Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Smerter i knæet.

Redigeret 8 maj, 2012, 13:00 i Fod- og knæskader
Hej alle.

Jeg er en pige på 17 som går til kampsport. Efter træning havde jeg en slåskamp med en ven(for sjov), hvor jeg vrider i mit knæ. Det gjorde af afsindig ondt, hævede op, og forhindrede mig i at strække og bøje mit ben ordentligt i lidt over en månede.
Nu føles det som om det er blevet svækket, da der ingenting skal til før at det "popper." Når det gør det føles det som om, at mit knæ hurtigt går af led og popper tilbage igen, den alvorlige smerter forsvinder efter en 10 min. tid, men mit knæ er stadig ømt, og jeg har stadig svært ved at strække det 100%. Dette forhindrer mig drastisk i at dyrke min sport.
Hvis jeg ikke vrider i det i et stykke tid forsvinder smerten gradvist, men der skal stadig lidt til.

Min læge fortæller mig at det eneste han kan mærke og se er at mit korsbånd er en smule løsere på min knæ end det andet, og at det bare skal genoptrænes. Han fortæller mig ikke hvordan og visse øvelser der ville være gode.

Jeg føler lidt jeg står tilbage uden rigtig at have fået svar på hvad der er sket. Jeg er langt fra læge, og bryder mig ikke rigtig om at selvdiagnosticere, men jeg har læst lidt, og undrer mig, om det kan være en meniskskade.
Ville bare høre om i havde nogle tanker blandt dette. Det kan selvølgelig også godt være mig der overdriver, og at det "bare skal genoptrænes"
På forhånd mange tak.

Liv

Kommentarer

  • Hej Liv.

    Læger ved altså ikke ved noget specielt om knæ. Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt få en henvisning til ortopædkirurgisk ambulatorium.

    Problemet er økonomi og venteliste til MR-scanning, så de henviser ikke bare sådan lige. Jeg har ihvertfald lært, at man skal råbe højt hvis man vil frem i sundhedssystemet efter min knæskade (nedenstående indlæg)

    Er der sket en skade er det med at få det undersøgt ASAP! Der er ingen der takker dig bagefter anyways. SÅ slipper du også for at gå og bekymre dig om det.

    Held og Lykke, håber det bedste (:

    Simon.
  • Hej Simon.

    Tusinde tak. Jeg havde overvejet det, men ville ikke virke som en hypokonder. Jeg har fået mig en tid på torsdag, så må vi se hvad der sker.

    MVH Liv
Log in eller Registrér for at kommentere.