Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hængebryster - brystløft

Redigeret 19 april, 2013, 11:20 i Åben debat for kvinder
Kære kloge kvinder.
Jeg er en 18 årig pige, med bryster i størrelsen 70J. Dette er umiddelbart ikke et problem for mig, men problemet er, at mine bryster hænger utrolig meget, og på grund af min alder er jeg meget ked af dette.
Jeg kan ikke lide bade i nærheden af selv mine nærmeste veninder og jeg bryder mig heller ikke om at min mor ser mine bryster. Når jeg skal være sammen med en fyr skammer jeg mig over mine bryster, og vil egentlig helst beholde BH'en på.
Jeg har undersøgt priserne for et brystløft, men dette er i et prisleje jeg ikke har råd til. Kan man få støtte til et brystløft?
Hvad er konsekvenserne af et brystløft? Kan man stadig amme som normalt, når jeg engang skal have børn?
Med venlig hilsen en fortvivlet ung pige.

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du været i en spicial forretning ---og talt med dem ---om de har et råd til hvad du kan gøre ----
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har en bekendt, der fik lavet et brystløft af samme årsag som dig, da hun var 19 år. Hun fik det betalt, pga den overlast hun led psykisk pga sine bryster.

    Tal med din mor om dit problem. Dernæst skal du/i gå op til din læge, vise ham/hende dine bryster, og fortæl ham/hende om, hvordan det påvirker dig psykisk.

    Det kan være, at du så får en henvisning.

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Hej! Jeg har præcis samme problem, mine bryster hænger helt utroligt fordi de er vokset så meget på så kort tid og jeg kan ikke holde ud at kigge på dem. Selv mine veninder skærer ansigter når de kigger på dem fordi de ser så gamle ud. Jeg har været oppe hos min læge og grædt og bedt om støtte til et løft men jeg blev blankt afvist og fik kun afvide at hun synes de var utroligt flotte. Jeg har heller ikke råd til operationen selv, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

    Jeg tør ikk gå på stranden, jeg tør ikke vise mig for en fyr i dagslys medmindre jeg har bh på. Mange har nævnt det overfor mig og det skær mig i hjertet.

    Hvad kan man gøre ?
  • Indstillinger
    Ja, det er ikke nemt at være ung. De piger, der har små bryster er ulykkelige, fordi de ikke har store bryster - og de piger, der har store bryster er ulykkelige over, at deres bryster er for store.

    Hvis man "bare" er ked af størrelse, så er der ikke så meget at gøre uden egenbetaling, og så bør man altså øve sig i at acceptere at man nu ser ud sådan, som man er skabt - og være glad for det.

    Men - nogle har virkelig så store bryster, at det bliver et problem, fordi man døjer med smerter i ryggen, hovedpine osv. - og i disse tilfælde er der mulighed for at få hjælp - operation - til at gøre brysterne mindre uden egenbetaling. Jeg tror bestemt ikke, man kan få hjælp til brystløft, med mindre det er meget grelt, hvilket naturligvis skal vurderes fagligt.Men jeg er ret overbevist om, at det kun kan lade sig gøre, hvis man er direkte "forkert" skabt.

    Hvis du har et problem - men altså i kategorien at dine bryster giver dig fysiske vanskeligheder -,så kan du naturligvis ikke bruge, at din læge bare fortæller dig, at hun synes, de er flotte. Hendes mening har ingen betydning for dit liv, så derfor må du simpelt hen forlange at få en ordentlig og saglig vurdering.
  • Indstillinger
    Jeg har intet imod at have store bryster, men jeg kan ikke holde ud hvordan de sidder, mit højre er betydeligt større og hænger meget og kan næsten røre min mave når jeg sidder ned og ikke har bh på, de er ikke engang så store igen, der er bare en alt for stor mængde hud i forhold til hvad mine bryster egentlig fylder, det ser frygtelig grimt ud..
  • Indstillinger
    Det er jo ikke til at vurdere på et debatforum, hvor galt dit problem er, men har du prøvet at vise dem til f.eks. din mor, så også hun kan se, om det ser helt forkert ud?

    Det kan man altså godt gøre - det er også sådan noget, man har mødre til. Kærester og veninder du'r ikke helt til den slags, der skal en voksen og moden kvinde til.

    Det er for resten også ganske almindeligt at brysterne ikke er helt ens - faktisk er det de færreste, der er helt perfekte og symmestriske.

    Men - er de helt "forkerte", så bør du som nævnt forlange at få dem vurderet sagligt og professionelt, måske din mor kan støtte dig ved lægen.
  • Indstillinger
    betikkae2betikkae2
    Redigeret 8 januar, 2021, 17:59

    Brystforstørrende piller - https://shytobuy.dk Jeg har brugt Fabulous Breasts i de sidste 3 måneder og jeg har oplevet nogle resultater som er virkelig fantastiske. I starten tog det lidt tid før jeg så de første fremskridt, men efter de første 3 uger begyndte mine bryster at ændre sig påfaldende.

  • Indstillinger

    Betikka, nej det blot gøre at de kommer til at hænge endnu mere, måske ikke i starten men måske efter 1 år tid eller 2.

    Og når du intet siger om din størrelse, er det jo umuligt for os her at vurdere om du har brug for et løft eller ej.

    Men jeg kender i al fald til 2 piger, som både var spinkle og lave også, og fik gigantiske bryster, ved ikke helst størrelsen, da jeg ikke har været kærester eller noget med nogen af de to, men jeg at i al fald den ene fik lavet dem mindre gratis, da de nærmest var ved at invalidere hende (med rygsmerter osv), og vist også da hun bagefter blev knap så mange tilråb i det offentlige rum som en ekstra bonus.

Log in eller Registrér for at kommentere.