Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

forstuvning eller brud?

Redigeret 18 juni, 2012, 09:17 i Fod- og knæskader
Hej. I fredags var jeg til koncert, og kom til skade min min fod. Jeg vælger dog ikke at tage på skadestuen da jeg på daværende tidspunkt. Dagen efter er foden hævet og jeg kan ikke støtte på den. Heldigvis havde min kæreste et par krykker og en forbinding jeg har fået på. Men nu undrer jeg mig så bare, for jeg har kun hørt om forstuvet ankler, ikke selve foden, men det er kun midt på foden at jeg har ondt og at den er hævet. Tæerne er også lidt hævet, men det gør ikke ondt at bevæge dem. Anklen fejler intet. Så har jeg måske brækket noget inde i foden?
Jeg skriver herinde fordi jeg gerne vil spare en taxi tur frem og tilbage til skadestuen, og den, flere timer lange ventetid, der sikkert er derinde, hvis jeg bare får at vide at den er forstuvet og at jeg bare skal holde den i ro, for det er jo hvad jeg gør nu.

Mvh

Kasper.

Kommentarer

  • Der er jo ingen her på et debatforum, der kan fortælle dig, hvor alvorlig din skade er. Nogle kan have prøvet noget lignende, og det var ingenting - andre at det så viste sig at være et brud.

    På den anden side, så er skadestue et sted man opsøger ved akut opstået skade eller sygdom, dog senest 24 timer efter - og det tidspunkt har du for længst passeret, så derfor vil jeg foreslå dig at kontakte egen læge i morgen tidlig, der så kan vurdere din skade og om du skal til røntgen.
  • Spørgsmålet gik egentligt mest på om man Kan forstuve midten af foden. Men tak for rådet mht lægen.
  • Undskyld. Ja, det kan man godt - og ja, man kan også brække den.
  • Okay, Jamen jeg vil få min læge til at se på den så. Tak for hjælpen.
Log in eller Registrér for at kommentere.