Hjem Sport, motion og ernæring Åben debat om overvægt

Slankekur med mere

Redigeret 29 januar, 2018, 03:16 i Åben debat om overvægt
Hey alle!
Jeg er en pige på 15 år. Jeg har været i gang med min "slankekur" i omkring 2 måneder. Jeg har prøvet lidt af hvert, men det skrider ikke hurtigt nok frem som forventet. Har tabt omkring 3 kilo - mens jeg fuldstændig har ændret kostvaner + dyrket mere motion.
Da jeg er gået meget fast i det, vil jeg høre om i har nogle egne erfaringer i har lyst til at dele med mig, om noget der har virket for jer eller bekendte, som har givet et godt skub i vægttabet.
Har været på xls medical i noget af tiden, syntes ikke den hjælper hvad jeg mærker. Men den giver lidt bedre samvittighed efter et måltid.
Vil også gerne høre om i har nogle erfaringer om slankeproduktet Allie? Da jeg overvejer at skifte xls medical ud med Allie i håb på større vægttab.
Så lige en sidste ting er: Nu når man er på slankekur og sådan, hvordan ser det så ud når man tager til fest en sjælden aften ( 1 - 2 gange i måneden) hvor man drikker, ryger kiloene på af det. Eller vil der ikke kunne ses forskel på vægten?
Håber virkelig har har villet tage jer tid til at læse det igennem, og gide at svare :-)
«1

Kommentarer

  • Du er 15 år, så inden der eventuelt kommer råd og ideer til dig, vil det nok være smart om du skrev, hvad du er oppe mod.

    Hvor høj er du, hvad vejer du nu?

    Du er i puberteten, du har således brug for energi og proteiner til at udvikle dig ordentligt.

    Jeg fraråder alle de piller og "stads" der findes, man "bare lige" kan købe. Ofte har den slags den virkning at i det øjeblik, man holder op med disse midler, så tager man det tabte lynhurtigt på igen + nogle ekstra kilo - og inden man ser sig om, så døjer man livsvarigt med vægtproblemer.

    Hvis du virkelig ER overvægtig, så vil jeg råde dig til at få noget fornuftig og professionel hjælp - måske skolens sundhedsplejerske kan råde dig, og hvis du er meget overvægtig, så vil jeg råde dig til at kontakte din læge, der kan henvise dig til den hjælp, der vil være den rette for dig.

    Hvor er din familie i det her? Alvorlig overvægt kan en 15-årig ikke klare alene.
  • Min mor støtter mig meget op i det her, da hun godt kan se på mig at det påvirker mit humør. Jeg er ikke overvægtig, er 164 cm og vejer 61 kg. Men mit problem er at jeg har for meget fedt på kroppen hist og her, til at det kan gå mig så frygtelig meget på. Har før haft depression, og ved at hvis jeg ikke får løst mit "problem" til jeg er tilfreds med mig selv. Kan jeg ende så langt nede som jeg har været før.
    Derfor vil jeg gerne have en godt produkt/kur/råd eller ligende som kan hjælpe mig af med de sidste 6 kg.
    Ved godt slanke piller ikke er sundt for kroppen, men så længe de kan købes på apotek og sådan, og ikke har "slemme/skadelige" bivirkninger betyder det ikke så meget.
  • Du har lige nu et BMI på 22,76, hvilket absolut og bestemt hører til i normalvægt-afdelingen. Taber du yderligere 6 kilo, vil din BMI falde til 20,52, som godt nok stadig er i normalafdelingen, men i den lave del.

    Og - det der BMI kan man ikke bruge til noget som helst, hvis kilo'ene sidder forkert.

    Mit forslag er at du arbejder på ikke at tabe dig, men på at få "møbleret" lidt om, og til det er den rette motion helt perfekt.

    Nu ved jeg ikke, hvilken form for motion, du dyrker, men jeg foreslår at du kontakter et fitness-center, og beder en - uddannet vel at mærke - instruktør om at hjælpe dig med de rette øvelser, der strammer op, hvor du mener, det skal være.

    I din alder er det især vigtigt, at du får den rette og nærende kost - for ellers kan du faktisk lave langt større skade på dig selv, som du netop så vil komme til at døje med resten af dit liv.

