Hjem Hjerne og nervesystem Multipel sclerose

Sclerose - kan det være det?

Redigeret 9 januar, 2017, 18:33 i Multipel sclerose
Hej

Jeg er en kvinde på 35 år der de sidste mange år har lidt periodisk af følgende;

- svimmelhed, som var jeg beruset.
- muskelsvaghed med følelsen af at falde eller ikke kunne bære genstande.
- ondt i øjet (ensidigt og ikke ved bevægelse, men konstant)
- stikkende, sovende, brændende, elektriske fornemmelser, føleforstyrrende fornemmeleser(kært barn mange navne) i arme og ben, som regel ensidigt.
- urinvejsinfektioner eller følelsen af at have det uden at have det - øget tissetrang.
- ofte forstoppelse/træg mave og i forbindelse med det refluks(mavesyre) og på det sidste smertefulde jag ved halebenet/rektum. Ofte må jeg hjælpe afføringen på vej ved lige at trykke på mellemkødet. Føler mig tit uudtømt.
- enorm træthed
-har vejrtrækningsstop ved indsovning/altså falder hen i søvn, men vågner med det samme hivende efter vejret(dette kan stå på meget længe før jeg falder ordentligt i søvn)
-ømhed og muskelsmerter ved lænd og ryg, men tænker det skyldes spændinger og en meget blød send.
-ledsmerter omkring fingre og ankler.
-har et par gange oplevet at få ualmindeligt ondt under foden eller i tåen(ordentlige knivborrende jag), men det er som regel gået over indenfor nogle dage.

Jeg har ikke det hele på samme tid, men jeg får det i perioder. De kan spænde lige fra 1 uge til måneder for så totalt at ophøre.

For tiden er jeg hårdt ramt. Det startede for ca. 2 uger siden med følelsesløshed/sitren/borrende/stikkende i ringfingeren, så foden og øjet(borrende). Nogle dage er til at holde ud andre er barske og jeg bliver i sengen(for det meste pt). Desuden har jeg øget tissetrang og følelsen af blærebetændelse, hvilket jeg ikke har, da jeg er blevet tjekket. Jeg har også en følelse af lammelse i underlivet, nedsat følelse og ondt i lænden og lettere forstoppet(tarmen er nærmest kronisk træg) og lidt ondt i maven.

Vil lige nævne at jeg for ca. 7-8 uger siden fik sat ny hormonspiral op og samtidig fik en varmebehandling af livmoderhalsen grundet moderate/svære celleforandringer og at jeg pt. har en HPV infektion kørende - tænker at det kan være udløsende faktor for de øvrige angreb, da min immunforsvar har haft en del at se til - incl. en lille forkølelse.

Jeg har fået taget et hav af blodprøver og alt er fint(incl. B vitamin), det eneste der altid ligger for lavt er mit D-vitamin pt. 44 og sidste vinter 25. Jeg glemmer at tage min D-vitaminer, så dum jeg er, men husker dem så, når jeg rammes af anfald. Jeg har ikke diabetes - er blevet tjekket.

Jeg bevæger mig ikke synderlig meget, men kommer som regel nok op på 10.000 skridt dagligt. Har de sidste par måneder forsøgt at komme ud og gå daglige ture, men det har været meget afhængigt af mit energiniveau.

Jeg prøver at drikke 1½ l vand dagligt.

Jeg spiser relativt varieret og spiser en del grønt, fisk, groft brød osv. og spiser generelt kun friske råvare - til gengæld har jeg ofte et utilsigtet indtag af slik (raffineret sukker).

Jeg er dog ekstremt dårlig til at spise mange måltider i løbet af dagen og har det med at indtage et stort måltid til aften - jeg knokler på for at ændre den adfærd og pt. mål er at spise morgenmad og frokost.

Rygning; jeg har røget siden jeg var 14 år, men har haft mange pauser væk fra rygningen. Jeg har dog også haft perioder, hvor jeg har røget 25 - 30 stk. om dagen og andre perioder med 5 - 10 stk om dagen. Pt. prøver jeg hårdt på helt at stoppe og har fx. slet ikke røget siden fredag - i det hele taget har jeg ikke røget meget i år. Det har haft en positiv effekt på madindtag, da jeg ofte bare har tændt en smøg, når sulten meldte sig, nu snupper jeg et stk. rugbrød i stedet, frugt eller grøntsager. Jeg har lungekapacitet som en på 44 år :(

Jeg er normal af vægt (55 kg) og er 1.63 cm høj.

