Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Champix. Hvad er jeres erfaring ?

1171820222326

Kommentarer

  • Jeg har prøvet champix i godt en månedes tid og det hjalp mig rigtig meget. Oplevet kun lidt kvalme hvis jeg ikke havde spist noget, men stod kun på en ½ time. Kunne godt have et hidsig temperament men om det var pillerne eller rygestoppet ved jeg ikke.
    Jeg har efterfølgende, lidt som en dagbog startet en Rygestop hjemmeside, for at dele min erfaring og håbe på det måske kan hjælpe andre. Men held og lykke derude.
  • Hejsa alle samme...

    Har nu siddet og læst hele aften om alle jeres indlæg og erfaringer og er da kun blevet meget klogere og mere sikker på mit valg..

    Jeg har idag været til lægen, og skal begynde min kur på onsdag...
    Jeg er snart 32 og har røget siden jeg var 14, men da min astma bliver værre og værre, var jeg godt klar over at jeg snart måtte tage mig sammen.
    Samt den nye rygelov, der gør det umuligt for mig at ryge når jeg er på arbejde, gav mig det sidste skub til min nye livsstil som ikke ryger.

    Så ser frem til at skulle komme igang og ved nu at det ikke bliver let.
    Men det trøster mig at i har gjort det, og at det kan lykkes..

    Stor ros til jer alle sammen og jeg vender tilbage til siden og fortæller hvordan det kommer til at gå med mit rygestop...

    Hilsen dreier1980
  • hejsa jeg har netop i dag været røgfri i 11 mdr. jeg indrømmer at det stadig kan være svært men jeg holder det jeg tog champix i 28 dage havde meget kvalme og måtte have noget for kvalmen efter jeg var stoppet med pillerne, men der gik kun en lille uge så forsvant kvalmen også, men jeg har desværre taget 10 kg på som jeg nu slås med. Jeg ønsker alle der prøver champix et godt rygestop og til alle venner og pårørende hjælp dem igennem det, jeg fik en stor opbakning af min familie der hjalp og støttede mig. Ros er altid en god ting. Held og lykke til alle kommende IKKE ryere.
  • Mange gange held og lykke. Det er egentlig ikke sååå svært, men dog svært. Om få dage er det 10 måneder siden jeg har røget, sparet en mindre formue og kan leve med ikke at ryge. Men jeg tror - helt ærligt - der skal gå flere år, før rygetrangen er helt ude af kroppen. Jeg tænker på de stakkels børn/unge der starter på rygningen. De ved ikke en døjt om hvor svært det er at stoppe, den dag de mister pusten ved den mindste anstrengelse. Jeg voksede op med rygere overalt - det var normen - men i dag ved de unge ganske udmærket at enten bliver de sat tilbage økonomisk eller sundhedsmæssigt. Der er ingen vindere i dette spil. Hold kæft - jeg lyder frelst. Det var ikke meningen
  • Hej.

    Jeg stoppede med at ryge d. 27 april ved hjælp af laser akupunktur...men allerede to dage efter røg jeg en cigaret. Siden d. 27 april har jeg røget 3-4 cigaretter. Mit problem er, at jeg tænker på at tænde en cigaret hele dagen... og jeg er bange for at falde i... :( Derfor tænker jeg, om Champix evt. vil kunne hjælpe...hvad tror I der har erfaring med champix? Tænkte I f.eks. på at ryge konstant imens I var på champix??

    Mvh B
  • Hej B Jeg kan ikke svare på om champix vil kunne hjælpe dig for det lyder som du ikke er så motiveret du er nødt til først at finde motivationen og sørge for en rigtig god opbakning hvilket er vigtigt sammen med rygedtop uanset hvad man vælger som middel, jeg stoppede efter 28 dage med champix men havde en fantastik opbakning fra familie og venner jeg havde
    cigaretter og rulletobak, filtre og rullemaskine liggende i ca 1/2 år så forærede jeg det hele væk, jeg har stadig lyst til en cigaret men kunne ikke drømme om at købe en pakke eller købe en enkelt af venner og familie der stadig ryger. Du skal først og fremmest overvinde din trang til at ryge de cigaretter du stadig ryger og du skal være helt afklaret med om du vil stoppe før du køber champix. Jeg vil ønske dig held og lykke og ønsker for dig at du kan stoppe. hilsen elfu66
  • Øv, her sidder jeg med en pakke champix jeg har givet 1400 kr for og kun taget nogle få stk af da jeg blev skide syg af dem efter en uge, jeg forsøgte igen et stykke tid efter og blev skide syg igen. kan jeg ikke få mine penge tilbage ??? der er ca 90 stk igen af 112 stk.
  • hmm købte du både startpakke og fortsættelsen på engang- det blev jeg rådet fra af min læge jeg købte kun den første md. jeg fik meget kvalme af dem men fortsatte og efter 28 dage var jeg røgfri.
  • Jeg startede på Champix den 18/5 og har min første røgfri dag i dag. De første to dage havde jeg lidt hovedpine, men ikke noget særligt.
    Smøgerne begyndte hurtig at smøge mærkeligt og jeg fik ikke den fede fornemmelse, ved at ryge. Så jeg kom hurtig ned på 6 smøger om dagen, før 20.
    Jeg får kvalme hvis jeg spiser før min morgen pille, så det må jeg bare huske. Rygetrangen er der, men den er til at holde ud.
    Men jeg har en bivirkning, ingen andre har snakket om. Jeg har forhøjet blodtryk, så jeg får blodtryks sænkende. Men efter jeg er begyndt at tage Champix, er mit blodtryk faldet kraftig. Så kraftig at jeg har stoppet mit blodtryksmedicin. Så nu ligger mit blodtryk på 120/70, en positiv bivirkning.

    Irene( som snart er X-ryger)
  • hej Irene32 flot tillykke med det jeg stoppede efter 28 dage de første 7 røg jeg men fra 8 dagen har jeg ikke røget og det er nu snart 1 år siden (den 7/6)
    det eneste bivirkning jeg hade var kvalmen som jeg til gængæld havde efter
    jeg var stoppet med pillerne men fik noget til at tage kvalmen hos lægen og efter 1 uge vsar kvalmen også væk. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ind immellem længtes efter en smøg, men er afklaret med at jeg ikke vil ryge og det er ikke når jeg er sammen med folk der ryger jeg får trangen tvært imod.

    Fortsat held og lykke med rygestoppet hilsen elfu66
Log in eller Registrér for at kommentere.