Hjem Mænd Åben debat for mænd

Prostatitis

Redigeret 17 december, 2014, 10:48 i Åben debat for mænd
Jeg fik for ca. 5 månder siden pludselig og uden varsel ondt i pungen. Det var som om at det trak op i mine lysker og ind over nedre del af maven. Jeg blev selvfølgelig nervøs/ bange og søgte næste dag læge. Jeg spurgte om det kunne hænge sammen med at jeg på daværende tidspunkt løb meget Jeg havde selv mistanke til at det kunne være en lyskeskade eller et lyskebrok. Jeg havde læst på nettet, at begge tilstande kunne stråle ned i pungen.

Min længe mente, at jeg havde varicocele (åreknuder i pungen) og jeg blev efterfølgende opereret. Desværre hjalp det ikke! Mit varicocele er der stadigvæk.

Jeg er siden da blevet scannet med beskeden om at der ikke er noget alvorligt galt. Mine testikler ser "fine og glatte" ud. Jeg har ganske vidst et mindre varicocele, men som lægerne ikke mener kan give de omtalte symptomer. (En stor procentdel af mænd skulle åbenbart være lykkelige ejere af mindre varicoceler)

Jeg søgte konsultation hos en urolog som mente, at jeg havde prostatitis (betændelse i prostata). Han udskrev noget antibiotika (Vibradox) som på i løbet af 2-5 uger skulle udryde betændelsen. Jeg har spist pillerne i ca. 4 uger og har ikke mærket nogen effekt. Jeg har på ny været hos en anden urolog som var af samme opfattelse som den første. Han mente dog ikke at man kunne medicinere sig ud af betændelse. Han sagde blot, at symptomerne ville "komme og gå". De ville i øvrigt være værst i kulde. (så glæder jeg mig til sommer:-)

Jeg har læst i Helsenyt at pollen (alternativ medicin) virker mod kronisk prostatabetændelse.

Jeg skylder at sige, at jeg også har haft en del ømhed i lændregionen og har af sammen årsag brugt et hav af penge hos en fysioterapeut.

Er der nogle derud der er eller har været ramt af det samme? Jeg ville være meget taknemmelig for at få lidt hjælp til at komme videre!

De bedste hilsner fra en lettere forvirret ung mand i 30'erne.

Krebsen

Kommentarer

  • Hej krebs

    Har læst dit indlæg om betændelse i prostata,er selv midt 30erne og har lidt af der samme i ca 1½ år,var i gennem utallige undersøgelser hos egen læge uden resultat,mine syntomer var helt de samme som dine.Min læge gav mig til sidst en henvisning til en urolog som undersøgte mig og fandt en betændelse abses på ca 1x1 cm på min prostata,kom der efter i medicinsk behandlig som efter kort tid hjalp,var i en længre periode næsten helt fri for gener, men så begynte det at komme og gå i en mindre form i perioder,for nu at være brudt ud igen, så jeg har måtte kontakte urologen igen,og går nu og venter på at komme til igen.Håber denne gang at kunne få helt bugt med det ,da generne er mange og konstante.

    Har fået at vide hos urologen at broccoli og tomater skulle hjælpe med at holde prostata sund.

    Håber at jeg har kunne hjælpe dig lidt.

    Hilsen MJP
  • Hej

    Da den medicin jeg fik ved urologen ikke har hjulpet mig har jeg sammen med min læge fundet ud af, at det måske kan være et sportsbrok. Det giver præcis samme symptomer. Jeg er klar over, at urologen selvfølgelig ved hvad han snakker om, men Jeg bliver nødt til også prøve at gå andre veje.

    Jeg er derfor blevet henvist til en ortopædkirurg og håber, at han måske kan løse problemet for mig.

    Dyrker du motion og så fald hvilken form?

    Hvordan fadt lægen betændelsen i din prostata?
  • Hej
    har du andre symptomer?
    FX manglende udløsning?
    Jeg har angiveligt haft prostatis... fik 7 ugers kur... føler ikke helt det er ovre... men tror også problemet er vokset gennem flere år...
    I efteråret fik jeg en hjerteundersøgelse.(AKG). en tråd isat gennem en blodåre i lysken.. hjertet var ok.... Der blev lukket med lim.. og stort tryk..
    Straks derefter fik jeg en stor smerte i højre testikel.. den siden som pulsåren var fundet.. (Skejby Hjerteafdeling GAD IKKE SNAKKE OM DET)
    En tid kunne jeg mildne smerterne med udløsning mindst her anden dag...
    Men så kom noget andet... udløsningerne stoppede... jeg ventede tålmodigt.. nogle måneder... stadig uden udløsning.. tilgengæld multiple tørre orgasmer... 1- 2- 3- 4- 5- 6---også flød orgasmerne bare ud i eet... stadig tørt..
    Nå, men jeg kom på antibiotika efter rektal undersøgelse... og jeg begyndte at få udløsning igen...
    Nu er det så begyndt at svigte igen med udløsning...
    Jeg kan massere prostata, så der kommer tynd væske... men udløsningerne er sjældne.. Heldigt at de tørre orgasmer findes..
  • Hej igen krebs

