Hjem Hjerne og nervesystem Åben debat om hjernen

Hva er der galt med mig???? Hjælp

Redigeret 14 juli, 2012, 09:38 i Åben debat om hjernen
Hej alle sammen

Det hele startede med at da jeg vågnede fredag d. 6/7-2012 om morgenen, havde en voldsom hovedpine slet ikk til at kunne holde ud, oven i det havde jeg kvalme og var svimmel.. Fik en tid ved lægen og tog derned, han målte mit blodtryk og det viste sig at være for højt, men ikk noget der gjorder at alarmklokkerne ringede.. Så jeg tager hjem igen og ligger mig i min seng, da klokken bliver 11 ringer min hjemmesygeplejerske på døren og jeg går selvfølgelig lige så stille ud og åbner op.. Da hun er kommet ind, går jeg hen og ligger mig i min seng igen.. Hun stiller sig så ved siden af min seng og spørger mig til om jeg har det dårligt..

Jeg fortæller hende så at jeg har en voldsom hovedpine, som om mit hoved snart skulle springe i luften og at jeg havde kvalme og var svimmel.. Og hun siger så at det ikk var rart.. Hun vender sig om og går væk og begynder at finde min medicin frem..

Det her har jeg så fået fortalt af hende nogen dage efter..
Da hun vender sig om og kigger på mig, ligger jeg og stire tomt ud i den blå luft og hun begynder så at ruske i mig og der kommer ikk noget svar fra mig.. Hun måler så mit blodtryk og der er det stadig højt og min puls er meget høj.. Hun skynder sig selvfølgelig og ringe 112 og imens hun snakker med sygeplejersken inde fra falck, stopper jeg med at trække vejret i 3 min mener jeg hun sagde.. Hun påbegynder så hjertemassage og gir mig kunstigt åndedrat og imellem tiden ankommer falck.. Da falck ankommer begynder jeg at trække vejret meget langsomt igen og min puls falder til under det normale, jeg for ilt og diverse ting og sager, jeg blir lagt på en båre og kørt ud i ambulancen..

Så begynder jeg at komme til mig selv igen ude i ambulancen.. Har meget ondt i mine ribben og jeg klager fortsat over stærk hovedpine, kvalme og svimmelhed.. De lyser mig så i øjnene og mine pupiller er meget store, dog genere lyset mig en hel del, da de lyste mig i øjnene..
Jeg blir så indlagt til opservation og for alt muligt udstyr koblet til mig, så de kan holde øje med mig natten over.. Senere fredag aften, falder jeg hen igen og lægen blir tilkaldt på afdelingen da jeg er ukontaktbar og ikk reagere på noget af det de gør ved mig, heller ikk engang da de påføre mig smerte.. Igen er min vejrtrækning meget langsom, samt min puls.. Blir så flyttet på ene stue og for koblet endnu mere udstyr til mig, samt jeg for ilt.. Lørdag blir jeg udskrevet og sendt hjem..

Ska lige siges at de kun holdte øje med mit hjerte og tog nogen blodprøver for at se om der var noget galt med hjertet... Som der så ikk var, jeg tog så hjem og hovedpinen var lidt bedre..

Ska lige siges at min mor og halvstoresøster, begge to har hul i hjertet og min mormor har haft 2 hjerneblødninger og en blodprop i hjernen..

Nu sidder jeg så 6 dage efter og har en helvedes hovedpine igen, er svimmel og har kvalme.. Hva ska jeg gøre, ringe til vagtlægen, vente til jeg ska til lægen imorgen, eller ringe til hjemmesygeplejen, så de kan komme ud og vurdere min tilstand..

Det ska lige siges at jeg har været indlagt for 16 selvmordsforsøg med overdosis, kan det være min krop er ved at give op.. Jeg ved det ikk selv og lægerne har ikk lavet videre undersøgelser på mig..

