Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sundhedsstyrelsen advarer mod e-cigaretter

Redigeret 24 maj, 2013, 03:38 i Åben debat om rygestop
Sundhedsstyrelsen advarer mod e-cigaretter på grund det farlige rygevæske med nikotin, som bruges med e-cigaretterne. Advarslen udsendes som følge af, at Giftlinjen har fået flere henvendelser om, at børn og voksne er blevet forgiftet ved indtagelsen af det nikotinholdige væske.

Læs mere her:

http://www.b.dk/nationalt/sundhedsstyre ... cigaretter

Hvor er det dog forfærdeligt at så butikker sælger e-cigaretter fuldstændig ligeglad med deres kunder og kun tænker på pengene i det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er da enig med dig i, at der kan være noget om snakken med de der e-cigaretter, som vist ikke er undersøgt helt ordentligt- selv er jeg også i tvivl, om det er den metode, jeg skal anvende,- sådan er det jo med alt nyt, der ikke har været afprøvet over en længere årrække, men hvis man læser det link, du her sender, så bliver i hvert fald jeg ikke klogere.

    Ja, både børn og voksne kan givet blive alvorligt forgiftede hvis de indtager hele beholderen, men det bliver både børn og voksne jo også hvis de æder en pakke cigaretter - eller alt muligt andet, der kun er beregnet til indtagelse i meget små doser, eller slet ikke ER til indtagelse, som det der nikotinvæske - det skal jo heller ikke drikkes eller suges ned i en mundfuld. Gad vist om det ikke også står på pakningerne med dette nikotin-rygevæske, hvordan det skal indtages?

    Det er fint nok, der advares - men helt ærligt - så bør det gøres ordentligt og fornuftigt.
  • Indstillinger
    Jeg har aldrig røget, men min mand gør. Jeg overvejede at købe en E cigaret til ham, men blev bange for alt det jeg læste om dem. Så læser jeg dette.

    http://www.180grader.dk/Erhverv-og-fina ... -amp-glaxo

    Jeg kan ikke klare flere løgne om alting. Hvad passer og hvad passer ikke.

    Hvem vil med til en anden planet. Jeg gider ikke være her mere.
Log in eller Registrér for at kommentere.