Jeg har fået diagnosen ADD(DAMP) ( er dog kommet i tvivl om det er det, har jeg sclerose eller en anden autoimmun lidelse, så kunne det jo forklare nogle af ADD symptomerne.

Jeg er godt klar over at mine symptomer også kan være tegn på andet.

Kan sclerose attacks godt variere fra dag til dag i styrke og placering?

Kan man godt have noget der føles som attack, men som i grunden blot er nogle af de følgesymptomer/skader/handicaps der er kommet i forbindelse med tidligere attacks og som nu er sådan noget der opstår enten i perioder eller permanent?

Burde en neurolog ikke kunne finde tegn på sclerose ved alm. undersøgelser (dem hvor man skal gå lige, på hæl, på tå, ramme næsetip osv)?

Jeg håber selvfølgelig ikke at jeg har sclerose eller en anden autoimmun lidelse, men mistanken er der. Jeg er også klar over, at I ikke kan sige om det er sclerose, men måske kan I få øje på noget, der modsiger at det skulle/kan være sclerose.

Det var lidt af et langt indlæg og håber jeg fik de vigtigste punkter med. Spørg ind, hvis du vil vide mere eller hvis du er i tvivl om noget.

Med Venlig Hilsen Evapigen1
«1

Kommentarer

  • Det veldig "hjælpsomme" svar er at ja, det kan nok være sklerose. Som du selv nok har set passer en del av dine symptomer på typiske attaker, sammen med den periodevise forværring og bedring i det attakene går over.

    Udover det skal det også siges at det at du har lavt D-vitamin (kronisk?) også er et faresignal. Også oplever mange MS patienter en forværring om vår/sommer -som jo passer med disse dage.

    Det betyder dog selvsagt ikke at det er sklerose, men der virker som det er rigelig grund til at få en neurolog indover.


    Jeg reagerer lidt på dine pusteproblemer, siden de ikke som sådan er typiske for sklerose, og siden det også virker som om de kunne forklare en del av dine problemer hvis de fører til for lite søvn, og måske generel mangel på oksygen.
    Søvn apnø, for eksempel, kan føre til riktig mange ubehagelige symptomer i det kroppen jo aldrig riktig får sovet "ordentlig".

    Som svar på dine spørgsmål:

    Kan sclerose attacks godt variere fra dag til dag i styrke og placering?
    Dette ved jeg ikke -min forståelse er at i løbet av en attak kan symptomet gradvis blive værre eller dårligere, men jeg troede ikke som sådan det gik op og ned (udover muligens når man er trett, eller har det dårlig av andre årsager -noget der handler mere om hvordan man oplever symptomet end en "objektiv" vurdering av det)

    Kan man godt have noget der føles som attack, men som i grunden blot er nogle af de følgesymptomer/skader/handicaps der er kommet i forbindelse med tidligere attacks og som nu er sådan noget der opstår enten i perioder eller permanent?
    Ja, det er ikke uvanlig at opleve dette. For at sitere nogle der ved hvad de taler om:

    "Et attak udløses af nytilkommen inflammation i CNS. Et pseudoattak eller falsk attak skyldes ikke en ny eller aktiv inflammation men opstår ved infektion, feber, stress eller anden belastning. Det giver tit MS-symptomer, som man genkender fra tidligere attakker. Et pseudoattak plejer at være kortere og mildere end et almindeligt attak. Det plejer også at gå over, når årsagen er forsvundet, for eksempel når feberen har lagt sig. Graden og typen af symptomer afhænger blandt andet af, hvor omfattende inflammationen er, samt hvilke områder i CNS der er ramt. Attakket klinger som regel af, men inflammationen kan efterlade ar (plak) og give kroniske symptomer."

    Jeg vil føje til at jeg mener at have læst at for nogle MS patienter kan varme udløse dise pseudoattaker.

    Burde en neurolog ikke kunne finde tegn på sclerose ved alm. undersøgelser (dem hvor man skal gå lige, på hæl, på tå, ramme næsetip osv)?
    Nej -jeg gør det helt godt på disse øvelsene så sant jeg ikke er svimmel når de foregår (og da gør jeg det stadig ok, men med en kommentar om at jeg ikke virker helt stabil)
  • Hej Evapigen

    Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål. Men jeg kan måske hjælpe dig med nogle henvisninger til steder, hvor du kan finde information.

