Hjem Kvinder Overgangsalder

Vægtforøgelse

Redigeret 31 juli, 2016, 01:59 i Overgangsalder
Er der nogen forventelig sammenhæng mellem overgangsalder og vægtforøgelse, eller er det bare mig?
Jeg har haft menu on and off i et års tid, er 56 år, og har inden for et par mdr taget 2-3 kg på, som jeg ikke som jeg plejer, "bare " kan smide igen!

Kommentarer

  • Nej, det er ikke bare dig.
    Man skal indtage færre kalorier efter overgangsalderen end før, for at kunne holde vægten. Jeg læste det engang i en lægebrevkasse, men jeg er ikke helt sikker på, hvor mange procent færre kalorier. Tror det var 10%.

    Hilsen Helene
  • Jeg har også taget på, men det skyldes nok at jeg sover dårligt om natten på grund af hedeture.Der er nogle der har fortalt mig at vi bliver normalvægtige igen når overgangsalderen klinger ud.Der er jo mange andre sammenhænge der er i spil ved overgangsalderen, fx træthed der måske holder en lidt mere på sofaen end godt er. Derudover kan man se på sin mor. En del af vores kropsbygning er genetisk bestemt.
  • Jeg er selv 54 år og i overgangsalderen og har taget rimelig meget på , vejede før 60 kg er nu oppe på 76 kg! Nu er det sådan at jeg heller ikke motionere mere end nogle lange gåture et par gange om ugen! Kosten spiller også en rolle vi skal kikke mere på hvad vi indtager da det er meget sværere at tabe sig i denne fase i vores liv.

    Jeg har ikke meget godt at , sige om min overgangsalder, mange stærke smerter i underlivet. Har vel været i overgangsalderen nu i 6-7 år ca. Ikke mange hedeture. Kan anbefale dig at læse om emnet Overgangsalder der er skrevet mange spændene ting.

    Konklusionen er nok for os alle i den overgang er at, vi skal være meget opmærksomme på hvad vi indtager både af mad og drikke - Jeg har læst at man godt må have lidt fedt på hofter, mave og lår i overgangsalderen fordi der findes østrogen i vores fedt depoter som skulle hjælpe kroppen i denne fase...

    Hilsen Betty
  • De fleste tager på, når de kommer i overgangsalderen.
    Jeg tog nok 10 kg på, i løbet af et år, jeg følte det var væske, for ingen slankekure hjalp, og jeg var meget aktiv og er det også i dag.

    Indtil da, har jeg altid været slank.

    Foreløbig har jeg haft hedeture i 15 år, men for et halvt år siden, fandt jeg nogle piller på nettet, som også skulle hjælpe på overgangsalder/hedeture m.m.
    Til min overraskelse begyndte jeg at svinde ind... jeg kunne pludselig passe mit tøj igen.
    Det kom ganske langsomt, så der gik lang tid, før det gik op for mig, faktisk var det venner og familie der bemærkede det først.
    Men jeg kan kun anbefale andre der har væske i kroppen, at prøve dem.

    Mine hedeture er nu nærmest om natten, eller tidligt om morgenen, det kan jeg godt leve med, det bliver efterhånden en vane efter så mange år.

    Pillerne hedder Bio - Pycnogenol

    http://www.ladanesa.com/component/conte ... 1-opc-bark

    http://www.naturoghelse.dk/shop/bio-pyc ... 4495p.html
  • Jeg har også en problemer med at holde vægten, har dog næsten ingen svedeturer.
    Har taget 10 kg. på de sidste år, synes ikke jeg spiser ret meget.

    Morgenmad 1 stk. rugbrød med ost
    Frokost 1 stk. rugbrud med leverposteg eller andet.
    Middag kylling m/pasta, sjælden fed mad.

    Mellem måltider, ca. 5-6 stk. frugt hver dag.

    Selvfølgelig spiser jeg sommetider lidt slik, kage og drikker en øl eller et glas vin. Men spiser aldrig smør, sjælden sovs.

    Går mindst en halv til en time hver dag, cykler mindst 6-10 km hver dag og spiller fodbold en dag i ugen.

    Men tager stadig på, kan det være fordi jeg spiser for lidt, så jeg ikke får forbrændingen op?

    Hvis der er nogle der har gode råd skriv venligst
  • Kære medsøstre

    Vi skal være MEGET forsigtige med, hvad vi putter i munden, nu efter overgangsalderen. Og/eller så er det en god ide´ at skrue op for motionsniveauet.
    Jeg har en stofskiftelidelse og derfor ikke så mange kræfter, men evnen til at sige ja-tak og nej-ditto til mad & andet har måttet forfines senere år.
    At røre sig for at holde tajlen slank (undgå den farlige bugfedme) må være et must. Skær ned på alkohol eller undgå helt. Og seks om dagen bør være mer - meget mer - grønt end frugt.
    Og så elsk dig selv!
    Gode tanker til alle jer
    Inger
  • Hej herinde :)

    Jeg har nu taget Pycnogenol i 4-5 år, og jeg har tabt mig - så meget, at jeg er gået ned på halv dosis - jeg er under min normalvægt, fra før overgangsalderen.
    Jeg har tabt mig over lang tid, og har det så godt fysik / psykisk i dag. at jeg ikke skal tabe mig mere.

    Jeg vil dog ikke undvære Pycnogenol, da de er gode at tage, for at holde sig sund.

    Det sidste jeg har læst er ( som sikkert er forklaringen på mit vægttab ) at


    PYCNOGENOL FORBEDRER NYREFUNKTIONEN

    http://sund-forskning.dk/artikler/pycno ... unktionen/

    Jeg syntes andre skulle have glæde af mit råd :)
  • Hej!
    Er meget interesseret i at vide hvor mange mg du tager om dagen?
    Jeg er 56 år og er indenfor det sidste blevet en del tungere. Har taget 8 kg på.
    MVH
    Anette
  • pige65 : Hej er interesseret i at høre hvilken dosis du startede på og hvor længe du var på start dosis og hvilken dosis du er på nu, på daglig basis. Er ny i overgangsalderen ;-) Antager at du er fra 1965, hvilket ut også er, min overgangsalder startede da jeg var 48, der havde dog forinden været et par år med uregelmæssige blødninger, men stoppede med menustationer ved 48..... Jeg har, som du beskriver taget 4-5 kg, er meget aktiv i form motion og styrketræning og har altid været slank. Håber at høre fra dig ift erfaringer, er lige påbegyndt pycnogenol og håber på effekt.....:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.