Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Klumpfølelse i halsen?

13

Kommentarer

  • det er rigtig du har skrevet om Kiroprakter
    jeg tænkte på noget andet ----det kan være psykisk ---

    det kommer hen imod aften ---du har ikke et trauma --at du har haft en dårlig oplevelse ----enAf ten eller Nat ---som kommer til overfladen --nu du er holdt op med at doppe dig
    jeg er virkelig spændt på ---hvad der sker hos Kiopraktoren
  • Hej igen.
    Jeg ville lige give en opdatering. Jeg har idag været hos lægen og fået taget nogen blodprøver af lægen. Hun mener det kan være noget der hedder Globolus.
    Jeg har været hos kiropraktor og det hjalp i et døgns tid, men så mærkede jeg det samme igen.I skrivende stund, så har jeg tilbagefald og klumpe fornemmelse.
    Jeg prøver overbevise mig selv om det er alvorlig angst - men lige lidt hjælper det.

    - Mike
  • skal du til kiroprakter ---kun den ene gang ---er det ikke noget du skal følge op på ---og have flere behandlinger
  • Hej Allesammen. Her er noget, som kan få klumpfølelsen til at forsvinde i løbet af 28 dage. Jeg har haft alle de symptoner, som I alle beskriver, igennem 2 år, og nu er de væk. Jeg var til halslæge, til Røntgen, fysioterapi og scanning, og der var ingenting at se, og ingen hjælp. Selv havde jeg tilsidst en ide om, at det kunne være en form for svampeinfektion, som kroppen ikke længere selv kunne klare. Man har jo altid en lille smule i kroppen. Jeg spurgte nu igen min læge og han anbefalede at vi forsøgte med et middel som hedder: Fluconasol.
    Det koster ca. 69,- kroner og der er 28 piller.
    Allerede efter en uge begyndte forbedringen at indtræffe, og efter 28 dage var fornemmelsen væk. Prøv det, der er ingen fare ved det, og der er alt at vinde.
    Med venlig hilsen Volker.
  • Kære alle!

    Jeg har også oplevet samme symptomer... Det er nu kommet til et punkt hvor jeg er desperat efter en løsning... Hvilken som helst! Mit problem har stået på siden starten af januar..

    Det opstår meget pludseligt, jeg får for det første en kvælende følelse i toppen af min hals og jeg synker, og gør det ene og det andet for at få det til at gå væk.. det føles som om der sidder noget dernede der ikke burde være der - det min krop gør for at signalerer at der er noget galt, er at mine brækreflekser går igang - jeg har endnu ikke oplevet at kaste op - for der synes ikke at være direkte forbindelse til min mave.. Jeg laver simpelthen bare de hersens bevægelser, som om jeg skulle kaste op.. Det skete første gang i starten af januar, hvor jeg blev meget svimmel og utilpas - det kommer som anfald og der er ikke meget jeg kan gøre for at gøre det bedre.. Nu er det kommet til et punkt, hvor jeg oplever angst i forbindelse med anfaldene, for de kan slå til når som helst - jeg undgår at køre i min bil, for der oplevede jeg et anfald sidst, jeg går ikke i supermarkeder når jeg ved at der er mange mennesker og jeg undgår at tage ud i byen og more mig, i frygt for at lave "skandale".. Jeg har ikke lyst til at spise og midt i et måltid kan jeg pludseligt stoppe med at spise, ikke fordi jeg er mæt - men simpelthen fordi jeg ikke kan spise mere og ikke har lyst.. Det føles som om noget er hævet nede i min hals og bagerst på min tunge - det er ulideligt.. og jeg er meget bange.. Det har styret mit liv de sidste fire måneder.. Jeg gik sågar fra min meget dejlige kæreste, fordi jeg altid oplevede anfaldene i forbindelse med at se ham - det er så ødelæggende.. og det som synes at være en fysisk ting, er nu pludseligt en ting der er psykisk og så tager det sku overhånd.. jeg er så ked af det og kan ingen steder være efterhånden.. Jeg frygter sådan at skulle tilses af min læge i frygt for at han siger, at der ikke er noget galt.. det er simpelthen det værste der kunne ske for mig på nuværende tidspunkt.. Når jeg får sådan et anfald, sveder jeg i mine hænder og jeg har svært ved at høre hvis nogen taler til mig - jeg har ligeledes svært ved at formulere et svar og jeg svarer sjældent, fordi jeg ikke kan.. Det er næsten ikke fysisk muligt.. I de sidste dage har min familie kunne høre at min stemme har ændret sig - de siger at jeg taler som om jeg har halsbetændelse.. hvilket jeg ikke har, for det er nogle helt andre symptomer..

    Det mest alarmerende for mig er at jeg oplever kvalme og de brækreflekser - dernæst svimmelheden og følelsen af ikke at kunne høre omverdenen eller at være i stand til at svare... Det er ude af kontrol og mit liv er et helved efterhånden..

    Mvh en meget desperat pige
  • Petra.. Det lyder da meget ubehageligt..

    har du prøvet at lave øvelserne?

    jeg står i samme position, dog ikke så slemt..

    volker46 - Ved du om de piller virker?

    Min læge siger det kun er til folk der har svamp, og han ikke har hørt man giver det til folk der har dette..
  • Hej Carlos og andre.
    Stoler du på din læge, når han ikke kan hjælpe? Nej vel. Fysioterapi og massageformer hjælper heller ikke, sodavand, mælk og honning- heller ikke.
    Det er en svampeinfektion der smitter, prøv nu de piller, som jeg sagde: Fluconasol. De hjælper i løbet af en måned.
    Hilsen Volker 46
  • volker46....det piller du anbefaler kan kun fås på recept og det er ikke alle der udskriver fluconazole.
  • Jeg har døjet med samme problem i over 2 år nu. Jeg kan henvise til følgende beskrivelse : www.klumpihalsen.dk
  • jeg føler at sidder et eller andet i halsen, og er 15 år vil gerne vide om det kunne være farligt det har været der i to dage
Log in eller Registrér for at kommentere.