Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan man tror på det han siger - svar asap... Haster!

Redigeret 28 august, 2013, 12:21 i Alkohol
Hej

Denne gang skriver jeg, fordi jeg har sagt til min mand, at nu går jeg fra ham.

Han reagerede ved at råbe og skrige, vække børnene, som også græd osv., så jeg var nød til at fortælle dem at vi skulle skilles, synes ikke det var måden og faktisk det eneste jeg havde bedt om, at vi behandlede vores børn rigtigt...

Han havde ikke drukket i går, men alligevel, opfører han sig næsten, som når han har. Siger også flere gange, "nu kører jeg og kommer aldrig tilbage", "jeg har før ikke villet være her længere" osv.

Nå men han falder da lidt ned, børnene falder i søvn. Så sender han sms'er til mig: Nu skal det være slut med alkoholen. - Denne gang vil jeg også fortælle børnene, at far ikke vil røre alkohol igen, så vi kan få det rart sammen. - Gi' mig nu bare en chance mere. ... og de forsætter ..

Lige nu har han sendt en: hvis jeg evt. køre forbi en psykolog i dag, som kan fortælle, hvorfor jeg handler som jeg gør, give gode råd osv. er det noget du (altså mig) ville kunne tro på, for det aldrig sker igen.

Men han har jo før lovet at stoppe med alkohol, både til fester og lignende, men det varer jo sjældent længere end nogle måneder. Han siger, denne gang mener han det, har aldrig stået overfor en skilsmisse før...
Hvilket jeg vil sige ikke er korrekt, jeg her i hvertfald tidligere sagt, at det må stoppe...

Han jeg tro ham - vil han ikke falde igen. (er sikkert arvelig belastet, han mor forlod hans far, da han var godt 4 år, fordi han drak - døde forrige år af druk)

Har behov for et hurtigt svar, da han vil stille mig spørgsmålet igen og igen, gi mig en chance..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er ikke sikkert, at han magter selv at stoppe. Du skal nok i stedet sige, at han skal gå i behandling eller evt på antabus ellers...
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg er selv ædru alkoholiker
    Det er ikke nemt at stoppe med at drikke , en ting en misbruger ikke kan er at nyde en genstand , der for total stop er den enste vej hvis man ikke vil dø af

    Antabus er ikke løsning
    Søg hjælp på behandling steder som Tjele misbrug center
    Og der efter leve normal uden alkohol
    Det kan lade sig gøre og blive en godt menneske

    Pas på dig selv og flyt. Hvis han ikke stopper det bliver aldrig andet
    Mange hilsen Leif
  • Indstillinger
    Hej Olga,

    Nu er det jo nogen tid siden, du lagde dette ind.


    Hvordan går det nu?
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Går lidt op og ned, men beslutningen er taget, nogen dage accepterer han det, andre ikke...
    Har haft en vidunderlig ferie - alene noget af tiden, lidt af en tilfældighed, men skønt. Fik troen på, at det er det rigtige..

    En anden ting, der bekræfter beslutningen er, at han stadig drikker, sammen med børnene, som bad ham lade være, at drikke flere, at drikke ud mv.

    Der er også små glimt, hvor jeg stadig tænker, er det nu også det rigtig for børnene. Men som i aften, hvor han kommer hjem og skælder på alt og alle, bliver hjemme fra et fælles møde og 2 1/2 time senere tror han kan være sjov og vi skal kysse, så ved jeg også det er rigtigt...

    Ting tager tid... Når der er børn, villa, vovse og Volvo :-)))
    Tak for du spørger...

    Mvh

    Olga
  • Indstillinger
    Kære Olga
    INGEN børn har fortjent at vokse op med en alkoholiseret forældre. Det er dødflovt overfor kammerater, det giver knuder i maven, ensomhed m.v. Så om ikke andet, så bør du flytte for dine børns skyld.
    Måske er de loyale og synes, I skal blive sammen, for ellers er det synd for far, men det er ikke deres ansvar at betale prisen for din mands beslutning om at drikke, og ej heller din om at blive. Børn fortjener en opvækst med tryghed, omsorg og voksne, der tager ansvar og som ved, hvad der er bedst for børn, også selv om børnene umiddelbart vil noget andet. De er jo netop børn, og kan derfor ikke altid overskue konsekvenserne af deres meget følelsesstyrede valg.
    Så hvis din mand stadig drikker, så synes jeg, at du skylder dine børn at flytte hurtigst muligt. Så kan du jo altid sige til din mand, at når han er ædru og har været ædru i 2 år - hvilket er den periode, hvor de fleste falder i igen - så vil du overveje at genoptage samlivet. Men han må først bevise, at han kan være en ordentlig far og ægtemand.
    Håber, du handler hurtigst muligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.