pludselig fik jeg så tinitus, og stoppede så blev aldrig færdig med behandlingen.

    Tinitussen er her endnu. Er bange for den ikke går væk igen..

    Blev bare podet, og de lyste ned i halsen.
  • Det er jeg ked af at høre! Jeg har læst lidt på internettet, hvis man har synke problemer, kan det være fordi din en af dine mandel af dårlig, og nogle tilfælde kræver det en operation. Grunden til jeg ikke har taget til min læge fordi jeg er i udlandet, og er først hjemme på Torsdag. Det er lidt trist at det sker i mens man er på ferie.
  • Du kan ret beset også bare have en ganske almindelig halsbetændelse - så prøv om ikke du kan nyde din ferie, og så vente med at tage problemerne, til du ved, hvad det handler om. Det kan også være nogle bakterier fra hotellets pool, hvis du benytter en sådan. De der feriehotelpools kan være de rene giftbomber, da der jo ikke er nogen, der tager bad først, og der med overvejende sandsynlighed er en del, der dels døjer med lidt feriemave - og ikke sørger for at vaske sig bag i, når de har været på toilettet - og dels helt sikkert en del, der tisser i vandet. Det er derfor sådanne pools er så skarpe mht klor, der naturligvis tager en del, men absolut ikke det hele.

    Nyd nu de sidste dage - og kontakt din læge når du kommer hjem - du kan givet vis ikke gøre så meget lige nu; dog skal du naturligvis kontakte læge på din ferie, hvis du får høj feber eller bliver meget dårlig.
  • Hej Lotte. Tusind tak for din svar. Jeg vil også gerne nyde mine sidste dage, men det er lidt svært når man nysgerrig over hvad man egentlig fejler. Jeg vil helt sikkert kontakte min læge når jeg kommer, og høre hvad jeg fejler, håber ikke det er noget slemt. Forsæt god dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.