Underlig fornemmelse i lunge/hals

Kasp1991
Redigeret 2 maj, 2013, 01:41 i Lungeproblemer
Jeg har på det sidste haft nogle underlige følelser, når jeg trækker vejret og tænkte at jeg ville prøve at skrive til jer. Jeg har været en del til læge på det sidste, og vil helst ikke tage kontakt til min læge igen, da jeg er bange for at virker som en Hypokonder, så jeg jeg prøver lige her først..
Det er lidt svært at forklare, men det føles lidt som om der er noget som "trykker" i min hals og så føler jeg at der er noget som ikke er helt som det skal være ved min vejrtrækning, men som sagt det er meget svært at forklare. Jeg er ryger og jeg har røget i 7 år - Jeg ryger alt fra 8 til 15 smøger om dagen. Jeg føler ingen ubehag eller smerte i lungerne, når jeg ryger og jeg hoster heller ikke mere ind jeg plejer, jeg har heller ikke direkte vejrtræknings bevær, men jeg føler stadigvæk at der er noget galt. På trods af at jeg ikke har direkte vejrtræknings problemer, så er jeg konstant opmærksom på min vejrtrækning, og føler at der er noget galt med den. Jeg har også haft en smule ryg smerter, som kommer ved vejrtrækning, og det har jeg haft de sidste 2-3 dage og det føles lidt ligesom den slags rygsmerter man får, hvis man har slået ryggen eller har en blådt mærker, smerten er bare indvendig. Lige det med ryggen ved jeg så ikke helt om har noget med vejrtrækningen at gøre, men ville da lige nævne det. Når jeg trækker vejret dybt og puster ud af muden så kan jeg godt få sådan en "kralle" eller "krillene" fornemmelse i halsen, lidt ligesom når man er syg med lidt halsbetændelse og hoste, problemet er bare at jeg umilbart ikke er syg med hverken hoste, forkølelse eller halsbetændelse. Så jeg er lidt lost og det er noget som går mig meget på da jeg konstant er opmærksom på det og jeg føler virkelig der er noget galt. Så jeg tænkte på om i måske har nogle bud på hvad det kunne være eller om nogle af jer har oplavet noget lignende og om i mener jeg burde at gå til læge med det??

Vil lige tilføje at jeg lider af Angst - Mest social angst/forbi. Jeg ved ikke om det er relevant.

Undskylder stavefejl..

Kommentarer

  • Det kan vist kun være din rygning, der har skylden. Slimhinden i din hals og nedefter kan sikkert ikke tåle røgen, der irriterer den. Nogle tåler ikke så meget som andre.
    Du burde stoppe med at ryge og så kunne du købe membrasin, f.eks. hos matas, som er virkelig godt for slimhinderne.

    Jeg ryger ikke, men mine slimhinder tog skade af noget medicin. Det hjalp rigtig meget at stoppe med den medicin og få noget andet. De sidste smerter tog membrasin.