Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

at give op - eller stå fast ?

Redigeret 12 januar, 2013, 07:40 i Åben debat for ældre
Et forsøg på et svar til seneste indlæg, fra Lotte.

Jeg tror ikke, jeg har let ved dette svar, derfor skal det jo alligevel skrives.
Jeg er slet ikke så skrivende i disse dage, skinner måske igennem, hèr, men dèt må I så bære over med.
Lotte, du mener - at jeg absolut har fået responser, og i nogen henseender har du ganske ret.
Måske har jeg ønsket en lidt mere kommenterende form for respons, end kutymen er herinde.
For nu at tage evt. misforståelser i opstarten, jeg mener selvfølgelig ikke, at man skal have en kommentar til hvert og hvert andet afsnit i sit skrevne indlæg.

Men nogen "ting" som skrives, (følelser, oplevelser, minder, fortid-) er måske ikke `KUN` skrevet med det mål for øje, at skrive "det ud" som til en dagbog.

Måske er det osse (sorry), også - skrevet mhp at DELE med nogen. Hvis ingen gi`r en kommentar - føler man måske, at man har skrevet for (ikke døve øren, men) til lukkede øjne. For nu at sætte billeder på.
Måske er / var mine forventninger til, at det netop (i hvert fald som oftest) var hvad man gjorde herinde , skruet op til noget ikke så eksisterende.

Vi kan holde mig udenfor - for en stund, mit skriveri, respons ell. ikke etc.

Jeg har siden dit `brev`Lotte, genlæst en del indlæg - fra da jeg startede hèr. En del af dem, er vældigt `fortællende` i godt formuleret sprog om interessant (i mine øjne) emne. En form for beretning om noget oplevet, noget ofte fortidigt. Men ikke altid, dog - osse a.o.t. noget hèr og nu stof.

I sådanne tilfælde har jeg undret mig meget, hvorfor skriver de gode venner ingen kommentarer til noget, som (eks.vis) stikker så dybt, ell. som (eks.vis) har været en så stærk oplevelse.
Jeg vidste dette ville bli`sværere end som så.
Jeg vil jo ikke sidde og fremhæve med navns nævnelser - det ene og det andet.
Og tro mig, hvis jeg HAR TAGET FEJL I MINE VURDERINGER HÈR, er jeg den første
til at æde en gammel (strå)hat.

Kan ikke skrive ud i een køre i aften, som så mange andre gange. Må holde en pause.
Måske for i morgen at se, om nogen af mine forklaringer er blevet læst.

Måske for at genoptage skriveriet senere i aften. Er STADIG B MENNESKE PT.
På denne lille tilføjelse, er der osse en forklaring.selvfølgelig, men jeg kan jo ikke udlevere mit hele liv, på et sølvfad, til nogen - som måske intet har til fælles med mig, eller omvendt.
Tag nu ikke disse udleveringer, som noget negativt fra mig, idet de er ment lige modsat.

I håb om gensidig forståelse, og måske genskriv, annama9

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, du er meget svær at forstå - og her fortsætter du fra et andet emne, så eventuelle, der gerne ville komme ind, aner ikke hvad det handler om, for de har ikke baggrunden fra den tidligere debat. Hvordan skulle de kunne finde den? Du henviser heller ikke til den.

    Det her er et debatforum, hvor der primært kommer indlæg om helbred og problemer i livet.

    Mange - rigtigt mange - opfatter det som en brevkasse; man henvender sig med et problem, som der måske kommer nogle bud på, og så er man væk igen. Og nej, en almindelig høflighed, hvor man skriver tak, er desværre ikke så ofte normen her. Ja, faktisk er der også dem, der - hvis man har forholdt sig til deres problem, og har nogle tanker i den forbindelse - skriver "Bare svar på spørgsmålet - og hold dine kommentarer for dig selv!"

    Altså debatforum er ikke noget alle forstår.

    Og ja - der er måske en kerne af meget aktive brugere her, der på et eller andet plan kender hinanden - forstået på den måde, at jeg f.eks. kender Persilles, Sofies, Kamleliadamens og andres holdninger til dette eller hint - og de kender mine, men vi er ikke på nogen måde venner eller private overhovedet, og vi mødes udelukkende i de debatter vi så fælles udtaler os i. Nogle gange er vi enige - andre gange er vi ikke.

    De fleste kommer som nævnt med et problem, de får belyst - og så er de væk igen.

    Og så er der en del, der kommer ind med et problem - og så er de med en tid, og har også holdninger, meninger, livserfaringer i andre debatter - for så at forsvinde igen.

    Og så er der den lille faste kerne, der har været med i årevis, og som finder at det er en god beskæftigelse at være med - komme med holdninger og ideer, nogle har endog en meget stor viden om f.eks. medicin, lægebehandling osv. - som de deler ud af.

    Personligt sidder jeg - og nogle gange alt, alt for meget, - og slapper af og hygger mig med at forholde mig til emner, jeg (måske) mener at have en indsigt i. Ind i mellem kommer jeg også til at udtale mig om ting, jeg burde have holdt mig fra - og ja, sådan er det :-)

    Jeg har en fornemmelse af at det, du søger er pennevenner, og det ved jeg ikke, om det her forum kan bruges til? Måske kan det være, at der kommer en eller flere ind, der gerne vil det, men så vil jeg mene, at I skal udveksle e-mail adresser og så fortsætte privat.

