Hjem Øvrige debatter Forslag og kommentarer

mitrazapin

2»

Kommentarer

  • Hej Mona

    Det er samme slags Mirtazapin, som jeg får, altså dem fra firmaet Krka.

    Jeg indrømmer, at indlægssedlen er en KÆMPE skrivelse, men jeg synes alligevel, at det er vigtigt, at du kigger efter, hvad du skal passe på.

    Og jeg indrømmer, at det kan være svært, når man har det meget dårligt. Kan din mand ikke hjælpe dig?

    Hvis du kigger på indlægssedlen under punkt 2, der har overskriften ”Det skal du vide, før du begynder at tage Mirtazapin Krka” og går over i anden spalte, hvor der er en overskrift, der lyder: ”Brug af anden medicin”, vil du se, at der advares mod at tage Mirtazapin sammen med blandt andet perikum-produkter. Ordet ”perikum-produkter står ca. 17 linjer fra bunden i anden spalte.

    På samme måde kan du se på indlægssedlen for Modigen, at man ikke må tage perikon-produkter sammen med andre former for antidepressive midler.

    Der er delte meninger om perikon, men jeg har brugt perikon mod svær depression, og pillerne har hjulpet mig godt. Men lige nu tror jeg, at det er vigtigt, at du får en læge til at hjælpe dig. Der er alt, alt for meget, der kan gå galt, når man står helt alene og skal behandle sig selv.

    For det er jo problemet, når man vil bruge perikon. Man skal selv finde ud af alting.

    Nu vil jeg se dyner!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Det har jeg så ikke lige set er også meget ukoncentreret går fra det ene til det andet men det går forhåbentligt over igen.jeg har bedt min mand om at læse om depression men det vil han ikke han er meget afvisende over for sygdom så det er ikke der jeg skal hente støtte.han har mange gode sider men det her er ikke en af dem.erlige vågnet efter 8t.søvn er lidt urolig indeni det er anderledes i dag.
    Håber at du får sovet godt.mona
  • Hej Mona

    Jo tak, jeg har sovet godt, men det varede længe, inden jeg faldt i søvn i aftes. I aftes var jeg jo heller ikke voldsomt i søvnunderskud, ligesom jeg var natten før igen. Jeg er lidt slap igen i dag, men jeg har det ellers godt nok.

    Du skriver, at du er urolig indeni. Nu ved jeg ikke, hvor lang tid, der er gået, siden du holdt helt op med at tage beroligende piller og sovepiller. Men jeg tror, at denne uro måske kan stamme fra abstinenser fra de beroligende piller og sovepiller, som du førhen tog. Og som du ser på indlægssedlen for Mirtazapin, er der jo også problemer med kombinationen af Mirtazapin og benzodiazepiner, eller som der står: ”medicin mod angst eller søvnløshed såsom benzodiazepiner”(indlægssedlens 2. spalte, linje 4 fra neden).

    Det lyder ikke godt, at din mand er afvisende over for sygdom. Men det kan du jo ikke gøre noget ved. Vi må tage en dag ad gangen, og så bliver det hele forhåbentlig bedre en dag.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Ja der er ikke andet at gøre jeg vil gå ind og tage noget lysterapi har en selv jeg prøver alt lige nu vil bare op igen og har fundet ud af at det hjælper mig at lave noget praktisk selv om jeg skal sparke mig selv bagi .hav en god dag.kh.mona
  • Hej igen kamiliadamen jeg vil bare høre hvordan det går dig, jeg har det lidt sært fryser og er urolig men min læge ringede som aftalt til morgen og vi blev enige om at jeg skal tage 30mg mirtazapin om dagen nu sov kun til kl.4 i morges hvis det var for voldsomt kunne jeg nøjes med en tablet en dag og igen øge til to dagen efter.han sagde at depressionen ville lette efter 4uger. Gid det var så vel.lad mig høre om du er okay.kh.mona
  • Hej Mona

    Jo, jeg klarer mig da, men jeg synes, at det er hårdt. Jeg har jo prøvet dette mange gange før. Det er bare en del år siden efterhånden, for jeg har jo længe brugt perikon som ”krykke”. Jeg havde jo forestillet mig, at dette depressionsproblem var et overstået kapitel. Det er en stor skuffelse, at jeg alligevel skal døje med det igen, og jeg har desværre ikke rigtig kræfterne til det.

    Og efter at jeg har måttet opgive perikon, fordi det ikke kan forenes med den blodpropforebyggende medicin (Marevan), er det noget foruroligende at opdage, at der også er problemer med kombinationen af Mirtazapin og Marevan.

    Jeg skrev en mail om det til lægen, som svarede, at der skal tages blodprøver snarest, så virkningen af Marevan kan blive undersøgt. Men jeg synes ikke, at det er betryggende. Pludselig opdagede jeg, at en af mine fingre var blå. Det er væk nu, men jeg blev da lidt bange, for jeg kan ikke huske, at jeg har slået den finger. (Man får nemmere blå mærker, når Marevan virker for kraftigt).

    Men det er godt, at jeg ikke bliver syg af Mirtazapin, sådan som jeg er blevet tidligere, når jeg har fået lægeordineret antidepressiv medicin.

    Det er meningen, at jeg skal tage 15 mg Mirtazapin i en uge og så øge til 30 mg. Nu er jeg også begyndt at vågne for tidligt om morgenen, så måske ville det være en god ide at gå op på 30 mg allerede nu.

    Hvad sagde lægen til, at du har det sært, er urolig og fryser? Sådan som jeg har forstået det, er du hurtigt trappet ud af flere forskellige ting. Jeg mener, at problemerne sagtens kan skyldes abstinenser i forbindelse med den hurtige nedtrapning. Umiddelbart vil jeg tro, at den højere dosis Mirtazapin vil ”overdøve” din uro og i en overgangsperiode få dig til at føle dig mere sløv og ligeglad, sådan at du kan sove og hvile og efterhånden komme til kræfter og blive dig selv igen.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Det er da noget skidt med dig håber at du snart kan se lyset igen du har rigtig mange ting at slås med.
    Lægen kommenterede ikke rigtig nogen af mine klager mente bare at jeg skulle gå op på 30mg nu og fortsætte et halvt til helt år så nu må jeg jo se skulle ikke regne med effekt før efter fire uger jeg tror du har ret det er nok abstinenser jeg har vågner flere gange og er våd af sved det minder mig om da jeg havde for højt stofskifte da svedte jeg også selv ud af benene det gør jeg igen.
    Der dog en positiv effekt nu mit blodtryk er fint 137/87-67.
    Kh til dig mona
  • lisrataeelisrataee
    Redigeret 22 august, 2020, 08:58

    Mirtazapin - https://qualitypillprovider.com Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.