Hjem Lunger Lungeproblemer

Lungebetændelse

Redigeret 12 november, 2012, 01:14 i Lungeproblemer
Jeg har hørt noget om at lungebetændelse kan gøre ondt i ryggen ved hoste, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor det står her inde.. passer det?

Jeg er konstant øm i ryggen, men det gør decideret ondt når jeg hoster, så altså jeg hoster og hoster slim op, derudover hovedpine og muligvis feber.. hvad kan det skyldes?

Kommentarer

  • Jeg går ud fra, at du får din lungebetændelse behandlet? For det er ret vigtigt.

    I gamle dage, da der ikke fandtes antibiotika, var lungebtændelse faktisk en meget farlig sygdom, som havde stor dødelighed.

    Jeg gætter på, at når du får ondt i ryggen, så skyldes det, at du får meget ømme muskler af at hoste sådan. Du bruger en masse musker på en anden måde, end du normalt gør - og det gør man, når man hoster, og så bliver man øm - det er helt almindeligt.

    Almindeligvis når man har haft lungebetændelse og fået penicillin eller anden form for antibiotika, så skal man lige til et tjek hos lægen, så det kan sikres, at betændelsen er helt væk, så når du alligevel skal der hen, så kan du også forespørge om denne ømhed.
  • er der nogen her der ved hvordan man selv opretter et indlæg,har selv noget med lungerne,og lægerne gider ikke lytte til mig,de mener det er noget jeg forestiller mig,men er 100 på at det gør jeg ikke,det var så galt den 7,at jeg røg på sygehuset med barbu bilen,mplte en temp på 38,3 og en puls på 185 og der over,har vejrtrækningsproblemer i hverdagen,er blevet checket af egen læge for camcer, ingen tumor, men noget pectus forlænget bryst ben....

    det hele startede da min datter skulle i bad,da hun skulle ud løftede jeg hende og satte hende i sofaen,så ville min kæreste også løftes, bare for sjov, så det gjorde jeg, og da jeg satte hende ned gav det et ordenligt jagg mit i brystet,og lige siden har jeg ikke kunnet trække vejret ordenligt,det er som om jeg trækker vejret i en pose med hul i,det har nu stået på i et par måneder nu,og det bliver ligefrem ikke bedre,....

    har forskellige symtomer

    hovedpine af og til...
    varm på panden og omkring hovedet,feberlignende....
    har harf mavesmerter i begge sider af og til,.....
    røde knopper på huden.....
    og føler omkring zolo plekzus at det hæver op....
    følelsen er mest i zoloplexzus......
    har det som om jeg ska af med luft,bøvser utroligt meget,og føler det hjælper,giver ligesom en lettelse....
    ......

    har som sagt fået taget røgen og de siger mine lunger har det fint,men har bare ikke lyst til at forsætte sådan her for det er udholdeligt,kan slet ikk få vejret,og selv om de siger at det måske kan være phykisk tror jeg ikke på det denne gang,for den her gang er det noget andet....

    hver venlig at hjælpe en luft trængende borger:(
    Thomas
  • Jeg tænker på om du ved det løft har overanstrengt nogle muskler. Måske noget god massage kunne hjælpe.
    Når du har fået undersøgt dine lunger tror jeg ikke det er dem, det er galt med. Hvis nogle muskler er blevet overbelastet kan du sagtens få ubehagelige reaktioner fra kroppen.
    Lægen vidste heller ikke hvad der var galt med mig. Jeg havde stærke smerter, men det var musklerne. Fordi det ene ben var kortere end det andet blev visse muskler overanstrengte.
    Du kan roligt tro på muskler kan smerte virkelig meget og give dig følelsen af ikke at kunne få luft.
    Nu kommer jeg til at tænke på min svigermor. Hun troede det var hjertet, men det var musklerne. Bare læger dog ville være lidt mere opmærksom på den slags smerter.

    Se under: "Se alle debatter". Kig så under f.eks. Lungeproblemer eller andet, der står øverst til venstre: Nyt indlæg.
Log in eller Registrér for at kommentere.