Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udmattet

Redigeret 15 juli, 2012, 11:32 i Astma
Ved ikke med jer, men efter jeg er startet på budesonide pulmicort, er jeg begyndt og føle mig ekstreemt udmattet.
Er næmest ligeglad med alting.. Lidt som om tiden er gået i stå? En rimelig syg depression..
Har læst lidt om at det kan forsage adrenal træthed. Tror det er det jeg har fået..
Bliver nødt til at smide den ud, for kan simpelthen ikke have det.
Kan ikke have at mit liv ruller afsted mens jeg bare står og ser til.
Astma eller ej, jeg smider den ud. ;)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nogen der ved hvornår sådan noget er ude af kroppen?
    Har INTET energi. Min livsgnist er pustet fuldstændig ud,
    og jeg VED at det er inhalatorens skyld.
    Havde det slet ikke sådan inden..
    I forvejen ligger mit liv i store ruiner,
    så det sidste jeg har brug for er den her udmattelse.
    Lorte pisse "medicin".... Hvorfor sælger de det,
    når der er så mange bivirkninger?
    Man flytter jo bare problemet over til noget andet.
  • Indstillinger
    Hej Butterfly

    NEJ, jeg kan se på dine indlæg at du ikke har det godt, om du tager medicin eller ej, er op til dig men du må ikke smide den ud før du har talt med lægen om dine bivirkninger, som alligevel skal registreres det kan jo være at det er noget som fortager sig. Når nu du er der, kan du lige så godt fortælle om hvordan du har det! Bed om en akut tid, meld dig syg og sov alt det du har brug for. God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Er gjort.
    Skrev til min læge i eftermiddags of informerede ham om min situation.
    Nu skal tiden bare gå med at jeg får det bedre.
    Det bare irriterende, for der er så mange projekter i mit liv lige nu,
    som jeg ikke kan færdiggøre pga. det her..
    Men jeg må vel bare give det tid, indtil jeg kommer mig.
    Det er det eneste jeg kan gøre.. Crap, pis og lort...
  • Indstillinger
    GODT! Slap endelig af, ellers får du stress oveni det du allerede har.
    Din læge skulle gerne hjælpe dig med ny recept på det du har brug for og evt. henvisning til nogle samtaler - lægen kan måske selv gøre det med livsstilssamtaler, hvis I taler godt sammen. KH Helle8
  • Indstillinger
    Lægen skal ha den inhalator proppet direkte tilbage i a*** skal han.
    Han informerede mig ikke engang om bivirkningerne.
    Den store lort. Mit liv er sat på stand by. Fik endda hallucinationer af det (!). Kan godt være det kun er midlertidigt, men jeg skal give ham midlertidigt.
    Troede at astmamedicin kurede... NOT.
    Har endda læst det.. Det dæmper kun symptomerne.
    Flere har også sagt det gjorde deres tilstand værre.
    Men whatever.. Jeg vælger alligevel at tro, at det måske kan virke for den ene, men ikke for den anden.
    Bare fordi jeg har en negativ oplevelse, betyder det ikke alle har.
    Men hold kæft jeg har så ondt..
    Må bare ventee... Tålmodighed til noget som man ikke har.
  • Indstillinger
    Hej igen

    Nå, det må jeg nok sige. Hallucinationer er en ekstremt voldsom bivirkning, som jeg heller ikke ville finde mig i. Skift læge, når du ikke synes behandlingen af dig er seriøs nok, også i sammenhæng med sådan som du generelt har det. Det er meget vigtigt du får den rette hjælp.

    Astma er en kronisk lidelse, så du skal blive ved med at have medicin, derfor skal du også have noget andet. Det kan være svært i begyndelsen, men når du først får det rigtige, kan du sikkert godt leve et normalt liv uden at astmaen fylder det hele.
    Prøv at høre Astma Allergi Danmark, hvad de evt. kan råde dig til. KH Helle8
  • Indstillinger
    Ja. Jeg ved ikke om jeg vil fortsætte behandlingen, for min astma var ikke så slem. Troede bare jeg kunne få noget, som kunne gøre det lettere for mig, men det er bare blevet 100 gange sværere.
    Jeg har ondt i maven, og min krop er helt kold.
    Sidder i en mærkelig rus stadigvæk, og den vil ikke give slip.

    Du ved tilfældigvis ikke hvornår sådan noget er ude af kroppen?
    Som sagt det er 2 dage siden sidste dosis, og føler stadig ingen forbedringer..
  • Indstillinger
    Hej

    Nej, det véd jeg ikke, det kan sikkert variere. Forhåbentlig går det bedre nu, hvor der er gået yderligere et par dage?
    Du kan også spise havregryn og tage C-vitamin som skulle dæmpe symtomerne, undgå mælkeprodukter hvis du kan. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.