Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nyresten Eller Nyregrus

Redigeret 18 juni, 2013, 11:32 i Nyresygdomme
Hej med jer alle sammen.

Jeg er en ung mand på 26 år, det hele starte med en lørdag aften sidste lørdags, der bliver jeg lige pludselig dårlig som et lyn fra en klar himmel af. Jeg for smerter i højre side, og det forsætter om bag på ryggen også, for kraftige smerter, kan hvilken sidde ned eller ligge i min seng eller på sofaen. Jeg kaster også lige op 2 gange kun meget hurtig efter hinanden, jeg ringer til vagtlægen omkring midnat, han ville gerne se, og jeg tager derefter følgende til vagtlægen, jeg for taget en urinprøve, og han siger der er en nyresten / nyregrus, han tjekker mig også lige for infektioner i urinen, men der er ingen ting, han giver mig efterfølgende en sprøjte med noget væske af en eller anden art, det tager så alle mine smerter, efter det lige har fået lov at virke, kunne jeg så tage videre ned på apoteket efter nogle stikpiller som han vil udskrive til mig. Jeg kan så tage hjem, og jeg skal tage smertestillende igen, hvis jeg skulle opleve sådan et stort anfald som jeg havde. Skulle så kontakte min egen læge i går mandag med henblik på at komme videre til scanning på sygehuset, og det har jeg gjort, og nu kan jeg kun vente på at komme for. Jeg går da bare og tænker kan det ikke være farligt at gå med sådan noget, indenfor jeg skal for en scanning, jeg drikker rigeligt med væske, sørger for at skylle mit system igennem, og jeg tisser også ganske normalt efter dette her anfald, bruger også en varm hvedepude på det sted, hvis jeg kommer til at bøje mig lidt forover eller vender og drejer mig på sofaen / i sengen føles det som det er noget ømt ville jeg sige. Håber at nogle kan give mig nogle råd.

Hilsen

Jakob

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er fint, at du sørger for at få rigeligt at drikke, så du netop kan få skyllet igennem. Det kan endda være, at hvis det "kun" er nyregrus, så kan du komme så langt, at du får det skyllet ud - det samme, hvis det "kun" er en lille nyresten.

    Nej - det er ikke farligt som sådan, men det er voldsomt smertefuldt, hvorfor der naturligvis skal gøres noget, så jeg håber for dig, at du kan komme hurtigt til ved scanning.

    Nyresten og galdesten siges at være det mest smertefulde, man kan blive udsat for; jeg har haft galdesten, så jeg ved, hvor voldsomt, det er.

    Du har givet fået at vide, at du skal handle og kontakte læge, hvis du får voldsomme smerter igen, og så kan det være, du kan komme ind akut - altså foran ventelisten.

    Du skal ikke uden videre bare bedøve med stærke smertestillende midler. Mærk lige efter hvor galt, det er inden du tager det smertestillende.

    God bedring - jeg ved hvordan, det er. Men altså direkte farligt er det ikke - du dør ikke af det, selv om man tror det.
Log in eller Registrér for at kommentere.