Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Fibromyalgi/forkølelse mv

Redigeret 21 maj, 2012, 13:14 i Fibromyalgi
Har for nylig fået stillet diagnose om Fibromyalgi. Har igennem flere år haft dårligt immunforsvar, og haft lange forkølelser med følgesygdomme som halskatar mm. Har nu været syg i 1 1/2mdr med lungebetændelse, forkølelse,væske i ørene mm. Nu har jeg det LIDT bedre, men kaster alt op, har slim siddende, en MEGET tør hoste, ondt i halsen, en meget spæd og hæs stemme, og får ubeskrivelige hosteanfald. Har fået 2x Surlid, 2xnæsespray, 2xhostesaft, utallige sugetabletter mm., men er STADIG syg. Min læge tager mig aldrig RIGTIG seriøs når jeg henvender mig med et problem, føler jeg gang på gang bare bliver afvist og fejet af bordet, og dette var også tilfældet denne gang, for man tog en "infektionstest", men da den ikke viste noget, så blev jeg sendt afsted igen. 3dg efter lå jeg på knæ for min halslæge for at han skulle se mig. Blev sendt videre ned til min læge, hvor sekretæren igen tog en "infektionstest", og denne gang var mit tal SÅ højt at der var panik, men fik alligevel bare en recept i hånden, uden at blive lyttet på, og så har jeg været voldsomt syg siden. Er det bare min læge, eller normalt at de praktiserende læger er trætte af folk der -desværre- ofte er syge?
I 6år kæmpede jeg en kamp på egen hånd, for at få en diagnose på mine rygsmerter, og efter utallige lægebesøg, behandlingsforsøg og tilknytning på Tværfagligt smertecenter, fik jeg diagnosen-3 stk Discusprolabs. Dette kunne have været stillet for længe siden, hvis lægen ville have ofret en scanning på mig, i stedet for at jeg skulle KÆMPE en kamp for at bevise mine smerter overfor både læger og kommune, og denne kamp kører stadig, trods at man ikke tør/ønsker at operere mig pga. risiko kontra effekt.
Hvad gør man når lægen ikke vil ofre hverken den ene eller anden ting på en, ikke engang tid?

Kommentarer

  • Hej...
    Nej det er ikke kun dig der løber panden mod muren hos lægen. Jeg har selv fået diagnosen fibromyalgi, men jeg føler heller ikke lægen tager mig seriøs. Jeg er lige kommet på sygdagpenge, og skal have lavet en undersøgelse som de kræver. Men efter den forsøger jeg med at skifte læge.. ( Har du prøvet og skifte læge? ) Mit forløb har også taget meget lang tid, og har prøvet 3 forskellige læger i mit lægehus. Det er de mærkeligste ting de har sagt til mig når jeg er kommet derop. Men nu skifter jeg lægehus. Fordi bægeret flød over da min læge sagde at det kan man ikke gøre noget ved fibromyalgi. Jeg har forsøgt og få mine knæ undersøgt i 15 år, og nu er de så slemme at jeg har svært ved at gå. Jeg har presset min læge så meget at jeg er sendt rundt til forskellige speciallæger. b.la. hjernescanning og gigtlæge. Og det var ikke ment, men jeg blev så vrede på dem og forlangte de gjorde noget.. Skal lige sige jeg er 37 år og mener ikke jeg bør være færdig nu. Mit startede da jeg var 18 år og de sidste 3 år har det været meget meget slemt. Men stadig mener hun ikke man kan gøre noget. ( hun må jo have nogen skjulte evner, siden hun kan se ind i mine knæ ;)
    Jeg syntes det lyder rigtig slemt som du fortæller hvor syg du har været, og ingen har gjort noget for dig. Har du været ved vagtlægen? Nogen gange er det der skal til, for at der sker noget.
  • fibromyalgi er en træls sygdom..

    fik det konstateret for 2 år siden efter næsten 10 år med smerter og store problemer..

    jeg har heldigvis en læge som tager det seriøst og som gjorde mig opmærksom på han var 100% sikker på det var det jeg fejlede..

    så jeg tror i rigtig stor grad at det har meget med lægen at gøre.. mange læger i Dk tror desværre ikke på sygdommen.. de mener det er noget pjat.

    så hvis jeg var dig ville jeg nok finde en anden læge.. :-/
Log in eller Registrér for at kommentere.