Hjem Mænd Åben debat for mænd

Efter operation af forhudsforsnævring.

12346

Kommentarer

  • Jeg kan jo så berette her 16 dage efter min omskæring at det går super...
    Jeg har lige fjernet mine sting, undtagen 2 der ligger helt op til strengen.
    Grunden til at Jeg ikke har fjernet dem er at den heler MEGET langsommere end resten, så der er stadig sår, så ville ikke tage dem der holder det sammen der...
    Men resten ser SUPER ud.
    Er selvfølgelig stadig lidt hævet. Men resultatet er bestemt ved at se godt ud!
  • Godt at se mere feedback.

    For mit vedkommende her hmm nærmest 2 ½ dag senere eftersom jeg blev opereret fredag morgen, så er status at jeg selvfølgelig stadig er hævet, men det lidt underlige er at jeg primært er hævet fra ca. undersiden, lidt til venstre som du vist siger, strengen, og så om på højre siden dvs. når man altså kikker lige ned. Men der på højre side er det som at den hud der normalt er lige under glansen, som nu er mellem glansen og der hvor forhuden er syet sammen, der poser huden en del ud.

    Ved ikke om det lyder forvirrende, lidt svært at forklare. Men jeg tager det som om det er hævet, men det samme ser jeg undersiden af penis som. Jeg er dog ingen ekspert så jeg har tænkt mig at ringe til lægen i morgen og se om han har 2 min til at tjekke om det er almindeligt hævelse, eller om man skulle være uheldig at have en blodsamling. Det har dog ikke umiddelbart ændret sig hverken til det bedre eller værre siden fredag hvor hævelsen selvfølgelig begyndte. Så det er vel på sin side positivt, men hvornår kan man forvente noget af hævelsen forsvinder?
  • Det er nu lidt over et år siden at jeg fik en fuldomskæring.
    Det kunne jeg skrive meget om.
    Men den ene grundt til jeg valgte at få det gjort var at huden slog revner fra tid til anden. Ikke noget der er sjovt.
    Da jeg var kommet mig ovenpå operationen og havde lært mig selv at kende igen, skete det. Jeg slog revner igen!!!
    Det var det jeg ikke skulle opleve igen.
    Jeg blev undersøgt igen og alt var som det skulle. Jeg skulle give det tid. Men det blev ved. Jeg fik noget salve, som skulle hjælpe.
    Men her over et år efter, oplever jeg det stadig!!! Det kan være såvel under samleje, ornani og når fruen går til værks.
    Er der nogle der har haft samme oplevelse og ved hvad der kan gøres ved det?
  • Hvad mener du med "slog revner"? og hvor præcis er det at revnerne opstår nu?

    Jeg forstår ikke, hvad det er som kan revne, når du er fuldt omskåret. Eller du har måske stadig noget forhud tilbage?
  • Jeg prøver at udtrykke mig mere direkte.
    Jeg har ikke mere forhud tilbage.
    Huden får revner/rifter lige under aret. Som er lige under glansen.

    Håber det gav mere mening.
  • Hej jeg er blevet operet for 10 dage siden for forhuds forsnævring så jeg vil lige høre dem der har været det samme igennem om de heller ikke sådan kunne mærke at de tisser ???? jeg må indrømme at jeg er blevet lidt bange for at man heller ikke kan mærke en orgasme. Jeg håber da at det blir bedre med tiden. Henrik41
  • Hej Henrik.
    Der er ingen tvivl om at det føles anderledes! Men du skal bestemt ikke være nervøs! Man kan mærke alt.. Endda bedre end før :)
  • Hej
    Jeg har lige fået foretaget en delvis omskæring, de har altså fjernet nogle mm af forhuden.
    Jeg fik det gjort i mandags og der er nu gået ca. 3 døgn. Min penis er stadig meget hævet og øm, er der nogen der har erfaring med hvor lang tid der ca. Går før hævelsen fortager sig?
    Jeg er foreløbig sygemeldt resten af ugen, men skulle meget gerne kunne komme på arbejde på mandag.

    Da jeg var til kontrol i tirsdags, sagde sygeplejesken at jeg skulle arbejde med forhuden et par gange om dagen, hvilket jeg prøver på, men det er faktisk umuligt at trække den tilbage, da hævelsen er så kraftig, men jeg prøver..

