Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Kæbe- og bidproblemer

2

Kommentarer

  • Jeg fik 2 visdoms tænder ryggedud for ca 3 år siden og har døjet med næmt tebøjlighed til spæninger i kæbe og tiltider svære smærter i tænder så jeg kan have svært ved at spise ting som er hårde ind blød rugbrød, har fåget filet forskellige af mine tænder ned men døjer stadig med Hovedpine kæbesmærter og andet smerter
    har kraftigt overvejet at prøve kranio sakral terapi som jeg håber kan hjælpe
  • Jeg har i næsten 2 pr haft bøjle på. Jeg har haft rigtig mange problemer med mine kæber - mit bid er der intet i vejen med siger han - lige til en tandlæge bog, sådan sidder de. Men jeg fik så endelig ud af ham, hvad problemet med mine kæber var.. Jeg har flade kæbehoveder, altså mit kæbeled er fladt og brusken i kæbeledet er "i stykker". Det giver mig rigtig mange problemer, og han mener ikke, at en bideskinne vil hjælpe mig. Men nogen gange kan jeg mærke, at selve kæbehovedet smutter ud af leddet og jeg kan mærke hvis brusken ikke sidder hvor den skal.. Derudover kan jeg ikke spise sådan noget som tyggegummi og jeg kan ikke spise noget der er lidt sejt i det, da jeg får ekstremt mange smerter. Jeg får også tit en ekstrem slem hovedpine af disse ondsvage kæber. Det er virkelig fustrerende, da jeg kun er 17 år gammel.
  • Jeg er helt enig med dig. Jeg har selv problemer med min kæbe og smerter i ansigt, kæbe og nakke pga dårligt sammenbid.
    Jeg har gået ved en privat tandlæge der er meget dyr og uden at blive helbredt.
    Jeg synes det er en jungle hvor man skal gå hen for at få hjælp. Det virker som om ingen har forstand på det i det offentlige eller tager ansvaret for det. Det er ret uhyggeligt. Politikerne må gøre noget!
    Blev sendt til ørenæsehakslæge af min læge. Vedkommende har henvist mig til at tage på panum for at se om de kan hjælpe. Og hvis ikke kan Kæbekir afd måske hjælpe!!! Suk. Sådan er det da ikke med andre sygdomme, at man ikke ved hvor der er behandling, og hvad behandlingen er.
    Vil gerne være med til at sætte mere fokus på området, for er også ret frustreret over den manglende hjælp fra systemet.
  • Tænker også bare - kan det virkelig være rigtigt at man i et land som Danmark ikke kan få hjælp til sine lidelser?! Politikerne skulle selv prøve at have problemer med biddet/kæberne, så kan det være det ville ændre sig!
    Føler slet ikke lidelsen er anerkendt. Der må gøres noget.
  • MarieH8, jeg vil blot oplyse dig om, du kan redigere i din tekst, hvilket du måske ikke har set. Du kan fjerne alle de mange bogstaver, som gør din tekst bliver meget for lang.
  • Min datter har haft bøjle på cirka 2 år... Da hun startede fik hun en slags ganebøjlepå pga overbid.. Det sad i overmunden lidt nedefor gagen,så hun kunne ikke spise,ikke tale ordentligt og den skar i hendes tunge..Så den endte med at komme ud... Hendes tænder sidder som de skal nu med hensyn til,at de sidder pænt i både over og undermund. Men hun skulle så nu ha elastikker i for at rette overbidet, det er blevet et mareridt...
    For hun får muskelsmerter myoser fra ørene og ned af og det resulterer i at hun vågner mange gange om natten og er helt færdig om morgenen ,så hun pga af mangel på søvn ikke kan slæbe sig i skole. Så nu har hun haft mindst 18 dages fra vær i år.. Hun tog så elastikkerne af og så går der ca 10 dage efter,før hun kan sove normalt igen.. Vi forsøgte så i efterårsferien med elastikker igen og jeg så masserede hende fra ørerne og ned hvor muskelsmerterne kommer 2 gange om dagen,for at se om det så kunne gå. Men hun kan igen ikke sove om natten..
    Det er jo en slag forstuvning man laver i hovedet og hele vores hoved er jo fuld af muskler,så sådan set er der ikke noget at sige til det. Hun har også været syg nu med influenza,nu for anden gang da hendes immunsystem jo blir dårligt uden søvn.. Vi var ved tandlæge ,som sagde man ikke kunne gøre andet for godt 14 dage siden ..I næste uge skal vi så til specieltandlæge,for at se om hun evt har en anden ide.. Men vil lige høre om nogen herinde, evt har prøvet noget lignede..Man føler sig ret magtesløs.For de siger at blir overbidet ikke rettet er der stor chance for at tænderne,kommer til at sidde forkert igen..Men hvad gør man ?
