Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det snurre inde i hovedet

Redigeret 29 maj, 2012, 01:24 i Åben debat om hjernen
Hej!
Nogengange har jeg det sådan, at det begynder at snurre inde i mit hoved. Bagfra, og så hele vejen op til cirka 5 centimeter over panden. Det er meget ubehageligt, og det er sket et par gange, at jeg er blevet svimmel, og har slået mig på grund af, at jeg var faldet.
Bagefter føler jeg mig omtåget/omtumlet og kan ikke rigtig huske noget. Det kan enten komme som et lyn fra en klar himmel, den omtalte snurren, ellers så får jeg kvalme først.
Er der nogen, der kan svare mig på, hvad det måske kunne være, og hvad jeg i så fald kunne gøre ved det?
Så ville jeg være meget taknemmelig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,
    Det lyder til at du faar anfald hvor du besvimer. Det lider jeg selv af. De kommer uden man laegger maerke til det, men efterlader dig omtumlet, svedig og ude af stand til at huske hvad der er sket.
    Det kan meget vel vaere fordi at du har lavt blodtryk? Det nedsaetter blodgennemstroemshastigheden til hjernen, hvilket kan faa dig til at besvime. Min laege sagde, at det sandsynligvis sker fordi jeg 'glemmer' at traekke vejret, og i det oejeblik at hjernen ikke faar ilt, bliver jeg svimmel. Som regel kan jeg fornemme naar det kommer, eftersom mit syn bliver sloeret 5-10 sekunder foer jeg faktisk besvimer. Som regel (efter at vaere besvimet flere gange) kan jeg naa at stoppe det, ved at koncentrere mig om min vejrtraekning, tage dybe indaandinger og taelle til 10. Evt. juice el. lign. for at faa blodsukkeret op.
  • Indstillinger
    For mig var det epilepsi. Noget jeg heldigvis er kommet over. Jeg anede ikke, jeg havde krampe, når jeg var "væk".
    Jeg har også været udsat for at skulle besvime af noget medicin, jeg ikke tålte.
    Da der kan være flere årsager bliver du vist nød til at gå til læge og blive undersøgt.
Log in eller Registrér for at kommentere.