    Faktisk var der for nogle år siden en, der kom ind med et problem, som jeg meget kunne identificere mig med, og vi kom i "snak" - vi endte med at udveksle e-mail adresser og er stadig den dag i dag private pennevenner - ja, faktisk har jeg også besøgt hende privat.

    Så jo - det kan da lade sig gøre, men om det sker, kan jeg ikke love dig.

    Du er lidt oppe i årerne - du har givet en masse livserfaring - du kan med stor sandsynlighed sagtens kunne komme med gode forslag og ideer i mange debatter, men du må beklageligvis ikke forvente hverken tak eller noget for dine indlæg. Sådan er det deværre ikke altid. Men nogle gør det - og så kan man blive noget så glad, når der kommer tilbagemelding, at noget man har foreslået, netop har gjort en positiv forskel; måske netop fordi det ikke er sædvane.

    Mht. teknik igen - jeg skriver gerne mine - lange - indlæg i et word-dokument; så kan jeg dels gå til og fra, dels rette som det passer mig og dels gå tilbage til indlægget og læse i det undervejs. Når jeg så er færdig, så kopierer jeg det over i svarboksen til det pågældende indlæg - og sender det.
  • Indstillinger
    Okay. Så lad det være mig, der flytter debatten hen, hvor den hører hjemme - for det gør den ikke i en, der er oprettet af Linette og hedder "Sikke en humørløfter".

    Og - så lad det blive den totale rodebutik, som ingen udenforstående har en kinamands chance for at følge med i.

    Du har forsøgt - men hvad har forhindret dig i, at lade den blive her? Jo, der kom nogle kommentarer, men der kunne man måske forestille sig, at du måske havde skrevet der, at du havde åbnet en ny debat om emnet - og henvist til denne her. Slut.

    Du bruger - så vidt jeg kan se - en del energi på at finde ud af et eller andet regelsæt, som du så spørger ind til, og nej - ingen forstår dig, heller ikke jeg, for hvad ER det, du søger?

    Det er i hvert fald ikke gået op for mig endnu. Jeg har ikke oplevet nogle specielle regler, der skal overholdes - bortset fra dem Netdoktor har opstillet, og dem har du vel læst?

    Jeg ser også, at du bruger energi på at gætte, hvad andre måske eller måske ikke tænker, og så bliver det hele meget forvirrende, så jeg foreslår du holder dig til din egen banehalvdel - byder ind med, hvad du har at byde med, og tager den der fra. Jeg er helt sikker på, at også du har mange gode erfaringer at dele.

    Også jeg vil hermed byde dig så hjerteligt velkommen her i debatterne - alle må være med.

    Jeg foreslår, at du/vi slår en tyk streg over det her - og så begynder forfra.

    Kig rundt i debatterne - er der nogle igangværende emner, hvor du har noget at byde ind med - så synes jeg, du skal gøre det.

    Eller har du selv et emne, du gerne vil have debatteret, så åbn en ny debat - og helst i en emnegruppe, der passer til dit emne - kom med dit forslag, men hold dig til det givne emne, og belys hvorfor du gerne vil debattere emnet.

    Tidligere havde du et godt oplæg; "Ser man for lidt til sine børn" - et glimrende emne, men du slyngede bare spørgsmålet ud - du kom ikke med en baggrund for det, og så blev det jo netop forvirrende - og ja, den debat blev så voldsomt forplumret af teknikspørgsmål - som burde have været for sig selv i en selvstændig tråd.

    Også den med stavgangen - der kom ind i en pærevælling af andre emner - det blev voldsomt forvirrende, for ingen kan gætte, hvad andre tænker.

    Jeg håber, du kan bruge det her - så klø bare på. :-)
  • Indstillinger
    Tak til Lotte, for venligt, rart indlæg. Ja, jeg kunne have henvist til netop denne `overskrift`- du har selvfølgelig ret heri.

    Om `stavgang`som DU nu berører, har jeg netop skrevet indlæg. Det blev tabt. OG jeg ønsker IKKE debat om hvorfor, teknisk.

    Da du berører det, derfor alligevel her, forsøger kort.

    `Stavgang` var en historie om et forløb. Rel. til Linettes (!) beskrivelser, om skøn travetur med andre mennesker.
    Jeg brugte en selvironisk / humorform i beretningen.
    Det viste sig så, at falde til jorden. Vi har ikke alle samme form for humor.

    Slutteligt, det var dog ALDRIG tanken, at et sådant indlæg skulle kræve overskud ell. et "at kunne magte" at læse.
    Blot var MIN hensigt at det kunne få een og anden til at trække på smilebåndet, af en `sand` historie - om een der SÅ gerne VIL og kommer SÅ uheldigt afsted med det.

    Dit tilbud vil jeg fundere grundigt over, foreløbig tak for det.
    Og ja, jeg HAR da levet et langt indholdsrigt liv - på godt og ondt, og ja har meninger om mangt og meget.
    Men derfor jo ikke sikkert, at det er så klogt af mig, at fortsætte - min skrivestil taget i betragtning. Ikke at jeg vil forvirre yderligere. OG så klart, vil jeg stramme stilen op, til en mere koncis og fast form.

    Dog - jeg må fundere og genlæse en del af jeres indlæg - i den hensigt at prøve at forstå JER !!! DÈT gør jeg slet ikke lige nu, eller endnu. Hilsner, annama

    NB Lotte, selvfølgelig søger jeg ikke "pennevenner" i et debatforum. Har osse selv sådanne. Bruger sms og mail, dèr.
Log in eller Registrér for at kommentere.