    Jeg lider selv af søvnapnø. Når du søger information om søvnapnø, som Kariek nævner i ovenstående indlæg, skal du lige være opmærksom på, at der findes flere forskellige slags:

    Ved central søvnapnø, som er den sjældne form, er det almindeligt, at man vågner op og hiver efter vejret. Ved obstruktiv søvnapnø, som er den mest almindelige form, vågner man kun lige lidt op, indtil vejrtrækningen går i gang igen, men man er normalt ikke bevidst om, at man har været vågen.

    Her er lidt information om søvnapnø:

    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... oevnapnoe/

    Jeg synes, at din beskrivelse af dine smerter passer meget godt på de smerter, man kan få ved D-vitamin-mangel. Jeg bringer en liste over mulige symptomer ved D-vitaminmangel:

    • Følelse af ”svaghed” – muskeltræthed.
    • Smerter og nedsat kraft i musklerne – spec. lår, læg, skuldre og nakke.
    • Almen træthed.
    • Smerter i knoglerne.
    • Prikkende, stikkende, sovende,, snurrende eller brændende fornemmelser i fødder og hænder.
    • Krampetendens i arme og ben.
    • Uoverkommelighedsfølelse
    • Depression
    • Ledsmerter.
    • Bredsporet og vraltende gang
    • Besvær med at rejse sig fra siddende til stående stilling samt at gå på trapper.

    Listen stammer fra to praktiserende lægers hjemmeside:

    http://www.cure4you.dk/749/D-vitamin.pdf

    Jeg forstår bare ikke, at du kan komme til at glemme at tage dit tilskud af D-vitamin, når du har det så dårligt. Undskyld mig, men det er altså vigtigt, at du får dit D-vitamin-tal meget længere op!

    Endelig vil jeg bringe oplysninger om de problemer med blæren, der går under betegnelsen bryllupsrejse-blærebetændelse. Det er et meget kendt fænomen:

    http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200911.htm

    Som du kan læse, får man nogle gange symptomer, uden at der er en egentlig infektion. Der findes mange forskellige virksomme råd mod dette problem, blandt andet tranebær.

    Jeg husker ikke alle rådene lige nu, men jeg kan prøve at finde dem, hvis du er interesseret.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej Evapigen

    For mig lyder det som om du har en infektion med en spirokæt bakterie, hvor den mest udbredte er borrelia. Så du bør nok blive testet for kronisk borreliose og være opmærksom på at den danske test kun er 50% effektiv. Derfor er der mange som bliver testet i Tyskland som bruger en anden test en ELISA.
  • Kære alle tusind tak for jeres svar, hvor er jeg glad for at I har givet jer tid til at svare, det sætter jeg rigtig stor pris på.

    Jeg har lavet en stiplet linie fra hvor mit skriv er relevant, det første her er blot en skrivelse om min noget turbulente dag igår.

    Jeg skal nok svare så godt jeg kan, men bliver nødt til at tage det lidt i bider og ikke på en gang, da jeg har været lagt ned et par dage.

    Jeg er træt idag og har svært ved at fokusere. Igår blev jeg ualmindeligt dårligt og var tæt på at besvime. Blev nødt til at ligge mig på gulvet i køkkenet fordi det begyndte at sortne for mine øjne. Der lå jeg så ret længe og hver gang jeg prøvede at rejse mig, blev jeg igen helt tung i hovedet og det sortnede. Til sidst måtte jeg ringe 112(havde heldigvis min mobil på mig) da jeg simpelt hent ikke turde rejse mig. De var enormt søde og jeg forklarede min situation og at jeg var ret meget i tvivl om hvor vidt det egentligt lige var dem jeg skulle ringe til - det var det. De ville komme forbi og se til mig. I mellemtiden fik jeg bakset mig ud i gangen kravlende og fik åbnet døren - en smule bedre, men stadigvæk ør.

    De valgte at tage mig med, da både puls og blodtryk lå lige lavt nok og da der var tvivl om tilstedeværelsen af feber. På hospitalet blev det konstateret at jeg var dehydreret og at jeg muligvis havde en infektion, en smule blod i urinen, men at de ikke kunne stadfæste om hvor vidt jeg havde blærebetændelse eller ej og at disse former for tests ikke altid var til at regne med. Grunden til min dehydrering er grundet sygdom i form af 24 timer med klassisk roskildesyge, manglende mad og nok væske).