    Så - få hjælp til den rette motion så fordelingen af de kilo, - som din krop nok fortæller dig, at den gerne vil beholde, siden du ikke taber dig yderligere - kan blive mere harmonisk fordelt.
  • Træning bestemte steder på kroppen er en god ide, men har ikke mulighed for fitness hvor je bor. Og sådan.
    Je løber til hverdag, og går til håndbold 1 til 2 gange i ugen.
    Uanset om jeg så bliver veltrænet og sådan, har jeg stadig brug for at tabe mig. Ved ikke om det er helt de 5 - 6 kilo jeg vil af med, men vil gerne derned. I min højde må jeg veje helt ned til 50 kilo. Så jeg mener 55 det vil passe fint til mig!
  • Men der er ingen der har svaret på, hvordan og således alkohol virker midt i en slankekur. Er det okay at synde en gang imellem også tage til fest og drikke, uden kiloene ryger på igen
  • Måske du - når skolen kommer i gang igen - kan få en snak med din idrætslærer, der måske kan lære dig nogle gode øvelser.

    Mht. spiritus, så feder den slags da, men på den anden side, man skal da også have lov til at more sig. Der er ikke noget ved livet, hvis det hele skal være en lang streng kur og sådan en kan man da ikke leve med. Ved fester og familiekomsammen skal du naturligvis spise af den gode mad, og tage et stykke kage osv. - der er vel ingen, der forlanger at du skal proppe dig med fede og usunde ting. Alt med måde - det er den bedste måde. Man må altså gerne holde "søndag" ind i mellem.

    Generelt er det helt tåbeligt at drikke sig fra sans og samling og bare hælde spiritussen ned, og den "mode" har jeg simpelt hen ikke fattet, men et par glas eller tre af noget man virkelig godt kan lide, ødelægger ikke det hele, så du tager samtlige kilo på igen.
  • Nu da jeg er ung og fester, drikker jeg ikke for smagen, men for virkningen. Så mere end 2 - 3 glas bliver nok kørt ned. Tror du det er noget der kan ses på vægten efter, eller er det virkelig småting efter sådan en druktur. Er bare virkelig bange for at når jeg så kæmper en uge inden, også på en dag smider det hele på gulvet igen.
  • Ja, du må undskylde, at jeg drejer debatten, men du er da på vej ind i langt, lang større problemer end at skulle tabe nogle kilo.

    Denne trend med at drikke sig fra sans og samling når man er ude med vennerne, er faktisk ret ny - har vel kørt de sidste 5-6 år - så der er ikke officielle målinger af resultat af sådanne handlinger, men jeg er helt overbevist om, at om nogle ganske få år, så ser vi netop det resultat - at antallet af alkoholikere, der er mere eller mindre tabt, er stigende. Der bliver større trængsel henne på bænken, hvor de stakkels sutter sidder og hænger ud.

    En - i øvrigt ret pæn procentdel af befolkningen er disponeret for alkoholisme, og ja, nogle bliver alkoholikere, men de fleste bliver det heldigvis ikke netop fordi, de aldrig kommer dertil, hvor de får drukket så meget, så de sidder i saksen.

    Men - det er netop det, der er ved at ske nu, hvor unge mener, at man kun kan feste ved at hælde spiritus ned i voldsomme mængder; at det er nu er det sejeste at kunne drikke sig fra sans og samling.

    Du er normalvægtig, men har problemer med dit selvværd, fordi du ikke synes, du er helt perfekt, du har haft depression, og givet fordi du føler dig/har følt dig utilstrækkelig.

    Du er således lige præcis den type, der med overvejende sandsynlighed kan få vækket det gen, der gør at du kan være den, der styrer direkte mod at blive alkoholker, og ja - så får du helt, helt andre problemer i dit liv.

    Det er ganske forfærdeligt, at man kun kan gå til fest, hvis man bliver stinkende fuld.

    Og - hvis du virkelig skal hælde så meget ned, så kan det være lige meget med den slankekur, for så ødelægger du det hele.

    Så - det korte svar på dit spørgsmål er: Nej - hvis du gerne vil have en flot og perfekt krop - så skal du ikke drikke.
  • Nu vil jeg siger jeg er ung, og nyder livet. Jeg har absolut ingen problemer med at være afhængig af alkohol. Jeg kan sagtens styre mig selv, stopper når jeg kan mærke jeg har fået nok, og drikker ikke særligt ofte.
    Så der behøves ingen bekymringer være over det!
  • Det er jeg heller ikke, det er dit liv og dit valg. De fleste (hvis ikke alle) alkoholikere starter med at mene, de har helt styr på det, også længe efter at andre ser det modsatte. Jeg mener bare, at du absolut kan befinde dig i risikozonen, når du netop døjer med de andre problemer.

    Men - drukture ER altså ikke foreneligt med slankekur, og det var, hvad du spurgte om. Alt med måde er ok - men ikke hvis der skal drikkes mere end disse 2-3 genstande en sjælden gang, som jeg tidligere har foreslået.
Log in eller Registrér for at kommentere.