Hjem Kræft Lungekræft

Lungekræft som 16 årig.

Redigeret 2 februar, 2013, 09:36 i Lungekræft
Hej. Jeg er 16 år, og har røget i et halvt år. Jeg har astma og besluttede mig for at stoppe. Det holdt godt indtil vi skulle på landbrugskole, der blev jeg lokket med igen pga. mine klassekammerater. Nu har jeg så hostet i en 3 dage og det er konstant hosten, og det stikker noget gange i brystkassen. Er virkelig nervøs for om det er kræft, men vi har været ude og svømme også løbet fra svømmehallen til vores værelse i badebukser osv. men der er nok kun 100 meter. Er det nok til lungebetændelse eller lign.?

Kommentarer

  • du skal få det under søgt ---men jeg tror ikke det er kræft ----men dine bronkier der er generet af at du har røget igen ---
    det er lidt ærgeligt du er begyndt at ryge igen ---hvad er det der er så fedt ved at ryge
    køb nogle hals pastiller og gå og sutte på i stedet for ---nogle der er lidt stærke --og smager af noget ---
    klap dig selv på skulderen---og sig --aldrig ryge mere ----især når du har astma ----du kan godt --hvis du vil det ---og have det godt
  • og tak for det hurtige svar. Hvis det bare er fordi jeg har øget igen, hvor langt tid tror det vil gå inden det stopper? Og er ikke faldet helt i igen, har ikke røget siden vi kom hjem fra landbrugsskolen. Og der er ikke fedt at ryge overhovedet, jeg hader det!
  • hvad plejer du at tage for din astma
    det er svært at sige hvor lang tid det tager --
    men jeg ville enten tale med min læge ----eller gå på apoteket --de er gode til at finde et middel du kan bruge ---

    hvad med moder er hun uden for ---dette problem ---men astma er også noget med overfølsomhed ---

    drik godt med varm te ---
  • Jeg plejer ikke at tage noget for min astma, da jeg har dyrket med sport, så har ikke haft problemer med mine lunger. Og min mor ved godt jeg har røget, men må ikke vide jeg har røget på landbrugsskolen, for så ryger mit kørekort..

    Jeg giver det lige indtil på mandag, og så får vi at se om det er blevet bedre. Ellers må jeg jo opsøge læge.
  • som du før har nævnt lungebetændelse ---få det tjekket ---så måske du skal have lidt pencelin ---du skal ikke gå for længe ---da du har astma---håber du snart bliver frisk ----men der er mange der hoster ---jeg hoster selv meget ---især om natten ---jeg bliver tør i halsen --og spiser haals -col --bolsjer ..de er sukkerfri ---og så er de stærke --så det rusker op i det hele ----
    prøv dem
Log in eller Registrér for at kommentere.