Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Jeg er så bange:( Kan nogle svare??

Redigeret 14 februar, 2013, 17:48 i Hjerteproblemer
mmvvgg1985
Tilmeldt: 18-10-2011 17:26 Den 19-03-2012 18:23
Hjælp!!


Jeg vil høre, hvor sikker er en ekg? Kan den måle alt? Dvs hvis jeg havde en hjertefejl, kan den opdage det? Og kan min læge ved at lytte, høre mislyd på hjertet?
Jeg har ekstrem sygdomsangst hvad angår hjerte, blodpropper, hjerneblødninger og kræft og andet. Jeg har tit ekstra systoler og fik derfor fortaget ekg, to gange endda. Den viste alt var normalt. Og da lægen lyttede, lød det fint, kan jeg stole på det? Hvad hvis mit hjerte er forstørret eller noget? Hører tit om raske mennesker der falder pludseligt om og man får at vide de havde en uopdaget hjertefejl, kan ekg spore hvis der havde været noget galt? Jeg er 28 år og har haft angst og ocd tanker/gøremål siden jeg var ca 11-12 år gammel. Her den anden dag læste jeg om en mand der faldt om af hjertestop og blev genoplivet og fik ballonudvidelse. Kort efter fik jeg stik i hjertet, uro, svedige håndflader, højere puls og lystet til at græde. Nogle gange tør jeg ikke at tage nogle steder hen i frygt for at falde om foran mennesker. Jeg har fået tid hos en psykiater men først om tre mdr. Mine tanker hver dag handler om frygt for at dø, jeg er så ked af det. Jeg føler mig til grin og fatter ikke hvorfor lægerne ikke tager røngtenbilleder, blodprøver osv. Hvordan kan de bare sige. Du har angst, du er sund og rask? Har tit kvalme, muskelsoændinger, mavepine, hovedpine, svimmelhed, lyder jo galt? Jeg spiser varieret osv men nogle gange tør jeg ikke at lave for meget fysisk, da hjertet hopper og jeg bliver bange for det bliver overbelastet:(eller om de sætter sig fast i hoppe/kolbøtte rytmen? Nogle der har nogle erfaringer?
Håber virkelig på svar.

Kommentarer

  • Du har ingen grund til at være bange.
    Ja et EKG kan se om du har hjerte fejl, det mærker alle sider omkring dit hjerte, så de ville lægge mærke til det.
    Jeg har selv prøvet at gå med højt blodtryk og utrolig meget hjerte banken, selvom jeg sad stille, gik til lægen og fik taget et EKG, og det slog fint, men for hurtigt, blev bedt om at komme igen efter en uge og få taget et nyt og der var det helt fint.
    Men har det man kalder nervøs hjerte banken, og ikke fordi jeg er læge, men det kunne godt tyde på du har det samme.
    jeg havde samme symptomer, og det kommer når jeg er nervøs eller tænker for meget over ting man frygter.
    du har ingen grund til at være nervøs, dit hjerte har det fint, du har nogle psykiske problemer som gør dit hjerte banker, og du får det skidt.
    jeg er helt sikker på du får det meget bedre når du får nogle samtaler med din psykiater.
    og så lad vær med at tænk så meget over sådanne ting, og jeg ved godt det nemmere sagt end gjort da jeg har det på samme måde! men du må sige til dig selv det er din hjerne der ''fucker'' med dig..
    det hjælper! og når du får hjerte banken så sæt dig ned, og træk vejret dybt, og tænk på noget positivt! håber mit svar kan hjælpe dig.
  • Vi er vist utrolig mange, som har det sådan. Jeg er 80 og har levet med det siden jeg var ung.
    Efter mange år tænkte jeg, jamen så lad mig falde om på gaden, være ligeglad. Og jeg er her sørme endnu. Jeg har så i mange år fået medicin for en for høj puls, uden den medicin blir jeg meget træt.
    Så prøv at glemme det, du skal nok nå at få hjælp, hvis der sker noget.
  • Et PS fra mig.

    Tænk, nogen gange hjalp det, hvis jeg spiste Balancid, fordi den trykken man kan have, kan skyldes mavesyre.

    Og du tænker forkert, når du er bange for at falde om foran mennesker - for du vil vel godt have hjælp, hvis der virkelig skete noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.