Hilse bekymret 19årig pige.. Håber der er nogen derude som kan hjælpe mig lidt på vej

Kommentarer

  • Har du været eller er du stofmisbruger?
    Det er voldsomt mange gange du har forsøgt selvmord med en overdosis.
    Hvorfor har du hjemmesygeplejerske? Der må være en grund til det. Du er trods alt ikke så gammel, så et eller andet gør man for dig, for at hjælpe dig.
    Ingen her, kan give dig et svar på, hvad der er galt med dig, prøv at spørge din læge.
  • Jeg hverken er eller har været stofmisbruger
  • Hvis du bliv behandlet inden for 24 timer og det kun havde været 1 overdosis så var der intet problem. Men 16 gange WOW! Jeg har selv levet med selvmords tanker men kæmpede dem væk, livet er vær at leve for der er endelig flere positive end negative ting! Man høre bare kun de negative ting, er ikke selv doktor men da der også er noget psykisk galt med dig kunne det være at du havde angst, en psykisk sygdom der der kan gøre der bange for mange ting, da du skriver på den måde du gør her, lyder du meget paranoid, det kan være grunden til den høje puls hovedpinen og det høje blodtryk. Alligevel tror jeg ikke bare at det kun er det, tror desværre at din nyre er ved at give op, grundet alle de overdosiser. Inden jeg siger mere må du gerne sige om du ventede over 24 timer med at blive opdaget og om du tog over 10 piller hvis det var hovedpine piller du overdoserede. Hvis det var vitamin piller skal du bare tage den med ro! Ellers er jeg altså bange for at din nyre snart giver op! Pas godt på dig selv

    Hilsen Tobias.
  • Hvad tog du, da du overdoserede dig?
    Det er mange gange du har forsøgt med overdosering.
    Der er en grund til, at du har hjemmesygeplejerske, men det har måske ikke noget med det her at gøre?
  • Hej Tobias jeg ventede 3 timer inden jeg selv sagde noget. Det var alle gange smertestillende piller og igen idag har jeg været indlagt i nogen timer med kraftig hovedpine og min hovedpine er stadig meget slem og jeg er meget generet af lyset.. lægen sagde at de ville lave nogen undersøgelser på mig og skanne mit hjerte. Men istedet sendte han mig hjem, lorte læge siger jeg bare. Min hjemmesygeplejerske ringede 112 da jeg igen var ukontaktbar og havde forhøjet blodtryk, store pupiller og hurtig puls.
    Grunden til jeg har en hjemmesygepleje er at chancen er for stor for at jeg tager en overdosis, hvis jeg bare har det stående fremme.
  • Så er der nogen der forsøger at beskytte dig.
    Men hvad får dig til at gøre dig selv ondt?
    Som jeg læser dit indlæg, så vil du jo gerne leve. Jeg tror du ved, at smertestillende piller i overdosis er farligt. Det er muligt, at de mange gange du har forsøgt med overdosis, har skadet dig så meget, at det er svært at gøre noget der retter op på det.
    Hvis dine nyrer og din lever er mere eller mindre ødelagt, så sker der jo også noget med hjernen og nerverne.
    Kan du ikke snakke med din sygeplejerske om det?
  • Ja jeg ved godt at det er farligt at tage for mange smertestillende piller. Mit ønske er ikk at dø, men at få noget hjælp. Men det kan da godt være at min lever og nyre har taget skade
  • Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til dig. Du kunne evt. spørge din læge, hvordan din lever og dine nyrer har det.
    Det er nok der, du får bedst viden om, hvad der er galt med dig.
    Har din krop ikke taget skade, så har du muligheden for at leve og tage livet til dig.
    Hvilken hjælp til at leve er det du gerne vil have?
    Dit hjerte er undersøgt, og det fejler ikke noget. Så udfra det, er du ikke i livsfare.
    Sørger du for, at få mad og drikke?
    Man skal også sørge for at bevæge sig og komme lidt ud i frisk luft.
    Hvordan er din dagligdag?
    Måske er der slet ikke noget galt med dig rent fysisk.
    Er du ked af noget, som gør, at du befinder dig i den tilstand du gør?
    Har du talt med en psykiater eller psykolog?
Log in eller Registrér for at kommentere.