Hjem Rusmidler Alkohol

Hvad gør jeg??

Redigeret 2 marts, 2013, 08:16 i Alkohol
Jeg elsker min mand, men han drikker for meget. Jeg kan høre på hans stemme at han er lidt fuld når jeg kommer hjem.
Har konfronteret ham med det, men han bliver sur og siger at han ikke er fuld.

Hvad gør jeg??

Jeg er nogle gange lidt nervøs for at lade ham være alene med børnene. Har også tænkt på om jeg skulle forlade ham.
Vi var oppe og skændes en dag (om noget andet), hvor jeg sagde at jeg ville tage børnene og gå, det ville han ikke have. Han sagde jeg godt måtte gå men at børnene blev...

Jeg er hunderæd for at han skal tage børnene fra mig hvis jeg forlader ham.
Han siger at jeg ikke kan passe dem selv.

Kommentarer

  • For det første har han ikke en kinamands chance for at tage børnene fra dig, når han drikker. Det er derimod utroligt dårligt - omsorgssvigt - at lade børn vokse op med en alkoholisk far. Min bedstefar var alkoholiker, og det har forpestet hele min mors liv og har dermed også påvirket os hans børnebørn. Så alkoholisme trækker lange og alvorlige spor i flere generationer.
    For det andet er det ikke sit problem, hvad der sker med ham. Han er en voksen mand, der ikke er umyndiggjort, og dermed er han selv ansvarlig for sit liv.
    Jeg ved godt, at mit svar lyder meget firkantet, men helt ærlig; lige præcis med en alkoholiker er der kun en løsning, når han åbenbart ikke selv har en erkendelse af, at han er langt ude og derfor har brug for hjælp, og det er at se at komme væk, så det ikke ender med, at du svigter både dig selv og dine børn. Eller kommunen kommer og fjerner dine børn, fordi de ikke kan vælge, om de vil bo sammen med en alkoholiker, og man ved, at det skader børn for livstid at vokse op i et alkoholiker hjem. Du kan derimod vælge, og det valg du bør træffe er at se at komme væk, så I kan få et ordentlig liv. Så kan din mand måske komme tilbage, når han en gang er afruset og forhåbentlig blevet klogere.
  • jeg havde forladt ham, selvom jeg elskede ham højt og havde børn med ham. Man kan sagtens klare sig som enlig mor.
    At leve sammen med en misbruger er ikke så mange bekymrede timer værd! Hvis han ikke selv vil indse problemet, er der ikke noget at gøre, han kan ikke tvinges.

    Han vil kun komme til at gøre mere skade end gavn på dig. Sorgen over at forlade ham vil forsvinde efter en stund, men bekymringen ved at være sammen med ham, forsvinder aldrig..

    Jeg er selv opvokset med en far der var alkoholiker, en far der slet ikke var tilstede og en mor der klarede det hele, som da hun fik råd flyttede fra ham, og vi har ikke set os tilbage siden.
Log in eller Registrér for at kommentere.