Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

kan ikke få en alm blodprøve

Redigeret 4 marts, 2018, 05:12 i Blod og blodsygdomme
Er der nogen andre her, som også har problemer med at få taget blodprøver?
Når jeg skal ha taget blodprøver, så ligner jeg altid en nålepude. Man kan godt finde en åre og stikke i, men der kommer kun lidt eller ingen blod ud. Bliver altid stukken 4-6 gange inden de får blod nok. I dag ved lægen, var det som det plejer ingen blod, og så forsøgte han på håndryggen (begge hænder) men der kom slet ingen blod. Han fik lidt blod ud fra armene, men slet ikke det han skulle bruge. Og det tog meget lang tid for blodet at komme ud... min arm skulle hænge ned, og jeg skulle sidde og pumpe med hånden...

Andre der har sådan nogen åre? og hvor får i så taget blod fra.
Desværre skal jeg have taget blodprøver tit og jeg er pænt træt af alle de blå mærker, hver gang jeg har været hos lægen eller til undersøgelser..

Kommentarer

  • jeg ved ikke om jeg er så slemt plaget som dig ---men det er også et problem jeg kender til --

    men vi må bide det i os ---for der er jo en grund til vi får taget blod prøver
  • Jeg kunne godt tænke mig hvis der var andre steder man kan stikke. For når de endelig rammer en åre, så komme de max et glas blod. Og så skal man finde en ny og få lidt fra.
  • du kan jo spørgr næste gang ---hvorfor du er så svær at stikke i ---jeg får at vide mine årer ruller ---hvad det så betyder --ved jeg ikke ---men det kommer an på hvem der stikker ---
  • Kender det godt er selv i samme båd. Det er bare irriteret at når man fortæller om at man har problemer med sine åre, ja så lytter de sjældent efter. Har været indlagt på hospitalet og sagde til dem om mit problem med mine blodårer, nogle gange lyttede de andre gange var de lige glade, så enten opgav de eller bare stak de 6 - 7 gange og måtte så opgive. Mine åre er små, ruller eller klapper sammen.
Log in eller Registrér for at kommentere.