Hjem Sind og psyke Stress

Bange for om jeg har stress

Redigeret 24 marts, 2013, 04:57 i Stress
Hej alle. Jeg er i tvivl om, om jeg har stress eller ikke.. Min mor fik i 2008, en blodprop i hjernen, det tog rigtigt hårdt på mig, jeg kunne ingen ting mere...

- jeg ved ikk om det er stress eller hva
Det er jeg har, men kan skrive nogen
ting:

Hjertebanken, kold sved på tær og hænder,
maveproblemer, humørsvingninger,
kvalme efter eller under spisningen,
Nedsat sexlyst, åndenød, har tit halsbrtændelse,
Og er tit forkølet, skulder smerter, nedsat immun-
forsvar, ændret appetit... Græder også tit, og har trukken
for ørene...

Kan det tyde på stress? Håber i kan hjælpe,
Er virkelig bange og nervøs!!

Knus pige på 18

Kommentarer

  • det lyder som du er deprimeret ---hvad siger din læge ----mor har haft blodprop i hjernen ---det lyder ikke godt --
    har hun men af det
  • Kære

    Jeg kender til den følelse, desværre lidt for godt - især taget betratning af min alder (25) ..

    Din krop prøver at fortælle dig at du ikke har det godt, jeg kan også se på et tidligere indlæg en anden bekymret person har kommenteret..

    Jeg vil ikke være lige så hurtig til at drage nogen konklusioner, men derimod fortælle dig en histore som du MÅSKE ville kunne drage en parallel til.

    Jeg er ambitiøs, ernægisk, mine forældre er som hund og kat og min far har slået min mor, hvilket gør hun drikker en del den dag idag, har dog haft en perfekt barndom, jeg arbejder 60-80 timer om ugen (er dog ansat til 37) og elsker mit arbejde, kollegaer højt, har en kæreste igennem 6 år .. Ect ect ect..

    Når man har en masse ting i ens liv som man føler man skal tage ansvar for, er det VIGTIGSTE at man først og fremst har lært at tage ansvar for sig selv, en ting jeg desværre aldrig fik lært..

    Det er utrolig nemt at sige stress og depression, fordi alle har en mening om hvad det er, selv som syg (og det kender jeg fra mig selv) er det utrolig rart at få en diagnose på hvorfor man er så "mærkelig" ...

    Min læge har givet mig medicin... Tjaaaaaa... Og sagt jeg skulle tale med en psykolog...

    Har altid været imod---- men nu, tja, har jeg jo overskud til at skrive til dig?

    Hermed mit råd:
    Pas på med at sætte / eller lade andre sætte dig i boks, søg lægehjælp og hør hans/hendes vurdering, de er uddannet til at passe på os!

    Mange tanker din vej....
  • Mange tak for dit svar! Er ked af at hører det med dig..
    Knus..
  • Solo313; ja hun har men.. Hun er lammet i venstre arm; og hun kan ikk snakke. Hun har dog lært at gå igen :)
  • Det tror da pokker, at du har brug for noget hjælp og støtte - og jeg vil som CesiliaMy foreslå at du søger hjælp gennem din læge.

    Forhåbentligt var der hjælp til dig, da din mor blev syg, men du har tydeligvis brug for mere nu.

    Du bør bede din læge om henvisning til samtaleterapi - det er ikke nok at spise dig af med medicin, som mange læger desværre har lige lovligt travlt med at verfe deres patienter af med.

    Det er da muligt, du en kort periode også har brug for medicinsk støtte, men kun i forbindelse med samtaleterapi, så det mener jeg, du bør insistere på at blive henvist til af lægen.
  • Tak :-) vil jeg prøve..
    Havde en dag her for leden, hvor jeg blev syg
    Med ondt i halsen og hovedpine hele dagen
    Jeg sov 21 timer ca også vågnede jeg engang
    imellem og var ked af det... Det sgu underligt
Log in eller Registrér for at kommentere.