Hjem Rusmidler Alkohol

Mors kæreste afhænging af alkohol?

Redigeret 29 oktober, 2012, 07:18 i Alkohol
hej netdoktor.dk

Min mor har en kæreste, de har været kærester i 1,5 år og han drikker hver dag ... han starter med 2 øl på vej hjem fra arbejde og når han så kommer hjem drikker han 2-3 øl inden aftensmad og efter aftensmaden drikker han 3-4 øl inden sengetid ... Han har også altid tomme øldåser og underberg flasker i bilen. Jeg var engang med ham i super brugsen hvor jeg så ventede i bilen og han gik ind og handlede, da han gik ud af bilen så jeg at han slingrede på vej ind i brugsen og ligesiden har jeg ikke kørt bil med ham...

Han ryger hjemmerul cigaretter uden filter og jeg har en mistanke om at han ryger hash, jeg kigger altid grundigt på hans tobak for at se om der er hash i...

men jeg har ik fundet hash i tobakken, men har stadig en mistanke..

han drikker ca 7-8 øl om dagen, HVER dag efter arbejde indtil sengetid ( fra kl. 16-22 ca.)

mit spørgsmål er så: ER HAN ALKOHOLIKER??

Kommentarer

  • Ja, det er der bestemt noget, der tyder på, men det bør og kan ikke være dit ansvar.

    Nu skriver du ikke noget om, hvor gammel du er, men det er for så vidt også ligegyldigt - jeg går ud fra, du bor hjemme ved din mor, og derfor er det hende, du bør tale med om hvor utryg det gør dig.

    Det er meget klogt af dig, at du nægter at køre i bil med en alkoholpåvirket bag rettet - det skal du fortsætte med.
  • Jeg er 16 år gammel og jeg har snakket med min mor om det, men hun siger at han ikke genere hverken mig eller min søster på 11.

    Min mor siger at han hjælper hende meget bla. økonomisk... jeg er bare bange for at han trækker min mor med "ned i det", fordi hun er begyndt at drikke øl en gang imellem til maden hvilket hun ALDRIG plejer at gøre.
  • Nu er der ikke noget galt i at din mor drikker en øl en gang i mellem, men jeg forstår til fulde din bekymring.

    Jeg kan forstå, at din mor ikke helt følger din bekymring, så derfor vil jeg foreslå dig at kontakte en af de rådgivningsgrupper, der findes for pårørende til alkoholikere. Jeg vil tro, at hvis du googler "pårørende alkoholiker" så vil der poppe en del op.

    Der kan du få en god og professionel rådgivning.

    Jeg synes, du har ret - der er grund til bekymring - og hvis ikke der er, så er der grund til, at du får noget hjælp til ikke at være bekymret.

    Måske der også er et tæt voksent familiemedlem, du kan tale med? En tante eller onkel måske? Alternativt hvis du har en lærer på skolen, du føler dig tryg ved og kan tale med?

    Du og din søster skal slet, slet ikke gå alene med sådanne bekymringer.
Log in eller Registrér for at kommentere.