Hjem Ældre Åben debat for ældre

Debatten DR 2

persille1persille1
Redigeret 20 april, 2013, 10:35 i Åben debat for ældre
Jeg vil så gerne høre Debatten på DR 2, men når jeg har lyttet i 15 min så er jeg ved at blive "skør". Der jappes hurtigere og hurtigere, de begynder at tale i munden på hinanden.
Er man ikke ekspert i det, der "jappes" om bliver det svært at følge med. Hvad er det egentlig de siger. Er det for den alm. lytter eller er det kun for de indviede.

Ærlig talt, vi betaler licens, hvad er meningen. Hvad mener andre. Er det kun mig, der efterhånden som udsendelsen skrider frem får mere og mere svært ved at adskille det, der jappes om i munden på hinanden.

Jeg er nu så ærgelig, at det må frem.

Kommentarer

  • Åh, hvor har du ret. Jeg er endda noget yngre en dig, men selv om også jeg har en ganske glimrende hørelse, så kan jeg heller ikke holde det der ud.

    De taler både sjusket og japper, men de taler netop også i munden på hinanden, så også jeg falder hurtigt fra.

    Nyere danske film foretrækker jeg også altid at se med undertekster - netop fordi heller ikke de yngre skuespillere taler tydeligt. Sjovt nok er der ikke problemer med de ældre film.

    I øvrigt så har jeg heller ikke forstået, at det at nogle mennesker står/sidder og taler sammen kan være noget for TV - det burde da være et radioprogram.

    Men selvfølgelig - i radioen lave de mad og tager billeder, så.....
  • Hej lotte

    Du har vel nok ret med hensyn til de film. Hvordan er det dog der tales. Der SKAL være undertekster ellers ser vi dem ikke.


    Jeg vil dog gerne se "giraffen" i tv.
    Men "i guder", jeg kan ikke holde dem ud. Nu har jeg skrevet til DR2 og klaget. Så håber jeg det hjælper.

    Jeg har en gang opgivet at forstå et ungt menneske, der ekspederede i en forretning. Mit hjerte bliver jo "blødt" over for drengene, jeg husker jo så tydeligt mine egne drenge, da de var "små", nåe ja, det hedder det ikke, da de var UNGE.
    Jeg ville så gerne fatte hvad han mente, men det var umuligt. Med blødende hjerte opgav jeg.

    Det har efterhånden smittet af på alt og alle, der tales så hurtigt at ingen forstår, hvad der bliver sagt. Af den grund bliver der flere og flere fejltagelser, er jeg bange for. Det er slemt, når det er livsvigtige ting.
    Nu sætter jeg sagen på spidsen, jeg ved det godt, men jeg er bange for det hele kommer til at gå sådan. Det er begyndt.


    Der er også et andet program, jeg gerne ville lytte til. Men nogle ord bliver sagt højt, men i slutningen af sætningen, da sænker de stemmen. Især den ene er slem til det. Man kan jo ikke sidde og skrue op og ned op og ned, hele tiden.

    Ingen har tid i dag til at høre, hvad den anden siger. Så det skal siges hurtigt og endnu hurtigere. Lærer de det i børnehaven, mon. ??
  • I er ikke alene, jeg er med på "vognen". Jeg mister mere og mere interessen for TV, det er ikke til at holde ud, hverken at se eller høre på.
    Jeg sagde det på et tidspunkt til min udbyder af TV, jeg var overasket over svaret, især fordi hun lød som en ung kvinde. Hun havde sagt alt op, der angik radio og TV.
    Jeg synes, at selv udsendelser som ville være hyggelige, oplysende eller andet , bliver ødelagt af de unge mennesker, der fortæller os "hvad de ser", de fortæller os ikke om det de ser, eller formidler en viden om det de viser frem. Det er som små børn der leger cirkus, det er uinteressant.
  • Helt enig. Her i huset ser vi også mindre fjernsyn. Hvis der endelig er en god udsendelse bliver den ødelagt af musikledsagelse. Almindelige lyde er blevet et tabu. Musikken kan være så høj, at man dårligt kan høre hvad der bliver sagt.
    Jeg begriber ikke musik skal være højere end talen. Mange gange fjerner jeg lyden bare for slippe for at høre på det. Jeg tænker på naturudsendelser, som jeg gerne vil se.
    Er der noget bedre end naturens egen musik.
Log in eller Registrér for at kommentere.