Hjem Sind og psyke Incest og seksuelt misbrug

Hvordan ved man det? Hjælp!

Bliver min datter misbrugt?

Lige nu sidder jeg bare og panikker lidt, så jeg har bare brug for at komme ud med mine uroligheder og håber at der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg ved ikke hvad jeg skal tænke, tro eller gøre??

Jeg har mig en datter på et halvt år nu.. Hun er haft lidt rød numse på det sidste på grund af at hendes nye tænder er på vej frem, hvilket godt kan fremprovokere rød numse.. Jeg syntes dog at det havde lykkedes mig at få det røde væk med daglig brug af zinksalve.. Men... Her til morgen var hun helt knald rød igen!

Jeg er på barsel lige nu, så jeg sover som regl videre om morgenen, når min mand står op sammen med vores datter. Jeg står nok om ca. 1,5 time senere.. I dag var en dag som alle andre.. Min mand står op med vores datter, skifter hende og leger med hende i stuen til jeg står op.. Min mand tar så på arbejde som altid.. Jeg syntes at vores datter virkede lidt urolig, så selvom det ikke var længe siden at min mand havde skiftet hende, tænkte jeg at jeg lige så godt kunne prøve om det ville hjælpe at skifte hende igen.. Da jeg får bleen af hende ser jeg at hun er knald rød igen, hvilket virker lidt underligt når jeg lige var kommet i bugt med det.. Og langs den røde kant, var det som om at hun var tør og overalt i de nederste dele var hun helt tør og hvid-smuldret?? Jeg slog med det samme alle mulighederne op i mit hoved, men det kunne ikke være zinksalven, da hun ikke havde fået noget på siden dagen før.. Og min mand kunne ikk finde på at give hende noget på, da han helst ikk vil røre hende i det område, så han ber altid mig gøre det..
Den mest frygtelige tanke slår mig, og det er muligt at det er mig der har set alt for meget dr. Phil, men jeg vil bare heller ikke over se det, hvis der nu skulle være noget om det.. Jeg hader mig selv for overhovedet at mistænke min mand for sådan noget, men som sagt blir jeg nød til at overveje muligheden for min datters skyld, så det kan blive stoppet! - hvis der er noget at stoppe naturligvis.. Jeg er sikker på at det bare er mig der er parnoid, men hvordan ved man det? Jeg ved ikk hvad jeg skal gøre.. Jeg vil jo ikke konfrontere min mand, hvis han er uskyldig... Skal man ringe til lægen eller hvad gør man? Var lige ved at ringe til min mor og spørge, men vil jo ikk hænge min mand ud, hvis han er uskyldig! ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig lige nu?? Please hjælp mig! For jeg er ved at gå ude af mig selv, ved ikk hvad jeg skal gøre...!?
«1

Kommentarer

  • Jeg synes, det er meget modigt og stærkt af dig, at du overhovedet tør tænke tanken og beder om hjælp til at håndtere den.

    Jeg vil anbefale, at du ringer ind til Støttecentret mod Incest (www.incest.dk) og taler med den professionelle rådgivning. Tlf. 3313 6383 - desværre er der kun telefontid tirsdage mellem 12-15 og onsdage mellem 9-12.

    Desværre har jeg ikke yderligere råd, jeg kan give dig.


    Mange hilsner Helene
  • Jeg er fuldstændig enig med Helene, at du er meget modig! Stor ros til dig!

    Team for Seksuelt Misbrugte Børn på Rigshospitalet skriver på deres hjemmeside:

    "Ved mistanke om at et barn bliver eller har været udsat for et seksuelt overgreb, kan man kontakte Team for Seksuelt Misbrugte Børn og få råd og vejledning. Sekretariatet kan kontaktes på telefonnummer: 35 45 39 84, hvor man kan få rådgivning af den socialrådgiver eller psykolog, der har vagt."

