Hjem Hjerne og nervesystem Urolige ben

mærkelig følelse i ben

Redigeret 17 juni, 2012, 00:11 i Urolige ben
hej. jeg er en pige der lige er blevet 18 år. gennem to måneders tid ca har jeg haft en sindssyg underlig følelse i min nederste del af venstre ben. jeg kan rykke mine tæer på højre fod frem og tilbage men med venstre fod er det meget svært! som om jeg ikke selv kan styre det. når jeg går føles det hele tiden som om at jeg ikke kan løfte mit venstre ben ordentligt og at jeg nærmest er ved at knække sammen. jeg har meget urolige ben inden jeg skal sove og får de der spjæt. og kan 10 gange dagligt sidde og trippe med mine ben uden jeg gør noget selv. hvis man tester min refleks begynder mit ben at hoppe/trippe og det er ikke nemt at stoppe med. jeg kan slet ikke finde ud af at gå normalt mere og skriver nu fordi jeg ligger her med et ben der føles som om det sover selvom det længe siden jeg lige har siddet på det, men det bliver ved nu at stikke og hvis jeg sidder op og drejer kroppen fra side til side føles det som om man får det der stød i benet. jeg synes det er ubehageligt ! har været til lægen og venter på svar fra nogle blod prøver, selv min læge grinte lidt da mit ben bare begyndte at ryste fordi han slog lidt på det. hvis ikke der kommer svar fra se prøver som vi kan bruge til noget bliver jeg muligvis sendt videre til en neurolog og der kan gå lang tid før man får en tid. min læge mener dog at det muligvis kan skyldes forbrug af Coca cola. men da jeg ikke selv mener det er noget af det håber jeg virkelig på at der er en anden der har prøvet ligende og ved hvad det er. for efter som at det snorrer i mit ben nu og det føles forkert på andre måder mener jeg ik at cola sku ku gå ind og gøre noget der. håber på nogen kan give mig et svar for det er virkelig ikke rart mere. hilsen celine

Kommentarer

  • Hej Celine

    Der er flere forskellige mangeltilstande, der kan give problemer med benene, f.eks. mangel på D-vitamin og mangel på B12-vitamin.

    Derfor synes jeg, at du skal afvente resultaterne af blodprøverne. Hvis jeg var dig, ville jeg bede om en udprintning af blodprøvesvarene, sådan at du selv kan se resultaterne. Så har du også selv tjek på, hvad der faktisk er undersøgt, og hvad der ikke er undersøgt.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.