    Spurgte, nu da lejligheden bød sig, ind til føleforstyrrelserne i benet/armen og min ømme lænd, men det mente de bestemt ikke havde noget med hverken evt. infektion i underlivet at gøre ej heller ømheden i lænden med mindre der var tale om iskias/diskusprolaps, hvilket ikke ville kunne forklare det i fingrene. Lægen mente dog at mine føleforstyrrelser muligvis kunne have med mit lave D-vitamin at gøre og muligvis også manglende ernæring og væskeindtag. Tingene hænger jo ofte sammen var hans svar, men at det eneste rigtige med de symptomer jeg havde var helt sikkert at få det undersøgt grundigt ved en neurolog.

    Jeg fik 2 poser væske lige i åren - 1 pose salt/vand og 1 pose sukker/vand og så blev jeg sendt hjem. Alt det ståhej for et par poser vand. Det var godt nok rart at være hjemme og kunne godt have undværet den tur.

    Væsken hjalp på mit ildebefindende, til gengæld har jeg så også tisset lige lovligt ekstra meget idag. Jeg har også drukket tilsvarende. Lægen fortalte at man dagligt skal drikke 3 L. vand - tænk jeg troede det var 1½ L. - hvem drikker 3 L. væske?

    ---- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- -

    Idag har jeg haft det sådan ok. Jeg vågnede med ret kraftige føleforstyrrelser i benet og følte at benet var svækket(mit sammenlignings grundlag er udfra mine egne erfaringer). Det der undrer mig med det ben er, at jeg så her til aften er nogenlunde ok i det ben og har ikke mærket de store udfald de sidste mange timer(mærker dog lidt svaghed, når jeg står for længe på det, så det blev kun til en ½ opvask, så måtte jeg lade resten stå, jeg har dog kunne gå lidt mere rundt idag generelt og prøver at røre mig så meget jeg kan). Det er her jeg kan blive rundforvirret i forhold til om det kunne være sclerose - for tænker at den slags føleforstyrrelser ikke kommer og går på den måde? Det er det samme med mine øjne, for det meste er det mit venstre øje der gør ondt, det er det øje der ser bedst, så tænker at forklaringen også kan være at det skal overkompensere for det højre øje og derfor gør ondt, dog er det ikke en smerte jeg kan dæmpe med panodil. Nogle dage har jeg ondt stort set hele dagen og andre dage mærker jeg intet. Jeg kan også godt falde i søvn, men som tidligere nævnt kan det tage meget lang tid grundet det med vejrtrækningen (søvnapnø lyder helt sikkert som en plausibel forklaring og skal undersøges) og jeg vågner ikke af smerter, men ofte med smerter.

    Jeg må vende tilbage senere, jeg er ør i hovedet nu :)

    Venligst fra Evapigen


    Nedenstående er mest henvendt til de kvinder der læser med, da det omhandler menstruation og måske er der ikke så mange mænd, der ligefrem har lyst til at læse den slags.

    Omvendt har lændesmerterne taget til, men ikke værre end at jeg indtil videre klarer den uden panodil. Og tænker lidt, at jeg jo måske kunne have en menstruation, som ikke rigtigt kan få lov at bryde igennem evt. grundet infektion og at jeg jo for ikke så lang tid siden, fik den der hormonspiral, som godt kan lave rav i systemet. Jeg tror også at en af grundene til at der er fundet lidt blod i de urinprøver der er lavet indtil videre er forårsaget af en menstruation, som lader vente på sig eller aldrig rigtigt kommer, grunden til at jeg tror det kan hænge sådan sammen, hænger sammen med, at jeg har de der lændesmerter og at jeg idag har haft brunt blod
  • Lige en kort update

    Jeg skal nu gennem et længere udredningsforløb på Riget og vil blive indlagt om ca. 14 dages tid til div. undersøgelser. Der ligger ellers en lidt længere forklaring bag og til at starte med kunne jeg se frem til tidligst at blive undersøgt tidligst efter sommerferien. Jeg har dog endnu ikke helt forstået, hvorfor den adviserende læge på Riget, gerne ville have mig hurtigere udredt - jeg må huske at spørge.

    Jeg er stadigvæk meget smerteramt, men føleforstyrrelsen i venstre ben er ikke så konstant længere, der er dog dage, hvor jeg har voldsomt ondt.