    Er der nogen der kan give mig et par råd omkring hvordan jeg skal arbejde med forhuden, er det nok bare at trække lidt tilbage indtil jeg kan mærke at stingene strammer, eller skal jeg gå mere hårdt til den?
  • Jeg er 38 og er blevet omskåret for 4 dage siden. Jeg har aldrig tidligere haft problemer med min forhud, men udviklede over kort tid en forsnævring som betød at jeg ved rejsning oplevede en stram ring lige bag hovedet men en del smerte til følge. Det tog ligesom toppen af fornøjelsen ved sex. Jeg gik straks til lægen og fik en henvisning til en operation. Nu har jeg så fået fjernet hele min forhud. Jeg valgte selv en fuld omskæring for at være sikker på at være fri for at få problemer igen. Selve operationen foregik ved lokal bedøvelse og bortset fra at selve bedøvelsen gør lidt avs, så var resten af proceduren helt smertefri. Der er intet at være nervøs for. Dagen efter operationen var ikke så sjov men allerede dagen efter var der væsentligt færre smerter. Jeg var på arbejde allerede dagen efter operationen (14 timer senere), men vil nok anbefale at man tager en dag hjemme på sofaen hvis det er muligt. Her fire dage efter tager jeg stadig et par smertestillende piller (Pamol) et par gange om dagen. De reducerer ømheden en del. Jeg er stadig hævet og blå på min penis, men selve operationssåret og syningen ser ok ud, så jeg forventer en problemfri heling. Jeg var selv meget glad for at læse indlæggene her på siden både inden og efter min egen operation, og håber at mine erfainger også kan hjælpe andre der er i tvivl mht dette emne. Mvh Morten
  • Informationen i denne tråd har været brugbart, men jeg vil dele lidt mere info, som jeg ikke har kunnet finde svar på.

    Jeg er 23 og er efter henvisning af min læge blevet opereret i går. Jeg blev opereret i fuld narkose, og det er jeg glad. Aner ikke hvad der er sket, og har egentlig ikke kunnet mærke noget til operationen endnu. Kirurgen fortalte mig, at han ville fjerne hele forhuden i stedet for et par snit, da den løsning er bedre og mere holdbar, og det sagde jeg ja tak til.
    Hele operationen tog ca. 3,5 time inkl. opvågning og det hele. Det forløb meget nemt uden ubehag, og jeg kunne gå hjem med min kæreste.

    Og aftenen skulle jeg tisse og det gik super fint. Ingen gener overhovedet. Min bandage var blodig, så jeg valgte at tage den af og skylle mig godt i badet. Herefter tog jeg et menstruationsbind i underbuksen og det fungerer super godt ligesom det indlæg sygehuset gav mig på. Jeg lægger penis opad min mave og så med et bind i et par stramme underbukser. Det virker godt, så penis ikke rykker sig for meget. Desuden gør den opadstående penisstilling at blodet ikke så nemt løber ud til såret. Ligesom hvis man bløder meget fra armen, så løfter man den op, så der ikke løber så meget blod til.

    Hver gang jeg er på toilet tisser jeg godt af, skyller lige så stille hele penis med en kop lunken mand, og så et nyt bind hver gang. På den måde kan jeg holde hygiejne i top.

    Mit penishovede er MEGET følsomt. Det har aldrig været blottet, og er nu konstant blottet. Det gør lidt ondt, men det er bare om at vænne hovedet til det. Såret mærker jeg ikke. Kun det meget følsomme hovede. Men det går fint. Jeg har været hos lægen og i føtex at handle. No problem.

    Da jeg vågnede dagen efter opdagede jeg en væskeansamling/væskesamling på selve penishovedet. I løbet af formiddagen voksede den sig så stor som en 1-krone helt udspændt af væske. Det ligner faktisk meget en vabel, og det er lige præcis hvad det er. Så megen friktion på hovedet har givet en vabel. Den er nu allerede på retur. Jjeg tog til lægen med det samme, og hun bekræftede at det bare var en vabel. Hun kunne desuden fortælle at operationen så godt ud og gav svar på diverse spørgsmål. Hun opfordrede mig til at ringe så snart der opstod tvivl.
    Jeg kan kun opfordre at kontakte læge, så snart du er i tvivl. Så får man svar på det hele og ro på.
    Det er min erfaring indtil videre. Det er lidt hårdt at se sin gode ven i så blå og hævet en tilstand, men det er ganske normalt. Jeg er også hævet lige der hvor alle sting er. Ganske normalt. Jeg glæder mig til det begynder at hele noget mere.
Log in eller Registrér for at kommentere.