Glemsom

glemsom123
Redigeret 27 juni, 2013, 04:51 i Stress
Hej. Jeg er en pige på 23 år . som har gået til psykiater i et års tid for at få stillet en diagnose, da min læge tror jeg har adhd / add . jeg selv mente jo det var stress . men hun sendte mig til psykiater med mistanke om adha/add .. (tror dog os selv jeg har, da det er i familien, men tror ikke det er det eneste !) Min psykiater mener at det kan være angst, posttraumatiskstress, opmærksomhedsforstyrrelsse eller adhd/add ! men forløbet har taget ca et år og de er ikke blevet kloger , da det ikke har været muligt at ha en samtale med min mor !?

nu vil jeg li beskrive mine psymptomer !

1). får Pludseligt hjertebanken , hvor jeg kan mærke i omkring lungerne når det starter , og når det slutter , bliver ør i hovedet , nærmest forvirret hvis man kan sige sådan , og bliver skidt tilpas !

2). har ofte hovedpine, og føler mig tung i hovedet nogle dage !

3). Min hukommelse er rigtig dårlig , det er til sådan når jeg har set en film så glemmer jeg den meget hurtigt igen , så jeg kan faktisk se den kort tid efter igen og så kan jeg faktisk ikk husk noget fra den ! , kan lede efter mine nøgler masser af gange på en dag , og kan ikke huske hvor jeg lægger andre vigtige ting . og er ved at blive ondsvag i hovedet a det , for bruger meget energi på at prøve at huske , ...

4). Mine ben svigter mig ligepludseligt , san så jeg ikke helt kan bære mig selv !

5). er konstant træt og uoplagt , ku sove til langt ud på dagen hvis jeg kunne komme til det , går i seng mellen 22-00 og står op igen klokken 08:00 og aflevere min datter i børnehave , og så går jeg gerne hjem i seng igen , og sover mellem 3-4 timer igen ..

Det går mig rigtig meget på, for jeg plejede at være frisk og lave en hel masse ..
og det er bar ikke mig at gå og føle sig som en på 80 år . :(

Håber i har nogle råd eller måske svar på hvorfor jeg kan ha det sådan !

Mvh CGH

Kommentarer

  • Hvis du tager medicin mod din (ukendte) lidelse, kan det sagtens være bivirkninger af den. I så fald snak med din psykiater!
    Det kan også være at du mentalt er kørt træt, uvisheden om ens sygdom kan plage en så meget at man ikke rigtig kan finde plads til de andre ting i hovedet. Det bedste råd jeg har, er at sætte dig minimål for hver dag. Du skal nå at gå en så og så lang tur, du skal ordne det eller det i hjemmet, eller endnu bedre, hvis du kan finde en aktivitet at gå til, vil du stille og roligt kunne bygge nogle energidepoter op igen, og ikke mindst være sikker på at du kan overkomme forskellige aktiviteter.
  • Tak for dit svar !
    Får ingen medicin endnu !
    Og syntes ikk rigtigt de er til nogen nytte psykiaterne !
    De siger nogle ting og så læser man om nogle ting som ikk helt passer sammen med det de siger ! og så sys jeg bar at et helt år er lang tid for dem at finde frem til noget !
    Går tit ture i skoven på ca 1½-2 timer ! Vil bar gerne ha noget energi og hukommelse ! det begynder sky at hænge mig langt ud a halsen , og bliver til sur fordi de ting går mig på, og det går somregl ud over min kæreste , (han får tit hele turen) .. det ikke nemt at håndter eller gå og ha det sån !
  • Hej igen, der er nok to tilgange til det her. Enten kan du indrette dit liv efter de problemer du har med manglende energi, altså finde nogle aktiviteter at gå til, og styk for styk hæve din indsats til du kan mærke en forbedring, eller du kan gå efter en løsning på dit problem. Det lyder som om, uden at kende dig, at dit problem er psykisk, der må være ligge et eller andet og ulme, noget der plager dig, men som du måske har udviklet en forsvarsmekanisme imod (nu begynder jeg også at lyde psykolog-agtig:), og derfor ikke længere tænker videre.
    OVer templet for det gamle antikke orakel i Delphi stod der "Kend dig selv". For oraklet var det det vigtigste overhovedet, og jeg kan ligeledes kun opfordre dig til at tage en alvorlig stilletime med dig selv, spørge dig selv hvad grunden til dine tanker og handlinger kan være, vær ærlig over for dig, også selvom du måske vil flove dig over dig selv, men forsøg at grav ned i dig selv og se om du ikke kan finde en grund til at du er uoplagt, kan være irretabel eller måske lidt unfair over for din kæreste.
    Vi kan også sige det på denne måde: Hvis dit problem ikke har en fysiologisk grund, så kan du først forvente en forbedring den dag hvor du selv er blevet bevidst om problemets årsag. Held og lykke!
  • Miljøforgiftning f.eks. med diverse tungmetaller kan give de symptomer, som du nævner.
    Desværre kan man ikke blive testet for kronisk tungmetalforgiftning i det offentlige danske sundhedsvæsen, men må ty til lægeklinikker med privatpraktiserende læger med udenlandsk efteruddannelse i emnet eller tage til lægeklinikker lige syd fr grænsen.

    Søg på Internettet og du kan finde mere information eller kig på denne hjemmeside www.tungmetal.dk skrevet af en person, som selv har tungmetalforgiftning. Der findes også en Facebook-gruppe med interesse i emnet.

    God jagt på årsagen / årsagerne til dine symptomer.