Hjem Smerte Åben debat om smerter

Smerter i ørerne ved flyvning

Hej

Min kæreste og jeg skal en tur til Frankrig med fly og vi glæder os meget, men der er kun et problem.

Min kæreste lider af meget stærke smerter i ørerne når vi flyver.

Hun har prøvet mange forskellige metoder, som pusteøvelser, tyggegummi, ørepropper(mener det hedder earplanes), næsedråber og næsespray hun har også været til en ørelæge, der fortalte at alt så fint ud i øret.

Sidste år, da vi skulle flyve, tog hun næsespray inden flyvning, næsedråber i flyet og næsespray igen ved landing.

Smerter var meget mindre i luften, men da vi skulle lande fik hun voldsomt ondt i ørerne igen og hele hende dag er ødelagt.

Hendes smerter er propper i ørerne, nedsat hørelse og små bobler der springer hele tiden, der går voldsomt ondt.

Vi synes vi har prøvet alt, men er der nogen der har forslag til, hvad vi ellers kan prøve, så hun kan komme af med sine smerter?`

Kommentarer

  • Det kan jeg tale med om. Jeg har prøvet det en gang. Det gør afsindig ondt.
    Jeg havde ikke troet man kunne få så stærke smerter i ørerne. Og ja, dagen er ødelagt.

    Har I prøvet [url=dettehttp://www.earplanes.dk/]dettehttp://www.earplanes.dk/[/url]

    Åh nej, undskyld, jeg opdager det har I. Nej, så har jeg intet råd.
  • Jeg ved selv, hvor ondt det gør. Men på mig hjælper det, hvis jeg sover inden flyet letter, og bliver vækket når flyet er landet. Problemet er bare at jeg ikke kan sove på kommando, så den virker ikke hver gang.
  • De der ørepropper som hun har prøvet var de støbt til hendes øre. Jeg har selv store problemer når jeg flyver med øresmerter og svimmelhed. Derfor har jeg fået støbt nogle bløde ørepropper som jeg har på under opstart og landning. De hjælper rigtig godt selv om jeg stadig er svimmel dagen efter en flyvetur.
  • Hej,
    Jeg oplever ikke selv problemet, men fra venner ved jeg, at de nye sonohra fly ørepropper fjerner smerterne. Fåes på apoteket.
    VH Anders
  • Jeg har altid været plaget af øresmerter under flyvning, men har nu endelig fundet nogle trykregulerende øreventiler, som virkelig har gjort underværker. De hedder Jet Ears og kan som de eneste på markedet bruges igen og igen efter rengøring med mild sæbe.

    Disse flyventiler har effektivt fjernet mine øresmerter, men de må ikke forveksles med et par alternative produkter på markedet, som kun er beregnet til brug på et par flyvninger. En af disse proppers effekt nedsættes nemlig gradvist, i takt med, at det porøse keramiske membranfilter tilsmudses/-stoppes af indtrængende støv-, sod-, pollenpartikler samt fugt og snavs, hvilket ikke lader sig 100 % fjerne ved vask! Et andet produkt på markedet, som også kun kan benyttes til et par flyvninger, må ikke vaskes med vand eller rengøringsmidler, da mineralerne i vand vil tilstoppe APC ventilen. Efter brug skal man blot lægge disse flypropper tilbage i æsken til næste gang man skal ud at flyve, noget jeg ikke finder særlig hygiejnisk. Jet Ears er fremstillet af 100% medicinsk giftfri silikone og kan altså bruges igen og igen.

    Firmaet, som sælger Jet Ears har også en byttegaranti. Hvis man har købt en forkert størrelse, kan man sende dem tilbage og bede om at få dem ombyttet til en anden størrelse. Det har jeg prøvet en gang og det fungerede fint.

    Firmaet, som sælger dem, har en hjemmeside, http://www.jetears.dk, hvor de beskriver hvordan de fungerer og henviser til hvor de kan købes. Hvis I døjer med øresmerter under flyvning, så er de absolut værd at prøve.

    Mvh
    Miller
  • hej,
    så fik vi endelig afprøvet Sanohra fly selv. Mine børn på 14 og 17 har døjet med øresmerter ved flyvning. I sidste uge tog vi til Portugal, og børnene havde ingen øresmerter - hverken ved start eller landing.
    VH Anders
  • Godt, at de ingen øresmerter havde, Anders, men har du læst hvad der står i bruganvisningen om Sanohra Fly? De må ikke vaskes med vand eller rengøringsmidler og man kan kun bruge dem ved 3 ud og tilbageflyvninger. Hvis man flyver tit, kan det jo blive dyrt når man tit skal købe et nyt par. Prøv Jet Ears (www.jetears.dk) næste gang. De virker mindst lige så godt og kan vaskes i vand eller i midt sæbevand og kan bruges igen og igen lige til du smider dem væk.
  • hej,

    Tilbage til en gammel diskussion: Hvad er bedst: Sanohra eller jetears.
    Et indlæg oplyser, at jetears kan bruges "uendeligt" med den rette rengøring - mens Sanohra ørepropperne mod øresmerter ved flyvning har en begrænset levetid.

    Mine børn og jeg bruger kun Sanohra. En pris per flyvning på ca 15 kr accepterer jeg gerne, for at være sikker på, at de fungerer.

    Problemet med talrige brug af de samme ørepropper er, at ventilen som regulerer trykket risikeres at blive stoppet... bl.a. af rengøringsmidlerne - og så er der ingen effekt.

    Samtidigt kan sanohra købes på alle apoteker mens jet ears kun sælges af ca 50 apoteker.

    VH Anders
  • Hej Anders,

    Det par Sanohra jeg købte, kostede 75kr.,så det giver altså 25 kr. pr. flyvning, når de kun holder til 3 flyvninger. Det er da også en acceptabel pris, men det er jo lidt træls, at man skal huske at købe et nyt par hver gang man skal flyve og måske stå i kø på et apotek.

    Fordelen med Jet Ears er jo, at de fungerer på en anden måde, et helt andet princip og der sidder ingen ventil i dem. Derfor passer det ikke, når du skriver, at "ventilen, som regulerer trykket risikerer at blive stoppet, bl.a. af rengøringsmidlerne".

    Jeg ved heller ikke hvor du har oplysningen fra, at man kun kan købe Jet Ears på ca. 50 apoteker. Der findes mange flere salgssteder, som oplyses på deres hjemmeside, hvis man skriver til dem.

    Mvh
    Miller
  • Der er ting der kan hjælpe prøv lær at dykke længere ned i vand så få man til sidst ikke smeter eller proper du får heller ikke mere smerter nu du har flyet 2 til 6 gange så er man vandt til og så kan man ikke mærke det og prøv sov så ham man jo ikke smerter
Log in eller Registrér for at kommentere.