Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min tur - rygestop

124»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tjaaa - hos os har vi lige de sidste dage været boksebold - og nej, ikke kun dårlige ting, men ting, der i den grad har puffet benene lidt væk under os, så vi har liiiiiige den perfekte undskyldning for at mene, at vi alligevel ikke er så klar, som vi troede.

    Dog er det da meget lang tid side, vi indførte at man ikke ikke ryger i stuen, men altså går i kælderen, når det er - og det er stadig flyttet helt ud i garagen, så for nærværende bliver det, som jeg skrev i fredags: Tyggegummi og "smug"rygning i garagen - og nye tobaksmærker end det sædvanlige.

    Ja, jeg troede at jeg var klar, at min motivering var i orden - det var den så ikke.

    Jeg har forsøgt med det der plaster - og det stærkeste. Det medførte at jeg ikke har fået sovet i to nætter, så det er ikke det, jeg skal - jeg brugte det ikke i går, så her sidste nat fik jeg endelig sovet igen.

    Men - manglende nattesøvn hjælper sådan set heller ikke på motivationen.

    Lad os høre, hvordan det kommer til at gå med Champix.
  • Indstillinger
    hvorfor kunne du ikke sove på grund af det plaster ----sikkert fordi du har modvilje imod det
    og fortalt dig selv at plaster er ikke noget for mig ---

    intet kommer af sig selv ---nogle gange må man kæmpe hårdt for det ---hvis man vil opnå noget --

    nu har jeg ikke problemer med rygning ---men STORE PROBLEMER ---MED TRØSTE SPISNING ----

    og en dårlig rygrad ---hele tiden det går nok bedre i morgen
    nogle gange kommer den gode morgen ---nogle gange ude bliver den

    TRÆLSK --AT DET SKAL VÆRE SÅ SVÆRT --
  • Indstillinger
    Solo. Jeg bryder mig ikke om at få påduttet holdninger, jeg ikke har.

    Der er ingen tvivl om, at det plaster gav mig stor uro i kroppen - hvorfor det ikke er det, jeg skal have. Jeg tænkte overhovedet ikke på det plaster, da jeg fik den voldsomme uro i kroppen - det kom først til mig senere, at det var det, der var skyld i den uro. Der findes andre metoder, og dem arbejder jeg også med.

    Jeg finder det ikke særligt høfligt, at du skriver, at det bare var noget jeg fandt på, fordi jeg i forvejen nok havde uvilje mod det.
  • Indstillinger
    tankens magt er stor ---og du har tidligere udtalt --at du ikke ved hvad du skulle bruge plaster til ---
  • Indstillinger
    Jeg ryger ikke meget omkring fem stykker om dagen, og jeg har nu sat en stopdato, jeg skal nok fortælle senere, hvornår den er. Alle cigaretter bliver røget udenfor, og det er f….. koldt i disse dage at være ryger.

    Denne gang vil jeg ikke fortælle venner og familie, hvornår jeg stopper, de har nemlig hørt det tusindvis af gange, og hver gang er jeg faldet i igen, så denne gang holder jeg det for mig selv, lige bortset fra min mand.

    Jeg har gjort det før, sidste rygestop holdt i otte måneder, og helt tåbeligt at jeg startede igen, men grunden var, at vi sidste sommer havde været på en måneds ferie helt op til det nordligste Norge, og da vi var på vej hjem, fik jeg en sms fra min veninde, at vi havde haft indbrud.

    Det slog mig helt ud, og da købte jeg en pakke cigaretter, og pulsede løs. Vi kørte med campingvogn og skulle nyde turen hjem stille og roligt, men vi valgte at køre direkte mod Danmark, det var umuligt fortsat at nyde turen.

    Det var frygteligt, at se vores hjem tømt for alle værdier, og bare tanken om at nogle havde gået rundt i vores hjem gik mig psykisk på.

    Sådan startede jeg med at ryge, i dag er jeg igen blevet tryg ved at være her, vi fik hurtigt sat alarm på huset, og det hjalp mig.

    Denne gang skal være lykkens gang, jeg prøver at forberede mig mentalt, prøver at registrere hvornår jeg får trang til at ryge, og jeg har fået sat gang i strikketøjet. Sidst fik jeg stikket flere par sokker, det virker afslappende på mig at have noget i hænderne, der kan aflede mig.

    Jeg har lært meget fra sidste gang, for det var jo ikke nikotintrangen der fik mig til at ryge, nej det var følelserne der fik overtaget, de følelser jeg ikke mente at kunne klare uden røg.

    Dejligt at læse at både du lotte og mariazh er motiverede for at stoppe, og jeg er spændt på at høre hvordan det går med Champix.

    Lotte det med at man bliver urolig af at bruge plaster, har jeg hørt før, det er så ikke måden for dig, for uden nattesøvn duer helten ikke:-)

    På fredag skal vi have gæster, og to af dem ryger, jeg kan nemlig ikke overskue at få forhåbentlig god mad, god rødvin og så ingen smøger. Nu smiler jeg til jer… Så mit rygestop bliver efter fredag.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Ja, det er jo netop det- at vi rygere jo har været vant til at bruge tobakken som en ”krykke” man kan støtte sig til, når der sker noget følelsesmæssigt.

    Det var/er jo også det, der er sket her – hvorfor skulle det lige være nu, hvor man er allermest skrøbelig, at der bare lige kommer den ene ”boksebold” ind i hovedet efter den anden?

    Nej, selvfølgelig Sofie gjorde de cigaretter det hverken værre eller bedre, da I fik den information om indbrud, men ja – vi rygere har fået ”kodet ind” at det støtter og hjælper her og nu – og det er det ikke rygere simpelt hen ikke kan fatte, hvilket måske er forståeligt, men sådan ER det.

    Her på siden kommer der så et råd om det plaster – og ja umiddelbart falder det mig vanskeligt at forbinde et plaster med at man mister lyst til rygning, men – jeg tænkte over det, og kunne det hjælpe Solos mand, der jo havde været storryger – og endda hjælpe så nemt, som det blev beskrevet, så skulle det da ikke være uforsøgt, for tænk, hvis det alligevel hjalp på trangen? For det første mærkede jeg ingen nedsat trang eller noget som helst om dagen, men den uro om natten kom altså fuldstændigt bag på mig – og det var reaktionen til mig, som jeg naturligvis ikke kan bruge til noget som helst mht. rygestop.

    Og så er det jo virkeligt rart at få at vide, at det bare handler om, at man ikke vil – det er lige præcis sådan noget, man har brug for, når man kæmper en kamp. Selvfølgelig går jeg ikke hen og køber nogle vildt dyre plastre, hvis jeg på forhånd har bestemt mig for, at de ikke virker.

    Og tja – det kan da være, det er det, det handler om – jeg er alligevel ikke så parat, som jeg troede.

    Nu er der som nævnt sadlet lidt mere om – jeg gør det så besværligt som muligt at ryge, så jeg på den måde får forbruget sat voldsomt ned – og så må jeg forsøge igen.

    Pøj til dig Sofie med efter på fredag. :-)
  • Indstillinger
    lotte der er noget du har misforstået ---for jeg er ikke ude på at genere dig ---så jeg undskylder at mit råd ikke var noget du kunne bruge ----men du har jo selv efterlyst ---råd til at blive røgfri på ---og da min mening er at rom ikke blev bygget på en dag ---er det godt med flere muligheder
    men hver m ulighed man prøver ---skal jo have sin tid
    og man kan vel ikke springe rundt i den alle på en gang ---
    men jeg håber selvfølgelig for dig ---at du må komme igennem den svære proces
Log in eller Registrér for at kommentere.