Hjem Kræft Kræft i underlivet

Tror måske jeg har Underlivkræft

Redigeret 13 juni, 2013, 03:41 i Kræft i underlivet
Hej

Jeg er en kvinde i alderen af 27 år. Jeg er bekymret for om jeg har kræft i underlivet.
Siden jeg fik min menstruation som 13 år, har den været lidt spichel. Har oplevet at min menstruation kan udeblive i op til 2-5 mdr og så når jeg så enlig får den kan den være der i 3 mdr uden nogle former for stop.
Jeg er temmelig overvægtig og det tror jeg måske os kan forstyrre min menstruation, men jeg tør dog ikke gå til lægen og få tjekket det.
For jeg har aldrig haft sex med en fyr før, så ja jeg er jomfru. Men er ret sikker på at en undersøgelse vil gøre ondt, og jeg vil os gerne vente til jeg har fundet den rette mand for mig.

Min menstruation gør sjældent ondt som andre nogle gange klager over. Og jeg har ingen smerter i underlivet. Jeg plet bløder heller ikke.
Men er nu meget bekymret for om det kan være kræft jeg har mig der nede. Hjælp.

Kommentarer

  • Man går ikke i mange år med sådan en kræftsygdom uden at vide det. Sådan noget udvikler sig og bliver værre og værre, så hvis det var en kræftsygdom, så ville også du for længst have været ved læge, for så havde du nok ikke kunnet holde smerterne ud.

    Du er 27 år og har gået i hele 14 år med sådanne bekymringer???

    Du tør ikke gå til læge, for du er bange for det vil gøre ondt.

    Jeg kan garantere dig, at det aldrig kan blive lige så ubehageligt som en sådan bekymring og uvished. Hvis du fejler noget, så bliver du jo ikke rask af ikke at få det behandlet, vel?

    Nej - det er ikke da sjovt at få en gynækologisk undersøgelse, men det er altså heller ikke smertefuldt, og hvis du fortæller lægen, at du er nervøs og ikke har prøvet det før, så vil der absolut blive taget hensyn til det.

    Jeg kan garantere dig, at en sådan uvished er langt, langt værre end en vished.

    Så - gå til læge og få det her undersøgt.

    Du er svært overvægtig - og overvægt er voldsomt belastende for hele din krop, så derfor er det måske en god ide, at du får hjælp til behandling af denne overvægt, for det kan meget vel være den, der er årsag til dine problemer, men det ved jeg naturligvis ikke.

    Så - få en tid ved lægen - få tingene undersøgt, så du kan få ro i sjælen.
Log in eller Registrér for at kommentere.