Hjem Ældre Åben debat for ældre
«1

Kommentarer

  • Jeg er 80 år.
    Jeg er bare glad, så længe det ikke gør ondt nogen steder, det er jeg heldig med.
    Selvfølgelig har han ret, livet bliver ikke morsommere hen ad vejen.
    Men jeg vil gerne være med længe endnu, bl.a. fordi jeg er så nysgerrig på, hvordan mine efterkommere klarer sig i livet.
    Heldigvis er jeg glad for at læse - flere bøger om ugen.
    Men jeg mangler noget "at gå til".
  • hvad med tv min mand ser mange film på tv ----gå ind på astro debatten og vær med der --

    skriv en bog om dit liv ..så langt du kan huske tilbage ---

    hvad med at gå i gang med at male på læredet ---i dag kan alle male abstrakt --

    ældre sagen har mange gode tilbud ---meld dig ind hvis du ikke er det --de har også et godt blad man få¨r tilsendt
  • Hej, Solo

    Jeg ER medlem af Ældresagen

    Har givet mit malergrej væk

    Bor alene i en byejendom, kender ikke naboerne, er tilflytter

    Der er gode film i TV, som jeg ser

    HAR skrevet om mit liv

    Problemet er jo, at jeg gider ingenting.
  • gider du ingen ting --så er vi i samme klub ---for jeg har det lige sådan --selv om jeg har mange ting jeg kan lave ...
    jeg er lige som dig 80 år ---så det har nok noget med vores alder at gøre ---

    jeg er i ældre sagen --men tager ikke med på ture --selv om de har mange gode tilbud ---

    jeg har et stort problem ---jeg kan ikke forstå at tiden nærmer sig ---kan slet ikke forstå at jeg ikke skal leve altid ---

    jeg er i gang med at rydde op og give væk --af alt det jeg har samlet på ---og der er meget ---jeg kan ikke være bekendt over for mine børn --at de skal i gang med at rydde alt det ud --som jeg ikke bruger mere
  • Ja, vi er i samme båd.
    Men.
    Det har også noget at gøre med transport. Hvis nogen med bil ville have mig med til noget, så gjorde jeg det nok.
    God ide at rydde op i alt, men det gjorde jeg, da jeg flyttede.
  • er du flyttet for nylig ----siden du ikke kender nogen hvor du bor -- ---
  • Nej, sidste flytning er fem år siden. Bor i en gade med forretninger mest.
  • Jeg tænker også ind i mellem på døden. Jeg blev alene for godt to år siden. Ind i mellem tænker jeg på, at det er så underligt, at en dag er vi slet ikke mere.
    Tage Voss om alderdommen, tja, som han beskriver alderdommen, er jo udfra hans erfaringer som læge og sin egen erfaring. Men selv en læge ser jo ikke alle sine patienter.
    Der findes dejlige raske og rørige ældre. Det har jeg erfaret. Om jeg selv bliver en af dem, det kan man ikke vide.
    Jeg har bl.a. undervist på aftenskolen, og de ældste elever jeg har haft på mine hold, var sidst i firserne. Det var et ægtepar, der ville lære at strikke på maskine.
    Sådan nogle ældre mennesker bliver jeg glad af at se og høre på. Deres øjne stråler af livskraft og livsglæde midt i et rynket ansigt.
    Jeg møder ligeså gamle mennesker der stadigvæk spiller, går med på marchture, eller i svømmehallen.
    Vi er mange aktive ældre i svømmehallen og i orkestrene. De fleste er i halvfjerdserne, og så er der dem der er i firserne. Der er ikke mange i firserne, men de er der.
    Her må vi så også være glade for, at vi bor i et land som Danmark. Når vi ikke kan se mere på grund af grå stær f.eks. Så kan vi få opereret vores øjne. Jeg har selv grå stær, men ikke så slemt, at der skal gøres noget ved endnu.
    Jeg er også blevet opereret to gange i ryggen, jeg har gået til genoptræning, og er nu visiteret til en tur på Monte Bello i Sydspanien. Det er tre ugers gratis ophold med intensiv træning. Dog skal jeg selv betale flybilletten, fordi jeg ikke bor i København. Men det er ligemeget. Jeg glæder mig.
    Bevares, vi har alle vores skavanker. Det tror jeg til gengæld handler om, at acceptere livets forgængelighed.
    Det jeg er allermest bange for, det er at blive dement. Min svigermor blev meget gammel og forfærdelig dement. Det er en frygtelig sygdom, og for min svigermors vedkommende, varede den i mange år, før døden befriede hende og mig for den lidelse. Min mand døde samtidig med sin mor. Han var også syg i mange år.
    Nå, det var lidt om mit liv og mine tanker omkring, det at blive gammel.
    Linette
  • Kathinka2 ---hvad får du dagen til at gå med i den kedelige gade ---du kan vel ikke rende rundt og handle --hver dag --og hele dagen ---

    jeg forstår at du gider ikke rigtig at tage ud ---for du mangler en ven med en bil ---går der ikke busser der hvor du bor ----

    kunne du ikke date en ven --måske er du heldig ---at der følgerr en bil med

    du har malet --hvorfor gør du ikke det mere --du har smidt malergrejet ud ---

    kunne du ikke starte en lille dame klub der hvor du bor ---vi kan ikke have --at du sidder der hjemme og keder dig---
  • LINETTE 1 ---du forstår at leve livet --dejligt at høre --du tænker nogle gange på døden ..men er du bange for at dø ---
    for det er jeg ikke ---men mit store problem er --at jeg ikke når at få ryddet op i alt det jeg har samlet --

    jeg leverer alt det jeg vil af med --til RØDE KORS ----ELLER NOGET DER HEDDER SVALERNE ---ELLER KIRKENS KORSHÆR ---så de kan sælge det --og få lidt penge ind ---det er utrolig ---hvor der gang i genbrug ---ikke så dårligt ---for jeg er ikke god til at smide mine ting i kontanieren---

    jeg har i flere år holdt loppe market rundt omkring ---hvor der er åbent både sommer og vintet----
    men det orker jeg ikke mere ----
Log in eller Registrér for at kommentere.