Hjem Kræft Brystkræft

Frygt for brystkræft

Redigeret 23 april, 2013, 03:31 i Brystkræft
Jeg er en mand på snart 21 år, der i et par år har haft stikkende smerter i brystet fra tid til anden. Ved undersøgelse hos lægen mente man, at det højst sandsynligt var myoser i ribbensmusklerne, da man ikke rigtig kunne se nogen årsag ellers. Frygten var her, at der muligvis var problemer med hjertet, men dette blev afvist efter en beskrivelse af symptomer og en kort undersøgelse af hjerterytme og blodtryk. For nyligt har jeg dog opdaget en form for ujævnhed i venstre bryst, som er det bryst, jeg oftest har ondt i. Ujævenhederne er ikke altid lige lette at finde, men de føles for det meste som en slags indvendigt myggestik, altså en form for hævelse under huden. Jeg kan ikke finde tegn på noget lignende i mit højre bryst. Bør jeg frygte risikoen for brystkræft, selvom det ikke er ret hyppigt hos mænd?

Det skal højst sandsynligt undersøges hos lægen. Det lægehus, jeg normalt bliver undersøgt hos, er et mindre et uden ret meget avanceret udstyr, og jeg tror ikke, at de ville kunne lave en ultralydsscanning. Bør jeg finde et andet sted at blive undersøgt eller vil lægen kunne undersøge det på anden vis?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.