Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Betændelse i tand

Hej, jeg har et problem med en tand jeg er ret sikker på er betændt. For nogle dage siden var tandkødet omkring tanden hævet og smertefuldt ved berøring, hævelsen gik væk efter et par dage men er blevet erstattet af en meget dårlig "rådden" smag i munden og meget høj spyt produktion. Og selve tanden er blevet følsom over for varmt eller koldt.

Er der noget jeg selv kan gøre for at helbrede det? Jeg er udeboende studerende og hvis jeg skulle gå til tandlæge nu og få det ordnet ville det stort set ruinere mig, da mit budget i forvejen er meget stramt.

Er det nogen der har nogle ideer? Er det muligt at fjerne det ved en penicillin kur?

På forhånd tak!

Bjerre21

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tandkødet kan hæve og gøre ondt, det kan man i nogle tilfælde klare ved at bruge en tandstikker flere gange om dagen. Det gør ikke noget det bløder, det holder op, når tandkødet har det godt igen.
    Men den rådne smag ville bekymre mig, hvis ikke det bare er eftervirkninger fra noget "galskab" i tandkødet. Så kan det klares ved flittigt brug en tandstikker mange gange om dagen.

    Men ellers må du til tandlægen, hvad enten du skal låne eller stjæle, NEJ, den går ikke, men tandlægen er måske til at lave en aftale med eller kommunen. Jeg håber du kender en god tandlæge, for man skal passe lidt på deres kunnen og priser.
    Er der betændelse i tanden kan det brede sig til knoglen og det der er værre. Det er ikke noget du skal tage alt for let på.
    Det der med varmt og koldt, hm, jeg tror ikke du slipper for et besøg hos tandlægen.

    CITAT

    Offentlige ordninger

    Vi har alle en sagsbehandler tildelt på kommunen. Kontakt sagsbehandleren for præcis information om tilskudsmuligheder.

    Lov om aktiv socialpolitik