    Jeg har ligeledes været forbi øjenlægen, da jeg ville vide om jeg havde eller har haft synsnervebetændelse - det havde jeg ikke og hun mente, at mine smerter/hovedpine var neurologisk betinget.

    Jeg fører smertedagbog og jeg synes godt nok, at smerterne har det med at rykke sig og falde og stige i intensivitet. Jeg har nu flere gange forsøgt mig med smertestillende(jeg er ellers grundlæggende pillemodstander - med mindre man er ved at dø af smerte eller har brug for livsvigtig/forebyggende medicin). Synes måske lige det tog toppen af lidt spændinger, men ikke værd at skrive hjem om.

    Til gengæld er jeg begyndt at lave nogle yoga øvelser og de er rent faktisk smertelindrende, når de udføres - efterfølgende øger øvelserne desvære mine smerter - så det er sådan en pest/kolera situation - jeg har dog sat mig for at fortsætte øvelserne og ikke presse mig selv for hårdt for at se, om det skulle have affekt på mindre smerte efter endt øvelse og så kan jeg med tiden presse mig selv lidt mere.

    Pt. døjer jeg ualmindeligt meget med lændesmerter, der stråler op i ryggen(venstre side mest) og jeg kan oven i købet mærke, når jeg drikker et glas vand - sær ubehagelig stikkende fornemmelse. Jeg rammes også af flere kvalmeangreb i løbet af dagen/natten og venter konstant på at jeg kaster op, men det sker aldrig. Jeg vågner mange gange i løbet af natten.

    Jeg er pt. på antibiotika grundet infektion i underlivet - det er en sejlivet infektion jeg har fået.

    Når man rammes af så meget på en gang, så kan det nogle gange være ret svært at huske hvad der kom først. Jeg har måske kvalme grundet pillerne, måske grundet smerte, måske grundet manglende søvn - tror mange har det sådan. Derfor er det godt med den der smerte/symptomdagbog, problemet er blot for mit vedkommende, at da jeg startede på den, der havde jeg allerede haft det skidt i en periode forinden.

    Jeg har købt levertran og D - vitamin, men jeg er lidt i tvivl om jeg må tage det sammen med antibiotika? Er der nogen der ved noget om det?

    Jeg glæder mig til snart at blive undersøgt, så jeg forhåbentligt kan få nogle svar - jeg glæder mig dog ikke så meget til selve udførelsen af undersøgelserne, men det noget med at tage en dyb indånding. Udover smerterne er uvidenhed nok den mest frustrerende tilstand at være i. Jeg vil jo gerne vide om der er noget jeg/andre kan gøre for at lette min tilstand eller om det er noget jeg skal lære at leve med osv.

    Jeg er stadigvæk under udredning for MS, men der findes så mange lidelser, at det kan være noget af en ekspertudfordring at finde årsagerne til div. lidelser. Jeg arbejder hårdt på at fortælle mig selv, at indtil andet er påvist, så er jeg rask.

    Så meget for en såkaldt kort up-date :)

    Jeg vil prøve at huske at melde tilbage, når jeg er færdig med min udredning, da jeg selv savner at folk melder tilbage efter endt undersøgelse i andre indslag - men omvendt, hvis man får en slem melding, så er det ikke sikkert at man sådan lige husker eller har overskud til den slags.

    Venligst fra Evapigen
  • Hej Evapigen

    Jeg har ikke læst alt, hvad du har skrevet – kun lidt hist og her.

    Jeg kan ikke give dig et klart svar angående levertran og D-vitamintilskud. Du har ret i din argumentation, der går ud på, at det er godt at få noget fedt sammen med D-vitamin-tilskuddet. Men levertran indeholder jo også D-vitamin. Om din ide er god, må afhænge af det samlede indtag af D-vitamin, og om du får nok af de andre vigtige næringsstoffer, der er nødvendige. Her tænker jeg især på kalk og magnesium og på balancen mellem kalk og magnesium.

    Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på, at magnesium er særdeles vigtigt. Det kan for eksempel være farligt at tage kalk uden også at tage magnesium.

    Du har overvejelser angående din kvalme. Her på Netdoktor var der for nylig en anden spørger med D-vitaminmangel, der døjede med kvalme og svimmelhed. Jeg kan se, at du i går har skrevet et indlæg i den tråd, hvor denne spørger efterlyste andre med D-vitaminmangel, og som også døjer med kvalme og svimmelhed.

    viewtopic.php?f=14&t=25208&p=151205#p151205

    Som jeg skrev til den anden spørger, ser det ud til, at det tilsyneladende er ret almindeligt, at folk med D-vitaminmangel, eller i hvert fald folk, der tager D-vitamintilskud, har kvalme, selv om kvalme ikke optræder på den liste over D-vitaminmangel-symptomer, som jeg ellers plejer at bringe.

