Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Årene før overgangsalder

Redigeret 4 maj, 2013, 05:34 i Overgangsalder
Hej,

Jeg er 43 ½ år.

Jeg er gennemtjekket, lægerne siger jeg ikke fejler noget. Mine vitaminstatuser er fine, mine kalk og magnesium er fine. Mine menstruationer er regelmæssige, ca. 28 dage.

Alligevel er jeg plaget af hormonelle gener i en grad, der er invaliderende.

Under min menstruation er jeg så udmattet, at jeg næsten ikke kan noget, specielt når jeg når til 5-6 dagen i cyklus. Og igen meget plaget lige efter ægløsning. Så vidt jeg kan regne mig frem til er det mest, når østrogenniveauet er lavt.

Jeg lider af udmattelse, muskelkramper, muskelspasmer hvor musklerne selv spænder og bliver stive. Nedsat udholdenhed. Søvnproblemer, hvor jeg vågner med hjertebanken og svedudbrud. Rysteture ved menstruation og ægløsning. Sidst men ikke mindst er nu også stødt angst og depression til.

Er der andre, der kender til disse problemer, selv om lægen siger, at jeg ikke er i overgangsalderen?

Hvad gør man for at overleve denne invaliderende tilstand?

Er det mon østrogen jeg mangler?

På forhånd tak for svar!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg går da ud fra, at din læge netop har målt dit østrogental, siden det er blevet afvist, at du er i overgangsalder, men netop det kan du da lige spørge om. Hormoner skal man da ikke begynde på, før alt andet er udelukket.

    Mit bud er helt klart at du kontakter en dygtig biopat, der kan måle dine tal for vitaminer og mineraler, og så vil du givet komme meget langt med naturpræparater.

    Af en eller anden grund, så ved læger slet ikke noget om vitamin- og mineralmangel, hvorfor de heller ikke undersøger for det, og rigtigt mange gener vil med stor sandsynlighed forsvinde, hvis man fik de rette tilskud.
  • Indstillinger
    Hej,

    Tak for dit svar.
    Jeg er testet for mineral og vitaminmangler.

    Jeg er enig med dig i, at danske læger ikke er særligt opmærksomme på vitaminmangler, men jeg vil tilgengæld også sige, at jeg synes de er endnu mindre erfarne og opmærksomme på, hvad hormoner kan gøre ved folk. De danske læger er langt bagud på det hormonelle område.

    Det er korrekt, at lægen har konstatreret, at jeg ikke er i overgangsalderen via blodprøve, men som det også fremgår at min overskrift, så efterlyser jeg erfaringer omkring årene før overgangsaldren, altså den periode der i udlandet kaldes perimeno, men som jo er ikke eksisterende hos de danske læger.

    Håber nogen kommer med nogle erfaringer.
Log in eller Registrér for at kommentere.