Hjem Rusmidler Alkohol

Allergisk overfor alkohol???

Redigeret 2 juli, 2012, 04:54 i Alkohol
Jeg er bange for at jeg er allergisk over for alkohol.
Når jeg går til fest og drikker 5 genstande, kaster jeg op og er virkelig dårlig!
Når jeg går til fest og drikker knap nok 2 genstande (sidste genstand indtaget kl 1) vågner jeg om natten ved en 4-5 tiden og har ufatteligt ondt i maven, har kvalme, koldsved og kan overhovedet ikke sove. Jeg får dog ikke udslet eller noget andet. Jeg har spist ordenligt mad forinden, og drukket masser af vand, men alligevel har jeg overdrevne tømmermænd.
Er det normalt at det sker når jeg knap nok har drukket 2 genstande? Mine veninder der drikker mere mærker overhovedet ikke noget.
Jeg er gået meget væk fra at drikke alkohol, og det er ret irriterende at det skal være sådan, da jeg elsker at gå til fest og være beruset og hygge mig med mine venner! Alle mine andre venner drikker mere og er rigtig fulde uden at få tømmermænd overhovedet.
Er der noget jeg kan gøre for at undgå de tidlige tømmermænd? Eller bare mindske dem.

Venlig hilsen den forvirrede...

Kommentarer

  • Hej du,

    Der er kun få tilfælde af direkte alkohol allergi. Men der er en masse muligheder for at hvis du får medicin, eller tager andre stoffer / piller, så kan det meget vel være derfor du reagere med en allergisk reaktion.

    Det kan være astma-medicin, sukkersyge-medicin, piller for underlivsbetændelse, muligvis p-piller for nogen mennesker, smertestillende piller - det kan også være parfume med alkohol, eller forskelligt mad mad kombineret med alkohol.

    Der er så mange muligheder for årsagen til at du reagere på alkohol.
    Umiddelbart vil jeg tro at det er alkoholen kombineret med noget andet, der gør udslaget.

    Mit forslag ville være at gå til din læge, og blive allergi / overfølsomhedstestet af lægen. Både medicin, fødevarer, pollen osv. osv.

    :-)

    Held og lykke med det.

    Frimar
    http://stoffri.wordpress.com/
  • For år tilbage blev min søster hundesyg og kastede op, hvis hun bare drak to genstande. Hendes læge sagde, at hun var allergisk overfor alkohol. Hun fik ikke medicin. Det gik over efter nogle år.

    Men alkohol er jo gift for kroppen. Derfor kan det ses som en naturlig og sund reaktion, når kroppen reagerer på det, som på en forgiftning. Omend det selvfølgeligt kan være upraktisk, når det at drikke alkohol i vores kultur er en del af det sociale liv. Men måske er din krop bare ikke enig i, at det skal være det.

    Hilsen Helene
  • Jeg har præcis samme problem med kvalme, opkast og ellers ingen allergiske reaktioner. "Kun" overdrevne tømmermænd a la alkoholforgiftning.
    For mange år siden havde jeg problemet når jeg drak vin, det gik i sig selv efter et halvt år. Det kom så lidt igen for 2-3 år siden, men med øl.
    Jeg har siden forsøgt at skære så meget ned på alkohol som overhovedet muligt. PT kan jeg ikke drikke andet end max 1 glas rødvin, så årets festival skal nok blive et hit :(
    Har forsøgt med specielle alkoholfri øl for at få smagen og stemningen, og det hjælper lidt på det sociale aspekt.
    Jeg har allergi overfor pollen, dyrehår, skimmelsvamp og kiwi. Men er meget obs på den slags, så mener ikke at der er en kombination dér.

    Hvis I har nogle gode råd eller erfaringer ville jeg sætte stor pris på det!
  • Hej
    Histaminintolerance? Se Immunogastros hjemmeside!
  • Hejsa

    Hvis det bliver ved kan det godt være allergi overfor alkohol. Jeg har levet med det i 10år nu og kan slet ikke drikke bare en genstand uden at blive dårlig. Det startede i det små hvor jeg blev meget fuld og nogle gange kastede op af bare 2-3 genstande. Efter jeg fik mit første barn blev det bare værre. Jeg har været til allergilæge og der er intet andet galt med mig end at jeg ikke tåler alkohol. Allergilægen fortalte mig at specielt folk med asiatisk baggrung lider af alkoholallergi. Jeg kender også en anden der ikke tåler alkohol og hun er fra Tailand.

    Mit råd til dig er at blive testet for om der er nogle fødevarer du ikke tåler. Hvis ikke du har allergi overfor andet er det nok alkoholallergi og der er ingen anden kur end at holde op med drikke. Det er rigtig irriterende som dansker da alle syntes man er mærkelig men man lærer at leve med det. Min allergi startede også uden udslæt men i dag får jeg rødt udslæt så snart jeg får noget med alkohol i. Da jeg bestemte mig for helt at holde mig fra alkohol havde jeg en allergisk reaktion hvor jeg pludselig fik svært ved at trække vejret efter jeg havde drukket et lille glas portvin.
Log in eller Registrér for at kommentere.