Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Herpes

13

Kommentarer

  • JEG HAR FUNDET EN DANSK DATING SIDE FOR HERPES RAMTE, ET GODT INITIATIV FOR AT STOPPE SMITTEN OG FINDE KÆRLIGHEDEN IGEN.

    WWW.HERPESDATING.DK

    Hilsen H
  • Hej med jer!Jeg er en ung pige på 20 som fik konstateret herpes sidste år.. Jeg har haft 3 udbryd indtil videre det første udbryd gjorde fandens ondt og var helt forfærdeligt! De to andre har jeg egentlig ikke mærket så meget til, det er dog mere psykisk det gør ondt og ikke fysisk.. Her for tiden går jeg med en masse tanker og bliver let ked af det. Jeg er begyndt at se en fyr som jeg synes er rigtig sød og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få det sagt.. Jeg er så bange for at han vil løbe skrigende bort og både blive flov og synes at jeg er klam osv. Jeg har altid været utrolig god til at beskytte mig og har altid haft stor respekt for sex, at jeg så bliver smittet den ene gang jeg ikke beskytter mig har været meget svært at se i øjnene og ville så inderligt ønske at jeg kunne spole tiden tilbage.. Mine spørgsmål er om man efter et udbryd godt kan dyrke ubeskyttet sex? og om jeg kan modtage oralsex og evt. få finger af en fyr uden at han bliver smittet?? Og hvordan skal jeg evt. få det her sagt til den fyr jeg ser?? Håvber virkelig at der er nogle af jer derude som har nogle gode svar og kan hjælpe mig! Mange hilsner fra mig.
  • Det er meget bedre at læse om det. Det ser ud til, der altid er smitterisiko, men mest under udbrud.

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... italis.htm


    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/ ... es-simplex)/

    Hm, det link virker ikke. Jeg skrev på google: hvordan smitter herpes.
  • Vi kan alle smittes nemt med herpes. Enten fordi alle sexpartnere ikke er så påpasselige, men også fordi mange af os har virus latent i kroppen. Min dermatolog fortalte, at hun havde haft flere patienter, som var ældre damer, som pludselig fik herpes efter mange år uden at have haft en partner. Det er en tricky virus.

    Jeg er selv meget påpasselig for ikke at smitte min kæreste. Alligevel ved jeg ikke helt, om det alligevel kan ske. Men lige så snart jeg mærker den mindste ømhed på en kønslæbe, tænker jeg straks herpes. Et par timer efter kan jeg som regel mærke, om det er herpes. Hvis jeg skraber let hen over området med en negl, kan jeg mærke den ømhed, som kun opstår ved herpes eller hvis huden /slimhinden har fået en skramme (hvilket er meget sjældent).

    Jeg har god erfaring med at behandle med både Zovir-tabletter og creme med det samme. Desuden bruger jeg en lille maskine, som udsender ultrarødt lys. Den er lavet til behandling af forkølelsessår på munden, men firmaet mener også den har effekt ved herpes type 2. Den hedder ViruLite og kan købes på nettet i England. Den engelske sygesikring giver tilskud til den, hvilket for mig at se, er en form for blåstempling.
  • Så blev det min tur til at blive ramt af herpes. Og jeg har da nok aldrig oplevet noget så smertefuldt! Jeg har haft den samme kæreste i 2 år og har aldrig været smittet med kønssygdomme. Men når jeg aldrig har haft det før må jeg jo have fået det af min kæreste hvor virussen så har ligget i hans krop? Det er i hvert fald min teori, for man kan vel ikke bare få det sådan ud af det blå når man aldrig har haft det før. Men hvad er jeres erfaringer med sex bagefter et herpes angreb? Min læge sagde bare at jeg sagtens kunne have sex igen når det ikke gør ondt mere. Men burde jeg ikke i det mindste vente til jeg har taget pillekuren færdig? Synes der er mange forskellige svar på det og når man læser den her debat lyder det godt nok skræmmende, og har man først fået det en gang er man så dømt til at bruge kondom hele tiden?

    Håber I kan svare :) Gid jeg havde været foruden det her helvede!!
  • Hej alle.

    Er der nogen der har erfaring med hvad man kan spise for at holde sine udbrud nede og med det mener jeg ikke den medicin der er på market men noget naturligt.

    Hvad med andre former for sex som anal og oral...?
    Nogen der har nogle erfaringer indenfor overnævnte områder og hvordan man lige griber det an.
    Er jo ikke så rart at blive smittet andre steder som bruges dagligt på en lidt anden måde :D

    Mange hilsner :)
  • Hej alle sammen :)
    Som i nok kan gætte er jeg også smittet med herpes.
    Jeg er blevet smittet af min kæreste som 'kom til' at være sammen med en anden pige, og uheldigvis fik herpes.
    Jeg har ALDRIG prøvet noget så smerte fuldt i mit liv. Jeg kan ikke sove om natten for bare smerter og jeg er ved at tude hver gang jeg skal tisse.
    Det er mit første udbrud, og jeg var til længen igår og få pencelin. Jeg har stor hvide sår (blister). Er der nogen der ved om jeg kan lindre smerten bare en lille smule på nogen måde, ved is eller creme eller lign.
    Og hvor længe skal jeg tage pencelin før smerten går væk?

    Håber i hjælpe mange knus fra AnneSofie :)
  • Redigeret 25 september, 2015, 17:31
    Du kan køb Zovirax/Aciclovir her fra en licenseret apotek uden forudgående recept (kræver en nem online konsultation) http://www.europetablets.com
  • Hej
    Over halvdelen [50%] af nye stammer fra oral sex eller så at sige fra mund til fingre til kønsdele
    God dag
  • Til AnnSofie

    Hvis du stadig søger lindring så prøv evt. Reckeweg R 68. Dette homøopatiske lægelmiddel har i 100 år virket lindrende på herpes, helvedesild og skoldkopper. Fås i matas.
Log in eller Registrér for at kommentere.