Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Hjertet eller psykisk?

Redigeret 2 marts, 2013, 07:37 i Hjerteproblemer
Undskyld jeg skriver igen her men jeg ville høre nogen, hvis jeg virkelig vil tjekkes om mit hjerte er ok, kan man slet ikke få lov til at få lavet et ekkogram?
Tanken om mit hjerte fejler noget er ulidelig. Jeg er så bange, især nu ,når jeg har født, så er frygten for kardiomyopati stor, da jeg som hiver tit efter vejret og har gjort det siden jeg var teenager, har tit irriteret hoste/tør hoste, hvor øjet kan løbe i vand. Jeg kan nogle dage blive forpustet bare at at snakke, det er så ubehagelig, og det stikker nogle gange ved brystet og trykker,  jeg er tit svimmel,l meget træt og har kvalme og ekstra slagene hvor det ikke kun er en gang, men kan være flere gange efter hinanden, alle disse symptomer lyder jo som symptomer på dårligt hjerte.
Jeg fik målt ekg i september, men det er længe siden jo og kardiomyopati kan vel ikke ses på denne?
Jeg tror ikke jeg kan få ro i hovedet før jeg 100% ved at det er ok. Mine ben slår også ud, de klør og der kommer røde og hvide plamager/pigmenter ligesom hvis man har været i meget varmt bad og så kan de føles meget varme og meget kolde. Min læge mener det kan være nældefeber som kan komme af stress , for så snart jeg ligger benene op, forsvinder det.  Så ved ikke om det er pga overbelastning? Det er først kommet efter fødslen. Men mine ben er ikke hævede, men jeg er tænker jo at grundet til de er rødelige og klør og kan være pga dårlig funktion af hjertet? Min mor er sikker på det er pga stress og søvnmangel og muskelinfiltrationer jeg har det sådan og mit angst, men det et meget svært for mig ikke at tænke på det. I nat drømte jeg at jeg lå i en seng og fik meget trykket for brystet og uvirkelighedsfornemmelse, jeg vågnede med et sæt og har i dag tænkt over om det virkelig var en drøm, eller jeg fik trykken for min bryst? Var det en drøm eller fik jeg det virkeligt? Kan ikke forklare det, det var bare så ubehageligt, jeg er meget ked af det.
Min læge vil ikke henvise mig, da hun mener jeg er sund og rask, men jeg vil høre dig om det virkelig ikke er mulig at få et ekkogram for at få min bekymring væk? Man kan vel ikke ud fra hvad jeg skriver sige om jeg er ok eller ej.
Tak for jeres tid
Mvh

Kommentarer

  • det kan godt være psykisk ----men du har lige født --forstår jeg det rigtigt ---der går noget tid før kroppen igen falder til ro ---

    men hvorfor tror du der er noget med dit hjerte --siden du er så panisk ---

    hvor længe har du haft det sådan ----din læge siger du er rask ---så du er blevet undersøgt ---

    er du i grubbe 1eller 2 på sygesikringen --for er du 2 kan du gå til en anden læge og få det taget gratis ---mener jeg ---
  • Jeg forstår godt din angst, men du skriver:

    , alle disse symptomer lyder jo som symptomer på dårligt hjerte.


    Men det kan også nemt opstå af din angst. Stik i brystet, min svigermor troede også hun havde dårligt hjerte, da det stak meget, men det var "kun" infiltrationer.

    Min bror har dårligt hjerte og han beskriver det slet ikke, som du gør. Naturligvis kunne der være forskel, men jeg hælder nu mere til det din mor siger.

    Jeg tror dog du har svært ved at blive rolig uden videre. Hvad med at blive undersøgt på en privatklinik. Det er hurtigt gjort. Det koster, men du vil få ro, tror jeg da. For er du nervøs så vil der måske være andre ting, du bliver urolig over senere.

    Men du kunne jo starte med et besøg hos en fysioterapeut. Lægen kan nemt mærke om du har infiltrationer. Eller burde kunne.
    Hoste kan meget nemt opstå, hvis der er spændinger i brystkassen.
  • Mht til dit hjerte, tror jeg din læge har ret, det er meget tvivlsomt om en EKG undersøgelse vil vise noget som helst unormalt ved din hjertefunktion. Og så er du jo lige vidt, jeg tror nemlig ikke at en EKG undersøgelse som "frikender" dit hjerte, vil give dig meget mere ro i din krop og dit sind.
    Rigtig mange mennesker med angst/stress problemer kan nikke genkendende til de symptomer du beskriver, hos meget få viser det sig at der ligger en alvorlig sygdom bag disse.
    Mit råd til dig, vil være at få professionel hjælp til at bearbejde din angst og dine mange bekymringer, som fylder alt for meget i dit liv.

    Håber du snart får det bedre.

    mvh Michael
  • Hej mmvvgg1985

    Det lyder til at være rigtig hårdt, og det er uanset om det viser sig at være hjertesygdom eller angst.

    Er der nogle i din allernærmeste familie der har denne hjertesygdom du frygter så meget?

    Jeg har svært ved at skelne hvad der er noget du drømmer, eller det er noget du har haft af symptomer.
    Er det symptomer, er du slet ikke i tvivl.

    Du har som jeg ser det tre muligheder, den første er som Persille foreslår at du finder en privat klinik, og får undersøgelsen foretaget der, og får svar på ekkoscanningen samme sted.

    Eller du kan HVER GANG, du har et anfald, søge læge, (gerne mens anfaldet står på, og så må de tage dig ind når du kommer med anfaldet) så må lægen på et tidspunkt blive så træt af, at du komme så vedkommende giver dig en henvisning til Ekkoscanningen på sygehuset.

    En anden mulighed er, at du skriver ned hvordan du har det under disse anfald og her mener jeg ALT.

    Eksempelvis: Dato og tid, Hvis du er kold og klamtsvedende, hovedpine (hvordan), ryster, feber, ondt i arme /ben eller om du er bange eller angst, sløv, eller noget helt andet. Hvad der har udløst dit anfald.
    Ja jeg ved godt det er meget, men det kan være med til at give lægen et overblik over hvordan du har det og hvad der udløser det.

    Håber dette kan hjælpe dig en smule
    Mange hilsner og god bedring.
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.