Hjem Lunger Lungeproblemer

indsnævring på lunge

Redigeret 26 juli, 2012, 02:57 i Lungeproblemer
Hvor og hvad kan man gøre ved det, har en kollega hvis mand er ramt af det, han har 3 mdr tilbage at leve i hvis ingen kan hjælpe..han er 50 år og for 3 år siden fik han fjernet 40% af højre lunge pga en kræft-lignende tumor, alt blev fjernet dengang, men nu har han fået en indsnævring på lungen, problemet er at han godt kan få luft, han kan bare ikke komme af med det igen...der må da være nogen som ved noget, eller kan sende mig videre- udland- adresser -mailadresser -telefonnumre -info, alt kan bruges, alle miligheder skal undersøgs- det kan ikke være rigtigt at han ikke kan hjælpes, men hvor?

hilsen Pia
«1

Kommentarer

  • Man læser jo om nogen, der bliver opgivet på et hospital, men finder ud af at der kan være hjælp at få på en andet hospital.
    Jeg læste bl. a. om æggestokkræft, at en var opgivet, men blev helbredt på Odense universitetshospital.
    Så er eksperter blevet spurgt eller er det kun et svar fra et hospital.

    Nogle læger rejser jo selv til udlandet for at blive behandlet, når det opgives herhjemme.
    Jeg ville spørge journalister, om de muligvis har kendskab til behandling i udlandet. Hvad gør man ikke eller prøver at gøre.

    Jeg ved et tilfælde hvor vedkommende tog til Berlin. Der blev intet gjort herhjemme. På hospitalet sagde de, det var i sidste øjeblik.
    Der blev straks iværksat forskellige undersøgelser. Ikke noget med at vente og vente. Det kostede mange penge. Hun var så heldig, at kunne betale.
  • Jeg kom i tanke om, jeg havde gemt en avisartikel. Det er BT fra torsdag den 29 juni 2000.
    Der står at en af jysk fodbolds topfolk, Bruno Jensen, blev helbredt for lunge kræft i Tyskland. Han var opgiver herhjemme.
    Hans datter, som bor i tyskland fandt et hospital : Privathospitalet Carl von Hess Krankenhaus i Hammelburg ved Frankfurt.
  • Han har også midlerne til det,heldigvis, men hvor henvender man sig henne- hvilke journalister sidder inde med sådan en viden..det par som jeg skriver om, magter simpelthen ikke selv at finde rundt på nettet og hvor man nu muligvis kan få oplysninger, de er i chok og helt i kulkælderen, det er derfor jeg prøver mig frem- men det er også svært for mig da jeg ikke er den store pc-nørd- uha, hvor ville jeg gerne komme med nogle ideer- et eller andet der kunne hjælpe dem i sidste ende...jeg prøver at sende dem dit bud, så må vi se om der kan være noget der- eller også de kan sende dem videre, tusind tak for det persille;)
    hilsen Pia
  • Du har sikkert ikke set, jeg har sendt navnet på en avis og adressen på et hospital. Men det er fra år 2000. Man kan da undersøge det.
  • Jo-jo, havde så travlt med at skrive adressen på sygehuset til min kollega at jeg ikke sansede avisdatoen- så den sender jeg selvfølgelig også med- tusind tak for det;) Ja, alle muligheder skal undersøges-prøves..
    hilsen pia
  • http://www.bt.dk/node/261546/print

    Her kan der læses om tilfældet. Om alt stadig er godt ved jeg jo ikke.

    Man kan finde journalist Niels Ole Qvist på google. Det må være ham, der har skrevet artiklen.
    Jysk fodboldklub, der må også eventuelt kunne søges oplysninger. Jeg har ledt efter det omtalte hospital, men navnet passer ikke helt. Men derfor kan det jo godt være det samme hospital.
    Jeg ville også ringe til alle med navnet Bruno Jensen. Det skulle nok lykkedes mig at finde nogen med kendskab til sagen.

    Jeg fandt engang et barnebarn til en gammel mand. Så det kan lykkes at finde oplysninger, hvis man vil.

    Flere oplysninger
    http://www.kræftbehandling.dk/hospitalet.htm

    Den adresse vil åbenbart ikke virke, men jeg skrev på google:
    Carl von Hess Krankenhaus i Hammelburg
    Så kommer det frem et lille stykke nede.
  • Tusind tak Persille, det skal der helt sikkert følges op på...alt kan bruges og alt skal prøves..
    hilsen Pia
  • Indtil han kommer afsted, kan han prøve at ånde ud gennem en peep-fløjte (fra sygehuset) eller bare et sugerør, som her altså skal bruges som pusterør. Jeg ved godt det lyder tåbeligt, men det vil hjælpe ham en smule med at komme af med luften. Det har noget med lungens fysiologi at gøre. I det mindste er det værd at prøve hvis han har perioder der er sværere end andre. Måske man kan få en maske eller noget der kan lave den luftmodstand han har brug for om natten.

    KOL-patienter har samme problemer.
  • persille1persille1
    Redigeret 26 juli, 2012, 02:51
    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =9/menu=8/


    Jeg har læst man nu har forsøgsbehandling i danmark. En behandling som mange mennesker åbenbart har fået med godt resultat i Hammel, Tyskland. Hvor lang tid man så skal forsøge på enkelte patienter inden behandlingen kan bruges i danmark kan man gætte på.
    Næe, der må jo undersøgelser til først. Der kunne jo være nogle bivirkninger, som ikke var opdaget endnu. Eller hvad der nu siges. Eller nogen skal skrive en doktorafhandling.
    Hvis valget står mellem død eller en chance, så er valget ikke så svært.
    Har man ingen penge er der ikke meget at gøre. Dem, der har penge, bliver behandlet i Tyskland.
  • Jeg ved, at det er ikke sikkert det hjælper, at rejse til Tyskland. Kendte en, der satte sig i gæld for behandlingen. Hun døde her i maj måned.
    Man har ret til behandling i udlandet, og også ret til at få behandlingen betalt. Men man skal søge om det, og det tager sin tid. Hende jeg kendte, nåede ikke at få udbetalt pengene til behandlingen.
Log in eller Registrér for at kommentere.