    Jeg dyrker meget motion i form af løb/fodbold og mtb.I mit tilfælde fik jeg konstateret min prostatitis hos urologen,via skanding i enden.og fik en pille kur som hjalp meget og var næsten fri for syntomer i 1år,hvorefter det så er kommet igen.Har været hos egen læge og bedt om en ny kur som jeg har taget i en uge og som allerede har hjulpet,midlet hedder "trimopan" og er mod infektion i urinvejene.

    Hilsen mjp
  • Hej MJP

    Det kunne være, at jeg skulle få min læge til at udskrive den medicin som du har spist - trimopan.

    Hvor mange mg var pillerne, hvor mange spiste du om dagen og i hvor lang tid.

    Kan jeg få dig til at beskrive dine symptomer. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at jeg ikke har prostatitis, men en lyskeskade.

    Jeg synes jeg mangler nogle af symptomerne for at det kan være prostatitis. Lægen som mente, at jeg skunne have prostatitis konstaterede det ved en rektal undersøgelse ved at trykke på prostata. Da jeg ikke synes, at det var ret fedt sagde han at så havde jeg nok prostatitis. Jeg synes ikke at jeg går mere på toilet end jeg altid har gjort og trykket på strålen er ikke dårligt. Jeg må da erkende, at jeg ikke som da jeg var barn kan lave 2,5 m strålen.

    Jeg har dog ofte smerter/ muren fra venstre side af pungen, hvor mit varicocele er. Af og til føler jeg det som om at jeg har ondt i en af testiklerne, men når jeg føler efter føles alt normalt. Ofte smerter/ muren fra mellemkødet lige bag pungen og i nederste del af maven.

    Håber du er der endnu. Beklager den lange svartid!

    Hilsen Krebsen
  • Hej igen igen


    Mine piller er på 100mg og jeg skulle tage 2x2 dagligt den første uge derefter 1 dagligt i 70 dage.

    Ang mine syntomer syntes jeg at det kan være lidt svært at beskrive men jeg vil da gøre et forsøg.Har irirtation i skridet,samt en følelse af det trækker lidt ned langs inderlårene samt en ulmen i den nederste del af maven,og sommetider en følelse af at urinrøret ikke bliver helt tømt.Det er værst nå jeg lige har tisset.Jeg går ikke mere på toilettet end jeg gjorde før og tisse med en normal stråle.

    Hilsen MJP
  • Hej jeg er en ung dreng på 19 år, som har haft samme symptomer som jer andre i over 2 år nu.
    - Mine symptomer er smerter i pungen, mellemkødet, og lyske. Smerterne kommer primært når jeg bevæger mig, eller går. Smerterne komme og går i anfald, og det er rigtig hårdt i længden, så jeg håber der er nogle som måske kan råde mig?

    Jeg er blevet opereret for årebrok 3 gange i både venstre og højre side. Efter operationen havde jeg stadig samme symptomer.

    Et halvt år senere opsøge jeg en anden urolog og fik en kikkert undersøgelse i maven, hvor han gik ind og opererede for årebrok igen igennem navlen.
    Efter operationen havde jeg stadig samme symptomer..

    Nu har jeg fået tid hos en Ortopædkirurg som vil give mig en MR scanning af Bækken.. - Håber han kan se noget, som kan hjælpe mig!

    - tænker lidt på om det kan være en betændelselignende prostata? Altså (kronisk) Men håber dog ikke at det er det.. Lige nu er jeg på bar bund... - og det er rigtig hårdt for en ung mand på 19 år..

    Håber på respons! Mvh Benj1812
  • benj har du fået medicin mod prosta betændelse
  • Hej Krebs
    Prøv at læse indlægget "Kronisk prostatitis kureret!". Du kan finde det ved at søge på disse ord i google: kronisk prostatitis netdoktor.
  • Nogen der har oplevet nogen forberedninger? jeg lider selv af dette :(
Log in eller Registrér for at kommentere.