Hjem Kvinder Overgangsalder

ondt i muskler og led igen

Redigeret 8 maj, 2013, 08:13 i Overgangsalder
Jeg har nu været ved gynækolog og fik, at vide at jeg ikke må få homoner, i hvert fald ikke lige nu. Jeg skal stoppe med cerazette mini p-piller fra i dag og så se, hvad der sker øv, jeg er da noget nervøs over, hvad der mon sker. Nogen der har en ide?
Jeg skal derned igen d. 20/6 og scannes igen, hvis der ikke er tegn på endomitriose må jeg måske få homoner til den tid.
Nogen, der ved om kalk tabletter med magnesium øger hedeture? Det skal lige siges, at jeg er 49 år og temmelig sikkert i overgangsalder inde bag den kunstige som p-pillerne laver( har taget dem non stop)
Hilsen connie

Kommentarer

  • Hvorfor vil du absolut have de hormoner?

    Er det ikke mere vigtigt, at man finder ud af, hvad der er i vejen med dig, og du så får det behandlet?
  • lotte123
    Jeg vil ikke absolut ha' homoner, men de har fundet ud af at mine muskel og led smerter nok skyldes østrogen mangel. Ved sidste blodprøve var mit østrogental meget lavt, altså tegn på overgangsalder. Jeg vil helst være fri, men hvis det kan hjælpe på smerterne vil jeg gerne prøve med homoner for det er ikke til at holde ud at ha' så ondt hele tiden. Samtidig er hedeturene heller ikke særlig behagelige, jeg er så træt hele tiden fordi jeg ikke får en ordenlig nattesøvn.
    Hilsen connie
  • Calcium med magnesium forværrer IKKE dine hedeture, det er din overgangsalder-hormonrutschetur der gør det.

    Fik du kigget eller overvejet pycnogenol mod gener ved overgangsalder? De har nemlig ikke en østrogenlignende virkning lige som rødkløver har, så der skulle ikke være problemer med din endometriose, hvis du altså har den endnu.
  • Åh - undskyld. Jeg vidste ikke, at det her er fortsættelse af en anden debat.

    Hvor skulle jeg i øvrigt vide det fra? Jeg har udelukket forholdt mig til det, der står i trådstart her, og der fremgik det, at det var vigtigt at få nogle hormoner - ikke at få undersøgt, hvad man fejler.

    Men jeg undskylder og tøffer af igen - jeg kunne ikke vide, at det var relateret til en anden/andre debatter.
  • Til Lotte123
    Det er bare helt ok, du kunne selvfølgelig ikke vide det som du skriver, det er mig der har fået lavet det lidt forkert.
    Vil lige sige til en anden, der har svaret, at nej jeg fik ikke noget at vide om Pycnogenol, men vil foreslå det, hvis der bliver tale om at jeg må prøve noget.
    Hilsen connie
Log in eller Registrér for at kommentere.