    Årsagen kan være, at kvalmen først kommer, når man kommer i behandling for D-vitaminmangel. Se f.eks. her, første indlæg i tråden:

    viewtopic.php?p=106671

    Mit gæt er, at årsagen til kvalmen er magnesiummangel eller forskubbelser i balancen mellem magnesium og kalk.

    Jeg bringer to citater fra nedenstående link, men læs gerne hele artiklen ;o)

    ”Magnesium har betydning for dannelsen af de enzymer, der aktiverer D-vitamin.”

    ”Mangelsymptomer er mange, men de hyppigste tegn er alligevel muskelkrampe og uro i benene. Hukommelsestab, konfusion, hjertearytmi og forhøjet blodtryk kan ligeledes være tegn på magnesiummangel, ligesom kredsløbsforstyrrelser, appetitløshed, KVALME, træthed og søvnbesvær kan give mistanke om mangel.”

    (Det er mig, der har fremhævet ordet KVALME i citatet)

    http://www.madforlivet.com/bloggen/420- ... neral.html

    Mange hilsner og god bedring

    Kameliadamen
  • Hej,

    Jeg har haft sclerose i 7 år nu. At du beskriver at have så mange symptomer samtidigt tyder ikke på sclerose, der ofte er begrænset til den nervebane hvor myalinet bliver angrebet af kroppens t-celler.

    Synsnervebetændelse er et typisk sclerose symptom, men giver nedsat syn eller blindhed. Du beskriver kun at have smerter....

    D vitamin mangel er i nyere tid blevet sat i forbindelse med sclerose, og ud fra det du beskriver har du underskud af dette vitamin. Det kan give mange af de symptomer du beskriver.....
  • Hej Evapigen

    Jeg er enig med SorenLarsen1 i at det kan tyde på at du har en borreliainfektion. Hvis det er Borrelia du har så skal du vide, at det danske sundhedssystem ikke tager Borreliainfektioner alvorligt, og at man er nødt til at tage til Tyskland for at få det behandlet. Dette på trods af at det kan være invaliderende. Borrelia er en bakterie, der skal behandles med antibiotika - så hvis du har det bedre under en antibioticabehandling er det naturligt. Min kone bliver behandlet via en læge i Tyskland for borreliose - hun har lignende symptomer som dig bla med vandrende stikkende smerter. Hun har været under antibiotikabehandling i næsten et år nu og er stadig ikke helt rask. Jeg vil anbefale dig at overveje borrelia, da man med en borreliainfektion nemt kan blive fejldiagnosticeret som alt muligt andet (gigt, fibromyalgi, kronisk træthedssyndrom og også scelerose) og ende med at gå til grunde.

    Min kone bliver behandlet via en læge i Pforsheim - du kan se adresse her- http://lyme-dk.blogspot.dk/p/behandling ... der_1.html - hun har været meget tilfreds - men man skal betale selv da infektionslægerne i Danmark afviser syge med borrelia og siger de er raske eller fejler noget andet.
  • Den spiral, som du fik sat op, indeholder den kobber ?

    Her er noget om kobberspiral.
    http://www.familjeliv.se/Forum-15-317/m70130941.html
    http://www.kopparspiral.blogspot.se.
  • Hej alle

    Jeg lovede jo at vende tilbage, når jeg havde fundet ud af hvad der var galt.

    Det var to omstændigheder: spiralen og en cyste i hjernen.

    Spiralen fik jeg fjernet for ca. 3 uger siden, mine smerter i benet forsvandt stort set med det samme, det var iøvrigt en hormon spiral og den sad forkert.

    Min anden tilstand er straks end helt anden sag, som jeg vil komme nærmere ind på i et nyt indlæg, da det intet har med sklerose at gøre.

    Jeg har ikke sklerose og jeg er glad for de svar der har været her.

    Hvis nogen vil vide mere om det jeg lider af og med, så vil der komme et indlæg med titlen: pineal cyste i hjernen - ingen hjælp at hente

    Vh Eva
Log in eller Registrér for at kommentere.