  • Jeg har læst et par af jeres indlæg, og jeg vil klart anbefale jer at tage kontakt til Per Stylvig i København. Han fiksede min kæbe, da den gik af led for nogle år siden og man kan høre på ham, at han ved, hvad han taler om. Ud over dette, så er han er meget sympatisk og forstående at være hos og jeg har haft en rigtig god oplevelse hos ham. Mit bid er også skævt og jeg skal have lavet en speciel bygget bideskinne, som kan hjælpe med mit bid, så jeg ikke længere oplever hovedpiner og spændinger i kæben.
  • Hej jeg faldt af hest for noget tid siden fik skuldre smerter og 2 timer efter fik jeg stød agtigt i kæberne og har lidet af det siden og kunne rigtig godt tænkte mig st høre lidt om det
  • Mit forløb mht. kæbe og smerter.
    Fik lavet en krone på en tand for 13 år siden.
    Har siden haft forskellige problemer med et lændehold, øm skulder og til sidst ond i hæle.
    -gik til kiropraktor- som var et aldeles og helt igennem ubrugeligt tiltag- Knæk knæk, og kom igen om 3 dage.. " hvad er der galt, hvad kan foresage at min lænd låser?" Det kan være så meget, men vi ses igen om tre dage- nyt klip i sundheds forsikringen !!! Jeg var skæv i hele kroppen, og langt fra at være god.
    Fik kontakt med en Kranio Sakral KS behandler i Århus, som på telefonen fik beskrevet mine problemer.
    En ankel der var fastlåst efter et "om vrik" et halvt år tidligere havde gjort at jeg var blevet helt skæv i lænden. Det fik han korrigeret på en times behandling- gik derfra uden smerter eller skævhed.
    Senere opstod der smerter i mine hæle, primært den højre. Efter besøg hos KS behandleren stod det klart for ham at min kæbe/ 1 tand der var årsagen.
    Efter korrektion af mit bid over et længere stykke tid hos tandlægen ( som til fulde anerkender og forstår sammenhængen) , samt bideskinne som jeg benytter om natten er jeg nu helt symptomfri.
    Min egen lomme konklusion er, at alle de problemer jeg har haft mere eller mindre kan forbindes med tandkronens indtræden i min mund, og har været årsagen til dårligere /ubalance- ankel vrid, lændehold, hælsmerter mm.
    Kæbe og bidet er så vitalt på hele kroppens balance.
    Jeg ville ønske at der kunne komme mere fokus og generel information omkring mulige bivirkninger ved et bid, der ikke er korrekt.
    Jeg vil påstå, at der går rigtig mange mennesker rundt som har ondt et sted i kroppen, uden at forbinde det med at det kan ligge i deres bid.
    Den etablerede læge/tandlæge stab virker utrolig tilbageholdende med at anerkende sammenhængen. Ihvertfald dem jeg har talt med, med to undtagelser...
    Med det som udgangspunkt, er det svært/ umuligt at flytte sig/ den almene opfattelse.
  • Det er godt nok deprimerende læsning, i denne debat.
    Vil være interessant, om nogle af jer, der har fortalt at I havde problemer, da I skrev, idag vil fortælle om I er kommet nærmere en, for jer, individuelt god løsning.

    Dette skriver jeg, fordi jeg efter en fejlbehandling har problemer med tænder, bid og kæber, og har konsulteret adskillige tandlæger, som ikke har haft viden til at hjælpe mig.

    Jeg masserer selv kæber og ansigtsmuskulaturen, gummerne og hals og nakke og skuldre, og laver flere gange ugentligt strække og gabeøvelser m.v og lever derudover virkelig sundt, på alle mulige måder.
    Det er dyrt at benytte tandlæger !
    Jeg vil gøre opmærksom på, at folketinget behandler et lovforslag som giver tandlæger mulighed for at tvangsbehandle visse kunder, som de mener, ikke er istand til at give informeret samtykke til behandling !!!
    Det er dybt uansvarligt, efter min mening, dels at ødelægge et nødvendigt tillidsforhold mellem behandler og kunde, men også at kunne påtvinge borgerne behandlinger , som i mange tilfælde ikke virker efter hensigten. Der er en underskriftindsamling, mod forslaget igang. Støt den gerne.
Log in eller Registrér for at kommentere.