    Læs mere på hjemmesiden:
    http://www.rigshospitalet.dk/menu/AFDEL ... ugte+Boern

    Det er selvfølgelig vigtigt at du kommer i kontakt med nogle fagfolk, så mistanken kan be- eller afkræftes.

    Mange hilsner
    Menneskebarnet
  • Dette er en side, jeg aldrig kommer på, da jeg - heldigvis - slet, slet ikke har indsigt til at kunne udtale mig om sådanne problemer, men jeg så overskriften forleden i oversigten, hvorfor jeg læste indlægget, og har så siden ikke rigtigt kunne slippe det, især ikke efter jeg har læst de kommentarer, du har fået.

    Nu har jeg naturligvis ingen anelse om, hvilken baggrund du og barnets far har, siden en mistanke om misbrug er det første, der falder dig ind, men det går jeg da heller ikke ud fra, at de øvrige kommentatorer har.

    Hvis det var mit spædbarn, og jeg - som du har - havde forsøgt med noget zinksalve, så ville min næste tanke helt klart være, at mit barn havde en allergisk reaktion, hvorfor jeg ville kontakte læge/sundhedplejerske i første omgang.

    Disse helt fantastiske bleer man bruger nu om dage ER altså fyldt med diverse kemiske stoffer, som godt nok siges at være godkendte stoffer, men jeg vil altså vove at påstå, at det altså ikke bare er alle børn, der tåler dette lige godt.

    Læge/sundhedsplejerske er jo også uddannede i at bemærke mærkelige ting, og det er da klart, du skal gå videre hvis du der får at vide, at noget sådant har de aldrig set før, og det da bestemt ser meget, meget underligt ud.

    Med den baggrund jeg har, så ville misbrug altså ikke være den første tanke, der faldt mig ind. Selvfølgelig skal man være opmærksom på sådanne ting, men med en rød numse som udgangspunkt, var det altså ikke der, jeg ville starte.
  • Får man tanken, skal man i mine øjne handle. Der bliver overset tusindevis af overgreb på børn, ved at voksne bortforklarer det de ser og hører.

    Jeg syntes på den ene side det er et fint forslag, at ringe til sundhedsplejesken. På den anden side er det desværre meget individuelt, hvordan sundhedsplejesker tackler mistanker om seksuelle overgreb mod børn.

    Det kan meget vel være en allergisk reaktion, eller at der er en helt anden naturlig forklaring. Men der altså ikke blot tale om en rød numse, men:

    "Og langs den røde kant, var det som om at hun var tør og overalt i de nederste dele var hun helt tør og hvid-smuldret??".

    Så skal der mere til...

    Mvh,
    Menneskebarnet
  • små børn har meget tit rød numse ---deres urin kan være årsag --især hvis de ligger mange timer med våd ble----
    men jeg ville gå til min læge og spørgr til hvorfor barnet hele tiden får rød numse --eller spørge sunsheds plejersken

    det er en grim tanke du har fået omkring barnet og din mand
    der må være en særlig grund til du får disse tanker----
    men pas nu på at du er helt sikker før du går til moder eller din mand ----

    får dit barn bryst ---det kan være noget du spiser som går i din mælk
    eller som tidligere sagt --kan barnet være overfølsom for de bleer ----det er lige som menses bind er der også meget forskel på

    i gamle dage kogte man bumulds klude og lagde på når børnene havde røde numser
    prøv at komme lidt talkum på hele numsen hver gang du skifter ble----

    ikke alle børn kan tåle zinksalve
  • Uanset hvad der er, eller ikke er årsagen, så er det væsentlige, at trådstarteren har tænkt tanken, om det mon kan handle om et seksuelt overgreb. Når den tanke er tænkt, kan man ikke bare slippe den igen, selvom man med fornuftige, logiske argumenter kan prøve at bortforklare den og benægte den og sige til sig selv, at man nok tager fejl. Tanken er tænkt og skal trådstarten have fred i sindet, er hun givetvis nødt til at arbejde videre med, om det er rigtigt eller ikke rigtigt, ellers vil den blive ved med at ligge og spøge. Der kan være mange grunde til, at en sådan tanke dukker op.
    Som Menneskebarn så rigtigt skriver, så bliver mange overgreb overset, fordi (især) mødrene netop ikke stoler på deres egne fornemmelser og bortforklarer og finder logiske argumenter, så jeg mener stadigt, at det er utroligt modigt og ansvarligt, at du trådstarter, tør stå ved din frygt og reagerer på den.

