Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

at være kristen ---hvad er det

Redigeret 17 januar, 2013, 07:37 i Ensomhed
kan nogen give et bud på det ---

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tja... Helt grundlæggende handler det vel om at tro på Gud, og at man finder ro, glæde og en sandhed ved at følge Biblens ord, og så længe man ikke pådutter det andre mennsker, men netop lader hver især leve i fred og ro med deres tro, så er der vel ikke noget galt i det. Problemerne kommer først, når man føler sig hævet over andre med sin tro - og dermed føler sig berettiget til at missionere med sin opfattelse af det "sande" ord.

    Jeg har dog noget svært ved at se, at det skulle handle om ensomhed og psykiske problemer?

    Du er voldsomt kortfattet - hvad er det du vil opnå eller debattere?

    Og - så mener jeg faktisk, det vist er mod netdoktors regler at diskutere religion i dette forum.

    Men - jeg kan jo tage fejl.
  • Indstillinger
    det var kort fattet ----måske jeg har skrevet det et forkert sted ---men hvor hører det ellers ind under ----
    det har dog noget med sindet at gøre ----ikke sindsyge for det er noget andet --

    jeg passede en gang en ung mand ---det var godt nok på psykriatisk afdeling ---jeg snakkede meget med mine patienter --om alt muligt i livet ----

    men han kom en dag til mig --og så sagde han ---tror du på Gud
    jeg blev lidt tavs et øjeblik ----
    og spurgte så hvad der fik ham på den tanke ----jo for han ville gerne vide hvad det betød at tro på gud ---og hvad han var for en person ---om det bare var en ånd ---eller det var alle de der stod og prædike for alle andre ---

    som jeg sagde til ham --der er mere imellem himmel og jord --som man ikke altid forstår ---

    jeg tilbeder ikke gud ---men hvis der en gud så er han der for alle --og ikke kun dem der tilbeder ham ---

    så stod han lidt ---så sagde han ----så er han altså til for mig også ---selvom jeg ikke har lyst til at tilbede ham

    og det kunne jeg kun sige ja til --for det er min egen overbevisning
  • Indstillinger
    Det lader da til at have været en fin og god forklaring, du kom med, og jeg kan da f.eks. godt identificere mig med en sådan holdning.

    Det vigtigste var da, at du fik givet denne mand fred og ro i sin sjæl - og det er vel det bedste man overhovedet kan gøre.

    Religion handler jo netop om at tro, og kan det at tro på noget bestemt give en fred og ro - så er man jo kommet langt.
  • Indstillinger
    jeg har også passet en patient --som har været indlagt flere gange ---med deprission --hun var midt i tresserne ---
    hun græd meget --og var svær at trøste --og hun sagde mange gange ---jeg forstår det ikke ---da jeg var hendes kontakt person ---spurgte jeg til --hvad det var hun ikke forstod

    hun fortæller at hun er et kristent menneske --og har altid troet på Gud --

    så derfor kan hun ikke forstå at han ikke vil hjælpe hende ----hun beder ham om hjælp flere gange om dagen ---men han høre ikke på hende

    ja hvad svarer man til det ---for det er vel mottoet at bede om hjælp --når man er kristen--

    det der pinte hende ---var at hun som ung --havde smittet sin kæreste med syfelis ---og han havde kaseret hende --fordi han ikke ville være kæreste med sådan et svin ----ja det var hendes ord

    og det havde hun aldrig kunne tilgive sig selv ---og derfor bad hun gud hjælpe sig ---

    vi snakkede en del om det --og jeg lyttede selvfølgelig til hende ---

    hun fortæller så at kæresten er kommet godt igennem livet ---har kone og voksne børn ---hun har ikke kontakt til ham ---men har fulgt med i hans liv ---

    hun er også selv gift og har børn---men hun er tit deprimeret ---og så er det hendes ungdoms afære --der piner hende ---

    må man lave små hvide løgne ---ja mener jeg --hvis de kan bruges til noget godt--

    jeg siger til hende ----jeg tror Gud hører på dig ---men du tager måske ikke rigtig imod hans trøst ---

    for når din gamle kæreste er kommet så godt igennem livet --og du ved det --så er der jo ingen nytte til --at du bliver ved med at sørge over det ----og beder om den samme hjælp----

    du kunne jo takke Gud for at han har hjulpet din kæreste til et godt liv ----

    så det kunne måske være --at det er det du taler med gud om næste gang ----

    men du må tage den tid der skal til for at læge dit sår --

    om hun har været på psyk siden ved jeg ikke ---ikke imens jeg var der
Log in eller Registrér for at kommentere.