Hjem Sind og psyke Angst

lyrica

2456712

Kommentarer

  • Hej igen

    Efter nogle hårde uger kommer lige her lidt opfølgning på min oplevelse med lyrica.

    Efter at have været ude at Lyrica i 3 måneder, var jeg så præget af angst og følte at det var helt umulig at eksistere, at jeg begyndte på Lyrica igen.

    Der gik dog kun 2 uger, så blev jeg så helt ekstrem svimmel og min angst blev langt værre, så jeg er netop stoppet igen.

    Jeg er nu begyndt på Mirtazapin og får samtidig en lille dosis rivotril, som jeg godt ved også er meget afhægighedsskabende, så jeg håber at jeg kun skal tage det, indtil mirtazapin forhåbentlig snart begynder at virke.

    Hvordan går det med din udtrapning ? Hvor langt er du kommet ? Jeg håber at du kæmper dig igennem.

    Med venlig hilsen

    Anne
  • Jeg sidder og bliver lidt urolig over jeres indlæg.. Jeg har haft depression/angst i flere år. Jeg har fået Valdoxan i 8 mdr , de har også hjulpet , men ikke på angsten, så hørte jeg om Lyrika, og at der ikke skulle være nogle bivirkininger og at man ikke bliver afhængig af dem.. Men efter hvad jeg læser her, og efter at ha læst den meter lange indlægs-seddel der er i pakken, ved jeg snart ik om jeg tør at begynde på dem, jeg har godt nok taget 25mg i 2 dage, jeg kan ikke mærke at jeg bliver hverken svimmel, træt eller osteklokken, som anden medicin kan give. 25mg, er jo selvfølgerlig heller ik meget i forhold til de mængder flere snakker om her... Men er de bivirkninger virkelig så slemme, og er det virkelig så svært at stoppe med Lyrika igen ???
    Hilsen en meget forvirret , Karina.
  • Jeg får lyrica 300 mg morgen og aften ialt 600 mg i døgnet mod angst igennem 3/4 år med en helt utrolig effekt !
    Mit voksne liv har været præget af angst og til tider så invaliderende at jeg ikke turde gå rundt i min lejlighed, endsige ud, uden min kærestes støtte og hjælp.
    Jeg hat fået antidepressiv mod angst i lange perioder uden den store effekt men nu er jeg fuldkommen angstfri for første gang i mange år.
    Jeg blev langsomt trappet ind i lyrica og jeg har ikke oplevet nogle bivirkninger...
    Så for mig har det simpelthen reddet mit liv
    MVH Fiona
  • Jeg har også haft utrolig gode resultater med Lyrica.De har afhjulpet min angst,så det er helt utroligt.Jeg får 100 mg om dagen.
  • Har fået lyrica for angst og for at forsøge. For 3. Gang at trappe ud af venlafaxin.
    Puha det gik godt de første uger, vænnede mig til svimmelhed mm, stoppede på 50 mg x 2 , fik hovedpine på større dosis.
    jeg blev mere rolig, meeeen nu er jeg blevet for rolig, kan ikke tage mig sammen til noget og har fået ledsmerter og ondt i benene, og koordinationsbesvær.
    fandt ud af at det kan skyldes lyrica, så nu stopper jeg, hvad gør jeg så. ? Vil meget gerne af med venlafaxin/efexor, men får angstanfald og kan så ikke rigtigt gå nogen steder, det er da ikke ok,
  • jeg har også selv prøvet lyrica,da jeg fik ny læge sagde han at det var ikke noget man brugte for angst,,de bliver brugt som smertestillende og for eppeleptikkere
  • jeg har også prøvet lyrica i en længere periode og jeg er helt enig i at virkningen aftager med tiden selvom jeg kom op i max dosis. Jeg er blevet meget angst og min kontaktperson vil have mig tilbage til lyrica men jeg har ikke ligesom kræfter til at skulle "slås" med de piller igen.
    Bivirkningerne var også mange så man føler rigtig at systemet ikke vil godkende min erfaring.
  • Hej igen,

    Jeg har fået en mege lille dosis, 25 mg dagligt. Besluttede mig for i september at stoppe og tænkte det ikke ville blive et problem grundet den lille dosis.

    Men det blev det. Fik influenza ligende symptomer, rysteture, svedture, en utrolig træthed/mathed og fysisk kunne jeg intet holde til??

    Efter aftale med min læge begyndte jeg igen at tage Lyrica og når jeg var klar skulle jeg trappe ud langsomt.

    Så nu er jeg på 2. uge i gang med at tage 25 mg hver 2. dag. Har stadig periodevis svedture og svimmelture, kroppen føles fysisk udmattet ved meget lidt aktivitet men denne gang holder jeg ud.

    Tænk at være så afhængig af så lille en dosis. Det er rystende.

    Aldrig mere Lyrica til mig. Eller i det hele taget medicin.

    Mette
  • Har nu fået lyrica mod angst i et år startede med 25 mg er nu oppe på 600 mg jeg er nu næsten fri for angst de eneste bivirkning jeg har er at jeg sover lidt længere det genere mig ikke .
    Så for mig er lyrica et godt produkt
  • Jeg fik lyrica var lidt svimmel da jeg trappede ud blev min svimmelhed værre.. Og er så svimmel nu at jeg ikk kan køre bil. Er startet op igen men itvivl om det er det rigtige
Log in eller Registrér for at kommentere.