    Hilsen Helene
  • Du kunne jo stå op og se om din mand skifter din datter normalt. Græder din datter det tror jeg dit datter ville gøre hvis der forekom noget som ikke var rart...
  • Kan din mand have givet hende pudder på numsen? Det kan godt give lidt smulder/snuller...

    Jeg undrer mig over at din mand ikke vil smøre hende med creme på numsen - det er da så naturligt (tænker jeg) når man har med en baby at gøre...

    Det studser jeg lidt over - når det er hans egen datter - det var noget andet hvis det var nogen andres barn!

    /Ronja
  • Nu har jeg selv et barn (han er dog 2 år nu)

    Jeg oplever tit at når en ble har siddet for lang tid, så bliver de røde på den måde og skaller lidt.
    Der findes en masse dårlige bleer derude og du skal prøve at skifte mærke. Jeg har selv gode erfaringer med dem fra Aldi. (Det er der mange der har)
    Ellers prøv de økologiske! Jeg kan finde navnet hvis du behøver det.

    Men efter en nat med kun en ble, kan der let komme den skalning/rødme.

    Jeg ved godt man skal være meget obs på incest og det skal du også være. Men jeg synes at du skal udelukke almindelige muligheder inden du i dit sind anklager ham.

    Jeg synes også du skal prøve at tage en dag hvor han sover længe og du skifter. Så kan du se om det er det samme (tag nogle flere dage, for det skifter jo med sådan en rødme)
  • Hej din seje kvinde! jeg synes det ville være MEGET klogt af dig at lytte til din kvindelige intention! som de fleste gange har ret... Det ville være en sørgelig men desværre genkendt situation og sidde ladt tilbage med et "hvis bare"
    - Der må være en grund til at du mistænker din mand for sådanne alvorlige ting, tænker jeg. Hvordan er han? lyver han meget? kan han være en hel anden når i har gæster? og mere? de forbryder der gør sådan noget er UTROLIG nærmest umulige at udspekulere! de virker glade, hjælpsomme o.s.v udadtil!
    i virkeligheden er dette falsk for at gemme mørkets skjulte sandheder!
    Jeg synes du er SEJ! det er bedre at være en anelse skarp og gennemskuelig end naiv og døsig. Det er godt at du har øjnene op for alt! denne her verden kan jo godt komme bag på en... Men i sidste ende vil alt komme frem i lyset - det er bare uendelig vigtigt at man er samarbejdsvillig til at skubbe sandheden hurtigere frem! men du virker kvikere end de fleste! Det er rigtig godt hvis man kunne stoppe de uhyre i tide! så det ikke går hen og skader vores kære uskyldige børn - der hverken ikke kan gøre fra eller til! voksen vs barn!

    Det undre mig at dit kære barn så sådan ud i hovedet efter.... Og også at han ikke har lyst til at tage cremen på. I mine øjne er han faktisk allerede dér afsløret! det viser hvilken tanker han har! men også; at han prøver at virke uskyldig.

    hmm.. Kære ven, fortsat med at være klog og også gå MEGET stille med dørene! anklag han ikke for det! men sørg for at være liselig! for hvis du sagde noget så ville han fægte med arme og ben - det får du intet godt ud af! brug fortsat din fornuft og eventuelt hold stærk øje! uden hans viden.

    Jeg vil tænke meget på dig! håber inderligt på en tilbagemelding fra dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.