Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nervøs omkring Medikinet

Redigeret 2 februar, 2013, 03:20 i ADHD
Hej allesammen.

Jeg laver dette indlæg i håb om at høre lidt om hvad erfaringer folk har gjordt sig med Medikinet. Jeg fik her d. 16 Januar 2013 endelig stillet diagnosen ADD, og min psykiater har nu skrevet mig op til Medikinet, som jeg lige har været nede og hente.

Dog er det lidt paradoksalt at jeg som en person der tager en meget stor afstand fra stoffer og piller af nogen art, nu sidder her med tanken om det elendige liv jeg fortsat kunne have hvis jeg ikke tog pillerne.

Eftersom dette er et meget stort spring for mig, håber jeg lidt på at høre om hvad folk har haft af gode og negative oplevelser med det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg kan godt forstå dig jeg fik dig stillet diagnosen meget grov ADHD for snart 4 år sidden jeg var 31 år og mor til 3 børn. så man kan godt sige at jeg hade ju lært mig at leve med det.jeg var meget bange for at mine børn skulle komme til at lide hvis jeg fik medizinen. i den forstand at før lave jeg måske 7 ting på en gang men hoppende lidt rundt i dem ( tex. lidt opvask støvsuge lidt tøre lidt og så resten af opvasken osv. og med det tempo jeg hade så var dagen sku ikke lang nok til at klare det hele alligevel. så med bedizin ville jeg ju ikke ha det tempo mere ergo bliver er gjordt mindre. Så hvad ville ske skulle vil bo i en svinesti fordi jeg ikk noget at rydde op???? og dessuden hade jeg piller og mener at detcr noget men skal ha respekt for og kun spis hvis man r rigtigt syg.Men hold kæft hvor har jeg et dejlig nu. prøve nogne forskelligt pillerne fordi de har ikke helt den samme virkning/bivirkninger. starte med ritalin 10mg og hj alp min vel men ikke nok man må spise 6/dag men jeg fik 8 og det var ikke nok så for at supplere dem op så starte jeg op med ritalin UNO 40mg også og så Strattere 80mg. (Concerta kaste jeg op af) og (Medikinet ga mig brøst smærter og meget aggresiv) de fleste preperater gir en form af bivirkning i opstarts perioden..men det plejer at gå over når kroppen har vendet sig til dem. det r også forskeld på hvordan de virker på folk. den jeg var mest bange for at stare med var strattera pga at den virker mere psykiskt. Bliver også brugt som en slags lykke piller.og der er blevet fortalt mange historier om at lykkepiller hjælper folk når det spiser edt men mår de stopper med dem r det først de får de dårlig med suig selv.. og så er det ju en depot pille der virker 12 tim men det tager6 uger før du har den fulde virkningen af dem og så skal det spises meget skemalagt hver dag.første omgang zstrattera jeg fik hade jeg masser bivirkninger
    Træthed, vægttab.Kraftesløshed.hjertebank og hørte/så jeg mus overallt men det værst var at jeg hade migræne 5-6 dage om ugen. så efter 5 mån. stoppe jeg. og fandt hurtigt ud af hvor meget stratteran hjalp mig såefter at ha tænkt over det i 4 mån ca beslutte jeg mig for at starte på strattera igen og så måtte jeg vel leve med migrænen.Men til min overraskelse har jeg ikke haft 1 eneste bivirkning endnu og jeg har spist dem i 4 måneder nu. men jeg syns du skal prøve det lige meget hvad fordi den virkning du får på Medikinet er du den eneste der får.da jeg tog beslutningen om at start med. sage jeg til mig selv at. Ok jeg dør nok ik af at prøve og hvis det ikke har den effekt som jeg håbe på så kan jag ju bare stoppe med at spise dem. HELD OG LYKKE
Log in eller Registrér for at kommentere.