Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Sovende fornemmelse og hovedpine

Redigeret 5 september, 2013, 06:23 i Hovedpine og migræne
Hej alle!

Jeg fik i aftes en voldsom hovedpine meget pludseligt, samtidig med at min venstre halvdel af kroppen begyndte at "sove". Det er hele venstre halvdel, altså hele vejen nedefra tæerne op til hovedbunden, selv min mave. Jeg ringede til vagtlægen, da jeg blev lidt urolig og aldrig har haft så voldsom en hovedpine før. Han mente det var migræne, og sagde der kunne gå døgn før det gik væk.
Nu er mit spørgsmål så, om det er normalt at den sovende fornemmelse stadig er der efter 24 timer selvom hovedpinen er forsvundet i løbet af natten??

På forhånd tak :-)
«13

Kommentarer

  • Hej Mamby

    Har du tidligere haft migræneanfald? Hvis ikke, så mener jeg du bør ses af en læge i dag. Ring og få en akut tid. Bare sådan for en sikkerheds skyld ;-)
  • Jeg vil også råde dig til at gøre som Asklepios12 siger.
    Min mor gik det på samme måde og kun fordi hun havde en veninde, der var læge og tog sig af hende, da vagtlægen ikke gjorde noget blev hun hjulpet.
  • Persille1: Hvad fejlede din mor så?

    Har taget kontakt til min læge, har en tid om 2 timer. Så håber jeg de kan få det til at forsvinde, det er ved at være ubehageligt at gå med en sovende fornemmelse i halvdelen af kroppen.

    Tusind tak for jeres svar!
  • persille1persille1
    Redigeret 23 maj, 2013, 07:05
    Jeg er ked af at fortælle det, men det var en hjerneblødning. Men forhåbentlig er det noget ganske andet med dig.

    Jeg håber alt er vel. Men det gør jo ikke noget at være forsigtig.

    Mange hilsener og god bedring.

    ps. Jeg må hellere tilføje, jeg også kender en, som fik en lille blodprop i hjernen, men det gik hurtigt væk igen, uden der skete noget andet.
  • Havde hun også en vedblivende sovende fornemmelse i det meste af kroppen? Ked af at høre det var en hjerneblødning med din mor, krydser fingrer for det bare er en virus eller lignende der har lagt mig i sengen :-)
  • Jeg tilføjede lige en lille smule til i mit forrige indlæg.

    Joe, for min mors vedkommende blev det hurtigt værre. Da natten var gået kunne hun ikke mere stå op. Det værste var den vagtlæge, jeg ringede efter, han ville ikke komme. Men heldigvis fik jeg fat i min mors veninde, som straks indlagde hende.

    Jeg vil så nødig skræmme dig, for det kan jo være alt muligt andet.
  • Jeg læser til bioanalytiker, så har haft en del sygdomslærer, så jeg ved godt man ikke skal spekulere for meget, da det kan være så mange forskellige ting.
    Men tak for svarerne, og håber din mor har det godt den dag i dag :)

    Jeg skal nok lige vende tilbage, når jeg har fået svar fra lægen. Håber det er en lille ting, som er skyld i det :)
  • Hej igen

    Nej, min mor er død for flere år siden.- men hun overlevede sin hjerneblødning. Havde hun levet ville hun være over 100 år. I dag havde jeg ringet efter en ambulance, det havde jeg ikke fundet mig i.

    Jeg håber det går godt og det ikke er noget særligt.
  • Jeg har tænkt meget på dig, er det gået godt.
  • Hej igen :)

    Det var desværre ikke en lille ting, som var skyld i det, men derimod flere blodpropper i lillehjernen.. Jeg har det fint, udover den "sovende" fornemmelse, som stadig er der.. Jeg skal til flere undersøgelser i næste uge, for at finde ud af, hvad der har forårsaget blodpropperne, men er udskrevet og hjemme igen :)

    Så nu ved jeg, at hvis jeg en anden gang uheldigvis skulle få det igen, skal ringe 112 i stedet for at vente halvandet døgn med at gå til lægen ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.